صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای باید سناریوهای مختلف داشت

حسام‌الدین برومند، سردبیر روزنامه «ایران» در واکنش به صحبت‌های اخیر رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در توئیتی نوشته است: در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای باید برای احتمالات مختلف، برنامه‌ها و سناریوهای مختلف داشت.‌ ضمن اینکه هدف دشمن، عملیات روانی بر ذهن مسئولان است. جناب رئیس! اینجا جای سخنرانی نیست، پژوهش و تدبیر و برنامه و سیاست برای میدان عمل می‌خواهد و کمی هم هوش و فهم رسانه.

 

عده‌ای سعی می‌کنند
به افزایش نرخ ارز دامن بزنند

ایبِنا، رسانه بانک مرکزی در توئیتی به نقل از حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در صفحه خود نوشت: افزایش اخیر نرخ ارز دلیل اقتصادی نداشت و صرفاً یک جو روانی و رسانه‌ای بود. در بسیاری از مواقع ارز در مرکز مبادله مشتری ندارد. ما در جنگ اقتصادی هستیم و عده‌ای سعی می‌کنند به افزایش نرخ ارز دامن بزنند.

 

قرارداد اجرایی خط آهن
رشت-آستارا امضا می‌‎شود

محمدعلی سمیعی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشته است: بزودی قرارداد اجرایی خط آهن رشت-آستارا (کریدور شمال - جنوب) امضا خواهد شد. از طریق این کریدور شمال-جنوب که از روسیه، دریای خزر و ایران عبور می‌کند ظرفیت جابه‌جایی 2 میلیون تن کالا هدفگذاری شده...

 

رشد ۲۹ درصدی حجم ترانزیت خارجی در کشور

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در توئیتی نوشته است: براساس گزارش رسمی گمرک ایران، حجم ترانزیت خارجی کشورمان در ۱۰ماهه امسال به ۱۴.۲ میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی داشته است. نکته قابل‌تأمل اینکه براساس داده‌های گمرک، حجم ۱۴.۲ میلیون تنی ترانزیت امسال بالاترین مقدار ترانزیت خارجی در دو دهه گذشته است.

 

معضل قاچاق بنزین
و گازوئیل

حمید لشکری از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار فیلمی در صفحه خود نوشت: درشرایطی که به خاطر ناترازی بنزین قراره میلیاردها دلار صرف وارداتش بشه که این موجب خلق پول و کوچک‌تر شدن سفره مردم میشه، رودخانه بنزین و گازوئیل قاچاق به سمت پاکستان جاریه؛ از این فاجعه‌تر تثبیتی‌هایی هستن که میگن نه، قاچاق نداریم.

 

زاکانی: نمی‌گذاریم مایحتاج مردم گران شود

نودِ اقتصادی در توئیتی در صفحه خود به نقل از علیرضا زاکانی، شهردار تهران نوشته است: شهر بی‌صاحب نیست که برخی یک‌شبه قیمت کالاها را گران کنند. از این به بعد نمی‌گذاریم مایحتاج مردم اینگونه گران شود. انگور ۸۵ هزار تومانی مغازه را در میدان میوه و تره‌بار ۲۸ هزار تومان کردیم. حتی برنامه داریم که مغازه‌دارها هم ضرر نکنند.

 

امضای قرارداد ساخت ۱۰ فروند شناور با سازندگان داخلی

یکی از کاربران درتوئیتی نوشته است: از خبرهای خوب بستن قرارداد ساخت ۱۰ فروند شناور با سازندگان داخلی به ارزش۸۶ میلیون دلار! که نه تنها ارز از کشور خارج نمیشه، بلکه این پول تو اقتصاد خودمون گردش پیدا کنه و بعد ازمدتی می تونیم صادرات و ارز آوری هم داشته باشیم...

 

جلوگیری از متضرر شدن
کسب و کارها با رعایت قوانین

الیاس توکلی با اشاره به خبر ممنوع شدن تغییر ناگهانی مقررات کسب و کار، در توئیتی نوشت: تا قبل از این قانون، چه کسب و کارهایی که با تغییر قوانین متضرر شدن، حالا با این قانون خوب، دیگه قرار نیست یک شبه تغییرات قیمت یا قوانین اثر سوء روی کسب و کار بزاره.

 

صادرات زغال‌سنگ امریکا!

خط انرژی در توئیتی در صفحه خود نوشت: طبق گزارش کپلر، ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ بیش ۳۲.۵ میلیون تن زغال‌سنگ به ارزش ۵ میلیارد دلار صادر کرده و هند با ۳۶ درصد واردات بزرگترین خریدار از امریکاست. دیگر مقاصد اصلی صادرات امریکا شامل هلند، مصر، مراکش و ژاپن بوده است.

 

همه‌چی گل و بلبل نیست!

اعظم سادات سیدمؤمنی با انتشار عکسی در صفحه خود نوشته است: صف صدها نفری معاینه دندونپزشک دولتی در بریستول انگلستان؛ چند درصد از ایرانی‌ها این عنوان را باور می‌کنند؟! رسانه‌ها با ما کاری کردند که حقیقت برامون باورپذیر نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی