صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۶

۳ ظرفیت تأثیرگذار بر روند افزایش تجارت‌دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه وظایف این سازمان در حوزه دریایی به ۳ ظرفیت مشخص دولت صاحب پرچم، دولت صاحب ساحل و دولت صاحب بندر، تقسیم شده است، تأکید کرد: هر اقدام توسعه‌ای در حوزه دریایی، اثر مستقیم و تأثیرگذار بر روند تجارت دریایی کشور دارد.
علی‌اکبر صفایی تأکید کرد: به‌رغم وجود قوانین و مقررات عمومی سالیان گذشته در حوزه دریایی کشور، امروزه تصمیمات و رویکردهای ارزشمند مدیران بخش دریایی، پاسخگوی نیازها و ضرورت‌های یک سازمان تخصصی بوده و توانسته است گره از بسیاری مشکلات بردارد.
وی با بیان اینکه وظایف این سازمان در حوزه دریایی به ۳ ظرفیت مشخص دولت صاحب پرچم، دولت صاحب ساحل و دولت صاحب بندر، تقسیم شده‌است، تأکید کرد: هر اقدام توسعه‌ای در حوزه دریایی، اثر مستقیم و تأثیرگذار بر روند تجارت دریایی کشور دارد.
صفایی با‌اشاره به راهبرد منابع انسانی در سازمان بنادر و دریانوردی و اجرایی‌سازی مجوز جذب نخبگان و نیروهای متخصص در این سازمان، گفت: همکاری و فعالیت نیروهای نخبه در سازمان بنادر و دریانوردی باتوجه به وظایف دولت صاحب‌بندر، پرچم و ساحل، سبب می‌شود تا کشور بتواند به وظایف بین‌المللی و ملی‌اش در حوزه‌های مختلف صنعت دریایی به‌درستی عمل کند. سرپرست اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی افتتاح و بهره‌برداری از ۲۷ پروژه عمرانی با ارزش بالغ‌بر ۳۱ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی این سازمان، در بنادر بزرگ تجاری و کوچک تحت مالکیت سازمان خبر داد.

بهره‌برداری از۲۷ پروژه بندری
همچنین سعید حسن‌عباسی ‌سرپرست اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی افتتاح و بهره‌برداری از ۲۷ پروژه عمرانی با ارزش بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی این سازمان، در بنادر بزرگ تجاری و کوچک تحت مالکیت این سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال «مهار تورم، رشد تولید»؛ توسعه، ارتقا و افزایش ظرفیت عملیات بندری و دریایی و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۱۵۰۰ نفر، از جمله دستاوردهای مهم سازمان بنادر و دریانوردی در مسیر شعار سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.
‌سرپرست اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تقویت بخش مهندسی و تولید محتوای به‌روز‌رسانی‌شده در زمینه‌های نیازسنجی، طراحی، ساخت، نگهداشت، اسقاط و جایگزینی دارایی‌ها، از اهم برنامه‌های سال آینده این اداره کل در سازمان بنادر و دریانوردی است.
عباسی با بیان این مطلب، برنامه‌های عملیاتی اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی در راستای مأموریت محوله در حوزه تدوین ضوابط مهندسی و همچنین استقرار سیستم مدیریت دارایی‌های فیزیکی این سازمان را تشریح کرد.
سرپرست اداره کل مهندسی عمران در ادامه، ضمن تشکر از همکاران و مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی، جامعه مهندسان مشاور و ارکان کارشناسی و مدیریتی سازمان برنامه و بودجه کشور در تدوین فهرست بهای کارهای دریایی (بدون قیمت) در سال گذشته، از تلاش بی‌وقفه به‌منظور انتشار فهرست بهای با قیمت در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
عباسی بااشاره بر ادامه‌دار بودن تولید و تدوین ضوابط مهندسی نظیر فهرست‌بها در حوزه‌های تخصصی نگهداری و تعمیرات دارایی‌های فیزیکی در جهت استفاده جامعه مشاوران و پیمانکاران، تأکید کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی