صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود و سه - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود و سه - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

پیروزی ایران بر ژاپن، از سر تصادف نبود، معجزه توسعه بود!

امین موسوی با اشاره به توئیت عبدالرضا داوری در زمان بازی عربستان و آرژانتین در مطلبی کنایه‌آمیز در صفحه خود نوشت: پیروزی ایران بر ژاپن، از سر تصادف نبود، معجزه توسعه بود.همان پروژه ابراهیم رئیسی در قالب اصلاحات اجتماعی و سرمایه‌گذاری‌های عظیم مالی، انسجام، نشاط و مشارکت ملی که از دو سال قبل در ایران نهادینه ساخت.چه خوشمان بیاید یا نه، راه اصلاحات همین است.

 

سیگنال افزایش تقاضا برای التهاب بازار وسط شادی مردم

علی فرحزادی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: بعد از موفقیت تاریخی تیم ملی فوتبال، همه روزنامه‌ها همراه مردم خوشحال بودن بجز جماعتی که حتی وسط شادی‌هامون سیگنال افزایش تقاضا برای التهاب بازار تولید کردن!همون تیم همیشگی‌.

 

پر و بال ابرقدرت قیچی شده!

نورا براتی در صفحه خود نوشته است: در پی انتقام سخت امریکایی‌ها بعد یه هفته چند پایگاه مقاومت تخلیه شد تا اونا بزنن‌، همزمان تفاله‌های داعش هم‌میان کمکشون، درهمون حین پالس می‌فرستن ما قصد ایجاد تنش بیشتر رو نداریم! تو مگه همون ابرقدرتی نبودی که با یه دکمه کل سیستم دنیا رو بهم‌ می‌ریختی!

 

ارزآوری به کشور
با رونق صنعت گردشگری

محمدعلی سمیعی از کاربران فعال در فضای مجازی در توئیتی نوشته است: از دیروز ۲۸ کشور بدون ویزا میتونن به ایران سفر کنند... صنعت گردشگری میتونه برای کشورمون مفید و باعث ارزآوری بشه.

 

پیشگویی از اقتصاد سخت است

مهدی پناهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در توئیتی نوشته است: پیشگویی از اقتصاد با توجه به متغیر بودن تحولات سیاسی و بین‌المللی سخت است، همان‌طور که فنر قیمت گاز در اروپا به‌خاطر تحولات اخیر در رفت یا قیمت بنزین برای صهیونیست‌ها گران شد، قیمت دلار در ایران هم متأثر از تحولات بین‌المللی شد و در نوسان است. حمله نمایشی امریکا احتمالاً نشانه فروکش کردن تنش‌ها و بازگشت قیمت دلار است، موضوعی که اکنون هم در بازار شاهد آن هستیم (امروز قیمت دلار تا این لحظه کاهشی است و نوسان ۲ هزار تومانی داشت.) پیش از این نیز رفتار بانک مرکزی و عدم مداخله مستقیم در بازار آزاد حکایت از این داشت که بازارساز دنبال رفتار هیجانی و ناگهانی نیست(برخلاف ادوار گذشته) و اجازه داده بازار روند طبیعی خودش را طی کند و هیجانات بازیگران فروکش کند و تنها هشدار افزایش ریسک ورود به بازار داده می‌شد!

 

همش واقعیه نیازی به فتوشاپ نداریم

محمد احسان خرامید، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات در توئیتی نوشت: آنقدر ماهواره و ماهواره‌بر داریم که نیازی به فتوشاپ نداریم. به کوری چشمتون با همین بچه‌های متخصص، ماهواره‌های مختلف سار با آنتن چتری بازشونده و ارائه فازی رو هم داریم می‌سازیم و رونمایی می‌کنیم و بعدشم پرتاب. اون وقت معلوم میشه چی واگعیه و کدوم کیکه.

 

 تسهیل کسب‌وکار

سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون وزیر و رئیس سازمان امور مالیاتی در توئیتی نوشت: اقدام سی و دوم سازمان مالیاتی برای تکریم مؤدیان و بهبود محیط کسب و کار؛ تفویض اختیار بخشودگی صددرصدی جرایم مالیاتی قابل بخشش برای مؤدیانی که تا پایان بهمن ماه بدهی‌شان را بپردازند: اشخاص حقیقی تا سقف ۵ میلیارد ریال و اشخاص حقوقی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال.

 

ایران از صاحبان صنعت «های‌تک»

محمد علی سمیعی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: نام ایران در بین ۱۰ کشور فضایی جهان قرار گرفته است این صنعت «های‌تک» بوده و معدود کشوری صاحب این فناوری است و ازش برخورداره...

 

قوی‌سازی ایران

یکی از کاربران شبکه اجتماعی x نوشته است: در سفر
رئیس جمهور به هرمزگان: فاز اول پترو پالایشگاه آذرخش افتتاح شد تا با تولید قیر، هیدروکربن‌های سبک و سنگین، پارافین و روغن‌های صنعتی گام دیگری در جهت قوی‌سازی ایران برداشته شود.

 

گام‌های روبه جلو در حوزه سلامت

احمد قصری با انتشار فیلمی از گزارشی درباره انجام موفقیت‌آمیز جراحی برای تشنج مقاوم به درمان در یکی از بیمارستان‌ها در توئیتی نوشت: جراحی کاشت الکترود در مغز برای بیماری تشنج مقاوم در خارج کشور ۲ تا ۳ میلیارد تومان هزینه داره که این هزینه در ایران یک ششم خارج از کشور تموم میشه و همین هم تحت پوشش بیمه هست.
رهبر انقلاب: ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده‌ای مریض شد، بیش از مریض داری، رنج دیگری نداشته باشد.

 

ورود ۱۰ میلیارد و ۶۰۸‌میلیون دلار سرمایه خارجی به ایران

یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ تا پایان دی ماه امسال ۵۷۸ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به‌صورت اجرایی درآمده که حجم کلی این سرمایه‌ها ۱۰‌میلیارد و ۶۰۸‌میلیون دلار است.

 

غیبت محمدرضا پورابراهیمی
در ۶۵ درصد از جلسات مجلس!

نود اقتصادی در توئیتی در صفحه خود نوشت: براساس اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ۶۵ درصد از جلسات مجلس شورای اسلامی غایب بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی