صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود و چهار - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود و چهار - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

۱۰ درصد تخفیف نفت ایران!

خط انرژی در توئیتی به نقل از مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در صفحه خود نوشت: تا یک ماه پیش می‌گفتند ایران با نصف قیمت به چین نفت می‌فروشد، اما نشریات امریکایی اعلام کردند که ایران تخفیف‌های خود را کاهش داده و از حدود ۱۰ دلار به ۴-۵ دلار رسیده است.

 

ضعف در جنگ ترکیبی اقتصادی

مهدی پناهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در توئیتی در پی انتقاد کارشناس تلویزیون درباره عملکرد بانک مرکزی در کنترل قیمت دلار که یکی از کانال‌های تلگرامی منتشر کرده در صفحه خود نوشت: روند کاهش قیمت دلار همزمان با اقدام نمایشی امریکا در حمله به مقرهای خالی سرعت بیشتری گرفت اما این چه ارتباطی به برد فوتبال ایران دارد؟ این شیوه تحلیل به اسم جنگ ترکیبی، دقیقاً حکایت از ضعف ما در جنگ ترکیبی اقتصادی دارد که حتی یک کارشناس سیاسی هم در دام آن می‌افتد!

 

اعتصاب کشاورزان اروپایی فروشگاه‌های مواد‌غذایی را خالی کرد

حمید خراسانی از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار فیلمی از یخچال‌های خالی یکی از فروشگاه‌های موادغذایی در لوکزامبورگ در صفحه خود نوشت: می‌دونید با 50 دلار توی لوکزامبورگ چقدر موادغذایی می‌تونید بخرید؟ هیچی! چون کشاورزان اروپایی اعتصاب کردند فروشگاه‌های موادغذایی پر از خالیه.

 

تأمین ارز ۶۰درصد بیشتر از میانگین ۴سال اخیر

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در توئیتی به نقل از رئیس کل بانک‌ مرکزی نوشته است: تاکنون ۵۹میلیارد دلار ارز در مرکز مبادله تأمین شده که ۶۰درصد بیشتر از متوسط چهار سال گذشته و ۱۰ درصد بیشتراز سال قبل است. به دلیل تلاطمات سیاسی نوساناتی داشتیم و اما با آرام شدن هیجانات سیاسی نرخ ارز کاهش کاهشی شد.

 

وعده ارزی فرزین و کارشناسان درحال تحقق

سینا احدیان از فعالان رسانه در توئیتی نوشت: در کمتر از ۳۰ ساعت با اقدامات بازارساز، قیمت دلار آزاد بیش‌ از ۳۰۰۰ تومان ریزش کرد! بسیاری از کارشناسان گفتند که قیمت‌ها برمی‌گرده، منتظر کاهش بیشتر باشید...

 

نسخه‌ای که همتی
برای بانک مرکزی پیچید

محمدی از کاربران فضای مجازی در واکنش به مطلب رئیس کل پیشین بانک مرکزی در روزنامه سازندگی در صفحه خود نوشت: همتی اومده برای بانک مرکزی نسخه تجویز کرده! کل اگر طبیب بودی سر خود دوا می‌نمودی آقای همتی. واقعاً چرا هشت سال خودتون رو از این همه علم و تجربه محروم کرده بودین؟

 

آقای کاربلد

مسعود شربافچی در توئیتی نوشته است: همتی رو یک دوره بذارید رئیس بانک مرکزی. خیلی بلده.

 

تولید ‌رادیوداروی ید ۱۳۱
برای درمان ‌سرطان تیروئید

محمدعلی سمیعی از کاربران شبکه اجتماعی x  در صفحه خود نوشت: ‌رادیوداروی ید ۱۳۱ برای درمان ‌سرطان تیروئید تولید شد. تولید این محصول دارای تکنولوژی بسیار بالایی است و ما اکنون آن را در اختیار داریم.
ملت ایران فعل می‌توانیم رو صرف کردند.

 

خبر ابطال مجوز بانک ملی
در عراق هیچ اهمیت و تأثیری در تجارت ندارد

حمید حسینی، عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: شاید نامه‌ای مبنی بر ابطال مجوز فعالیت بانک ملی ایران در عراق منتشر شده باشد، اما این موضوع از سوی هیچ منبع رسمی تأیید نشده و اصلاً خبر جدید و خاصی نیست؛ چراکه مراودات ما با عراق از طریق صرافی و کشور‌های ثالث انجام می‌شود و هیچ بانکی در این میان مستقیماً نقش ایفا نمی‌کند.
وی ادامه داد: این موضوع اتفاق تازه‌ای نیست و ما مدت‌هاست که از طریق مجاری بانکی به مبادلات با عراق اقدام نمی‌کنیم، به همین دلیل فعالیت بانک ملی ایران نیز در هر حالتی تاثیری بر مبادلات تجاری ایران و عراق نداشته و ندارد.

 

نرخ رشد نقدینگی ۲ /۲۵ درصد اعلام شد

علی فرحزادی در صفحه خود نوشته است: یادتونه همین چند وقت پیش رهبری فرمودن که یکی از مشکلات مهم کشور رشد نقدینگی‌ است و باید متوقف شود. خبر خوب اینکه امروز جدیدترین آمار بانک مرکزی از نرخ رشد نقدینگی2/۲۵ درصد اعلام شده که کمترین مقدار در ۵۵ماه گذشته (از خرداد ۱۳۹۸) هستش.

 

شایعه‌سازی دلالان برای جلوگیری از روند نزولی دلار

روز گذشته در فضای مجازی خبری مبنی بر توقف فعالیت بانک ملی در عراق منتشر شد. ایبنا در این باره نوشته است:‌
پیگیری ما نشان می‌دهد بانک‌ ملی در عراق حدود دو سال است که هیچ نقل و انتقالی ندارد که اکنون خبر تعطیلی آن بتواند در روابط تجاری دو کشور مؤثر باشد. ظاهراً خبرسازی دلالان و جوسازی‌ها برای جلوگیری از سقوط قیمت دلار است!

جستجو
آرشیو تاریخی