صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود و پنج - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود و پنج - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در X

ورود ۱۰ میلیارد و ۶۰۸ میلیون دلار سرمایه خارجی به ایران
محمدعلی سمیعی از کاربران فعال در فضای مجازی در توئیتی نوشت: ۵۷۸ طرح سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۰۸ میلیون دلار وارد ایران شده است. با تدبیر درست می‌تونیم این پروژه‌ها و سرمایه‌های خارجی رو روزافزون کنیم که کمک شایانی به چرخه اقتصادیمون خواهد کرد.
 
شایعه‌سازی دلالان برای جلوگیری از روند نزولی دلار
ایبِنا رسانه بانک مرکزی در توئیتی در صفحه خود نوشته است: پیگیری ما نشان می‌دهد بانک‌ ملی در عراق حدود دو سال است که هیچ نقل و انتقالی ندارد که اکنون خبر تعطیلی آن بتواند در روابط تجاری دو کشور مؤثر باشد. ظاهراً خبرسازی دلالان و جوسازی‌ها برای جلوگیری از سقوط قیمت دلار است!
 
احیای چاه‌های نفتی کم‌بازده با تولید تجهیز استراتژیک حفاری
یکی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشته است: از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم طراحی و تولید دستگاه استراتژیک در حوزه حفاری و امکان افزایش بهره‌وری در چاه‌های کم‌بازده را در کشور فراهم کنیم. نتیجه خودباوری چیزی جز پیشرفت نیست.
 
۹۰ درصد گاز در نیمه شمالی شهر مصرف می‌شود!
حامد صاحب هنر با انتشار اینفویی از مشترکین پرمصرف مناطق تهران در صفحه خود نوشت: ۶۶ درصد از گاز مصرفی تهران مربوط به بالانشین‌ها (منطقه ۱، ۲و ۳) است!90 درصد گاز در نیمه شمالی شهر مصرف می‌شود! بعد یک عده در راستای منافع مرفهین و مافیای قدرت و ثروت با جعل واژه‌های جهانی‌سازی و... مانع از اجرای عدالت می‌شوند!

 

کاهش شدید انتظارات تورمی؛ ورق برگشت!

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در توئیتی نوشته است: فروش ۲۸۰همت گواهی سپرده ۳۰درصدی در ۳ روز، ۱۹۹کیلو شمش‌ #طلا در ۳هفته، مداخله هوشمند بازارساز و افزایش عرضه درهم و کاهش التهابات منطقه عوامل اصلی ریزش ۵هزارتومانی دلار در ۵ روز گذشت.
بازنده: افراد هیجان‌زده
برنده: جوسازان و نوسان‌گیران

 

راه‌اندازی میزخدمت صدور پروانه‌های کسب الکترونیکی در بازار تهران

سید امیرسیاح از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: میزخدمت صدور پروانه‌های کسب الکترونیکی در بازار تهران راه افتاد. اتحادیه‌های‌صنفی در دیگر استان‌ها از ماه قبل کار را شروع کرده‌اند. تا امروز، ۱۰هزار پروانه کسب کاغذی، شناسه یکتا شد. از کارزار بزرگ حذف کاغذ از مجوزها بیشتر خواهید شنید.

 

اطلس سرمایه‌گذاری تمام استان‌های کشور رونمایی شد

سید احسان خاندوزی در توئیتی نوشته است: برای ایجاد بستر هوشمند کمک به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در انتخاب مکان بهینه تولید، پس از دوسال هماهنگ‌کردن دستگاه‌های مرتبط از «اطلس سرمایه‌گذاری تمام استان‌های کشور» رونمایی کردیم.

 

تحریم‌های بی‌اثر
احمد قصری فعال رسانه‌ای در صفحه خود نوشت: داروی بیماران پروانه‌ای جز اولین تحریم‌هایی بود که پس از خروج امریکا از برجام اتفاق افتاد، اما هم‌اکنون این محصول توسط جامعه نخبگان ایران بومی‌سازی شده و بعد از گذراندن آزمایشات قابل استفاده است. هر چی ما رو تحریم کردن، ایرانی باغیرت، تحریم‌ها رو بی‌اثر کرد.
 
معیشت مردم یا سیاسی‌بازی!
مهدی سلیمانی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: چند وقته دولت داره میگه، افزایش هزینه‌های بدون منبع در بودجه 1403 باعث کسری بودجه دولت و افزایش تورم میشه. ولی بخشی از نمایندگان مجلس به این مسأله بی‌اعتنا هستند و مشغول انتخابات شدند! حتماً باید یکی از معیارهای رأی دادن به نماینده‌ها همین موضوع باشه.
 
خللی در روابط ایران و عراق ایجاد نشده است
مهدی پناهی، سردبیر فعلی خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در صفحه شخصی خود نوشته است: خللی در روابط ایران و عراق ایجاد نشده است. دلالان برای جلوگیری از روند نزولی دلار شایعه‌سازی می‌کنند. / ایسنا
 
آغاز ساخت مدرن‌ترین و دقیق‌ترین ماهواره‌ ایرانی با نام پارس۳
موسوی در صفحه خود نوشت: فرایند ساخت مدرن‌ترین و دقیق‌ترین ماهواره‌ ایرانی با نام پارس۳ که دقت تصویربرداریش حدود دو متره آغاز شده! جمهوری اسلامی آنقدر سرعت پیشرفتش رفته بالا که حتی دشمناش فرصت نمیکنن واکنش نشون بدن...

جستجو
آرشیو تاریخی