صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • گزارش
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود و دو - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود و دو - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

معامله 3 میلیون و 185 هزار تن محصول در بورس کالا
در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران 3 میلیون و 185 هزار و 461 تن انواع محصول و 270 دستگاه خودرو به ارزش 34.2 هزار میلیارد تومان دادوستد شد. به این ترتیب سیمان، سنگ‌آهن، فولاد و آهن اسفنجی سنگین‌وزن‌های تالار صنعتی و معدنی، قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری سنگین‌وزن‌های تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بودند.
به گزارش بورس کالای ایران، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله 2 میلیون و 469 هزار و 828 تن انواع کالا و 270 دستگاه خودرو به ارزش 20.6 هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.
در این تالار یک میلیون و 137 هزار و 642 تن سیمان، 779 هزار تن سنگ آهن، 451 هزار و 906 تن فولاد، 81 هزار و 500 تن آهن اسفنجی، 9 هزار و 240 تن مس، 8 هزار و 430 تن آلومینیوم، یک هزار و 910 تن روی و 200 تن کنسانتره مولیبدن معامله شد. همچنین 200 دستگاه وانت کارا تک‌کابین، 50 دستگاه کاپرا و ۲۰ دستگاه کامیون کشنده فاو در این تالار معامله شد. از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، 696 هزار و 443 تن انواع کالا و محصول به ارزش 13.1 هزار میلیارد تومان به فروش رسید. در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی293 هزار و 843 تن قیر، 180 هزار تن وکیوم باتوم، 114 هزار و 692 تن مواد پلیمری، 59 هزار و 600 تن لوب کات، 34 هزار و 388 تن مواد شیمیایی، 5 هزار و 830 تن روغن، 5 هزار و 650 تن گوگرد و 240 تن گازها و خوراک‌ها معامله شد. بازار فرعی نیز شاهد معامله 19 هزار و 190 تن انواع کالا و محصول به ارزش 517 میلیارد تومان بود.
پایان هفته سبز بورس‌های جهان
معاملات هفتگی بورس‌های جهان با رشد بسیاری از شاخص‌ها پایان یافت. با پایان یافتن معاملات هفتگی بورس‌های جهان و رشد خوب بورس‌های آسیایی (بجز چین) و افزایش ۰.۲ درصدی شاخص سهام MSCI آسیا-اقیانوسیه، بورس‌های اروپا و امریکا نیز هفته را با رشد مثبت به پایان بردند.
بر‌اساس این گزارش، در بورس‌های اروپا، شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن بازنده سرشناس بود. این شاخص در حالی ۰.۰۹ درصد افت کرد که در بازه‌های یک‌ماهه و یک‌ساله نیز ارقام منفی را ثبت کرده بود. شاخص MOEX روسیه نیز ۰.۶۵ درصد افت کرد. در مقابل، شاخص دکس آلمان با ۰.۳۵ درصد رشد مواجه شد و در دو بازه زمانی ماهانه و سالانه نیز با افزایش روبه‌رو شد. شاخص سی‌ای‌سی ۴۰ فرانسه نیز ۰.۰۵ درصد بالا رفت و رشد ماهانه خود را به ۲.۳ درصد رساند. شاخص‌های بورس ایتالیا و مادرید اسپانیا نیز به ترتیب ۰.۰۹ درصد و ۰.۴۸ درصد و شاخص BIST ۱۰۰ ترکیه نیز با ۰.۲۳ درصد افزایش به کار خود پایان دادند.
رشد بازار سهام عربی خاورمیانه
افزون بر این، در میان بازارهای سهام عربی خاورمیانه، بورس‌های امارات ۰.۲ درصد، عربستان یک درصد، اردن ۰.۴۶ درصد، فلسطین ۰.۶ درصد، عمان ۰.۰۲ درصد و لبنان ۰.۶۳ درصد رشد داشتند. در مقابل، بورس‌های کویت و قطر منفی شدند. بورس‌های عربی عموماً در بازه‌های یک‌ماهه و یک‌ساله شاهد رشد شاخص بوده‌اند.
رشد شاخص اس‌اندپی ۵۰۰
این گزارش می‌افزاید، بازار سهام امریکا نیز روز خوبی را سپری کرد. در پایان معاملات هفته، شاخص داو جونز ۰.۳۵ درصد بالا رفت. این شاخص در بازه یک‌ساله نیز نزدیک به ۱۴ درصد رشد داشت. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ هم به میزان ۱.۰۷ درصد رشد کرد و میزان رشد سالانه خود را به سطح ۲۰ درصد رساند. همچنین شاخص نزدک با رشد ۱.۷۴ درصدی روبه‌رو شد و میزان رشد سالانه خود را به بیش از ۳۰ درصد رساند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی