صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • گزارش
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود و دو - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود و دو - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

بذر امیدی که رئیسی می‌کارد

الیاس توکلی از کاربران فعال در فضای مجازی در صفحه خود نوشته است: استان هرمزگان به قدری پروژه رو زمین مونده داشته و داره که فقط این سری در دور دوم سفرها بعد از دستور برای اتمام پروژه‌ها، ۱۰۳۲ پروژه افتتاح میشه و تو زمینه ورزشی این عدد به ۱۴۶ پروژه میرسه که این مردم خونگرم از این امکانات بهره‌مند میشن. یعنی رئیسی فقط بذر امید می‌کاره...

 

بایدن اعلام کرد خواهان جنگ با ایران نیست!

اعظم سادات سیدمؤمنی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: بعد از چند روز تهدید بالاخره بایدن اعلام کرد نیازی به جنگ گسترده تو خاورمیانه نداره و خواهان جنگ با ایران نیست؛ بایدن گفته من ایران رو مسئول می‌دونم چون برای کسایی که به ما حمله می‌کنن سلاح تأمین می‌کنه؛ دیگه حتی امریکا هم جرأت چپ نگاه کردن به کشورمونو نداره؛ ابرقدرتم فهمید کت تن کیه!

 

اسرائیل ظاهراً مجبور به آتش‌بس شد

امیرعباس از کاربران فعال در فضای مجازی نوشته است: بعد از زدن پایگاه‌ امریکا و کشتی‌های انگلیسی و امریکایی، اسرائیل ظاهراً مجبور به آتش‌بس شده. این موضوع نشون میده پاشنه آشیل اسرائیل اقتصادشه. ضمناً‌ خبرگزاری فارس اعلام کرد: یه کشتی انگلیسی هم پر، خدا قوت به برادران یمنی.

 

گواهی سپرده خاص مؤثر در کاهش‌التهاب بازارهای موازی

سینا احدیان از فعالان رسانه در صفحه خود نوشت: گواهی سپرده خاص علاوه بر تسهیل تأمین مالی تولید، می‌تونه سرمایه‌های خرد سرگردان در جامعه رو جذب کنه و در کاهش التهاب بازارهای موازی مؤثر واقع بشه. سود جذاب ۳۰ درصدی، پرداخت ماهانه و قابلیت وثیقه‌گذاری برای دریافت تسهیلات از ویژگی‌های اصلی این اوراق است.

 

عوامل غیراقتصادی دلیل نوسان بازار ارز

ایبِنا رسانه بانک مرکزی به نقل از حسین نصیری، اقتصاددان در صفحه خود نوشت: سوابق اقتصادی نشان می‌دهد که این شوک‌های غیراقتصادی گذراست و بانک مرکزی در جهت تثبیت و آرامش بخشیدن به بازار ارز اقدام خواهد کرد.

 

۱۶۰مصوبه جدید؛ رهاورد سفر دوم دولت به هرمزگان

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در صفحه خود نوشت: رهاورد سفردوم دولت مردمی به استان هرمزگان، ۱۶۰مصوبه جدید با اعتباری بالغ بر۱۵هزارو ۵۵۷ میلیارد تومان بود. این رقم در کنار ۲۶هزار میلیارد تومان منابع و تسهیلاتی که از دور قبلی سفر وارد استان شده، «هرمزگان؛ دروازه پیشرفت ایران» را روی دور تند توسعه بومی و آبادانی قرار خواهد داد.

 

ماییم که انتخاب می‌کنیم
چه‌چیز بلا باشد و چه‌چیز نعمت

محمد عنایتی نجف‌ آبادی در صفحه خود نوشته است: دو طرح تغذیه مصنوعی سیرمند و گزیر در قالب برنامه ملی کنترل فرونشست، از امروز 3.5 میلیون متر مکعب سیلاب را که پیشتر به دریا می‌ریخت راهی سفره‌های زیرزمینی می‌کنند. سیلابی که تا دیروز خانه خراب کن بود، امروز عامل آبادی است و ماییم که انتخاب می‌کنیم چه چیز بلا باشد و چه چیز نعمت...

 

وفای دولت و رئیس‌جمهور به وعده‌های سفر اول به هرمزگان

احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نوشته است: سفر دولت به هرمزگان، جشنواره وعده-وفا است. افتتاح ۱۰۳۲ پروژه به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مسکن، مدرسه، راه، بیمارستان، طرح‌های انرژی و صنعتی و بندری و اعطای مجوزهای صیادی، وفای دولت و رئیس‌جمهور به وعده‌های سفر اول در دی ماه ۱۴۰۰ است.

 

۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در جنوب دوباره جان گرفتند

نورا براتی در صفحه خود نوشته است: این فصل بهترین موقع برای سفر به جنوبه ولی نه برای تعطیلات، بلکه برای جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی. دمیدن جون تازه به این واحدها یعنی اشتغال 4هزار نفر از هموطنامون.

 

صدور مجوز صیادی بعد از ۲۵ سال به صیادان هرمزگانی

یکتا از کاربران شبکه اجتماعی x  در صفحه خود نوشت: صدور مجوز صیادی بعد از ۲۵ سال به صیادان هرمزگانی و برخورداری از بیمه روستایی و خیلی تسهیلات دیگه از جمله کارهای ارزشمند رئیس‌جمهور در سفر استانی به هرمزگان بود. آقای رئیسی دمتون گرم که بعد سال‌ها موجب خوشحالی این مردم شدید.

 

فعالیت‌های تأثیرگذار
عمرانی و میدانی دولت

مهدی پناهی سردبیر خبرگزاری ایسنا با انتشار تصاویر هوایی از دیدار اهالی بندرعباس با رئیس جمهور در صفحه شخصی خود نوشت: رکود و تورم دهه نود باعث ایجاد انتظارات تورمی شده که  خود پاشنه آشیل اقتصاد ایران است که می‌تواند سیل نقدینگی را برای تخریب هر بازاری به جنب و جوش بیندازد اما چیزی که این انتظارات را آرام می‌کند، فعالیت عمرانی و میدانی دولت است.

جستجو
آرشیو تاریخی