صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

رونمایی از سامانه شلیک موشک‌های بالستیک برد بلند از روی کشتی

مینا رشیدی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: رونمایی از سامانه شلیک موشک‌های بالستیک برد بلند از روی کشتی یعنی:
-گسترش پایگاه‌های موشکی متحرک سپاه در تمام آب‌های جهان
-ضربه به هر نقطه‌ای از جهان بدون نیاز به شلیک موشک‌های بسیار گران‌قیمت قاره‌پیما
-افزایش چند برابری ضریب بازدارندگی ایران در این جهان پر تنش!

 

تعطیلی باب‌المندب

علی فرحزادی در توئیتی نوشت: بر خلاف هیاهوی اکانتای سایبری اسرائیل در مجازی، واردات کالا دربازه زمانی نوامبر ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴، ۱۹درصد کاهش داشته، بندر ایلات در حال حاضر به خاطر بستن تنگه باب‌المندب تعطیل شده، تمام قدرت غرب پشت نتانیاهو از پس ۴ تا گروه مقاومت برنیومدن.

 

مانور رژیم موقت صهیونیستی
برای نشان دادن جدیت حماقت‌شان

حمید خراسانی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: رژیم موقت صهیونیستی ایران رو به حمله هوایی تهدید کرده بود و یک مانور هم برای نشان دادن جدیت این حماقت انجام دادند. ایران هم متقابلاً از قدرت و توانایی جدیدش که شلیک موشک بالستیک از روی ناو کانتینربر رونمایی کرد. بله ممکنه سران رژیم‌صهیونیستی حماقتی کنند ولی مطمئنم آخرین حماقت‌شون خواهد بود.

 

بزرگترین آب شیرین‌کن خشکی دنیا به کمک سیستان و بلوچستان می‌آید

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در توئیتی نوشته است: ۶ ماه گذشته بود که وزارت نیرو اعلام کرد حقابه هیرمند حق ایرانه اما تأمین نیاز شرب مردم را به مذاکره بر سر حقابه گره نزد و بلافاصله پنج طرح آبرسانی از جمله ساخت آب‌شیرین کن۱۰۰ هزارمتر مکعبی در شمال سیستان و بلوچستان کلید خورد. این یعنی آب خوردن مردم هیچ‌وقت به تحریم‌ها ربط نداشته!

 

پیگیری میدانی محرابیان
برای حل مشکل آب سیستان و بلوچستان

حمید لشکری از فعالان فضای مجازی در توئیتی نوشته است: علی اکبر محرابیان- از بهترین وزرای بعد انقلاب، بی‌حاشیه، کار برمبنای علم روز، تو ۳۰ ماه: رفع تنش آبی ۳۶۰۰ روستا، زدن رکورد افزایش ظرفیت تولید برق،۶ برابر شدن شرکت‌های دانش‎بنیان طرف قرارداد و حالا پیگیری میدانی مشکل آب سیستان و بلوچستان (ساخت بزرگترین آب‌شیرین‌ کن دنیا و انتقال آب دریای عمان).

 

اتحادیه اروپا در حال امکان سنجی وضع تحریم‌هایی علیه هند و چین

حسن حسن خانی در توئیتی در صفحه خود نوشته است: در حالی که هند و چین حجم بالایی از مبادلات مالی و تجاری با روسیه رو به سمت ارزهای ملی سوق داده‌اند، اتحادیه اروپا در حال امکان سنجی وضع تحریم‌هایی علیه این دو کشوره.

 

عجولانه اعتراض کردید

یکی از کاربران شبکه اجتماعی x در پی توئیت سعید قاضی‌پور نوشته است: همونطوری که سعید عزیز میگه، توئیت دکتر داوود منظور هیچ ارتباطی با نرخ ارز 4200 نداره و عده‌ای عجولانه و قبل از درک درست ماجرا، بیجا اعتراض کردند.

 

صادرات نفت با بازگشت ترامپ!

خط انرژی در توئیتی در صفحه خود نوشت: طبق آمار مؤسسه کپلر و ورتکسا، فراز و نشیب صادرات نفت ایران صرفاً وابسته به‌ رؤسای جمهور امریکا نیست و تحت تأثیر بازیابی شبکه صادرات و بهبود روابط با چین افزایش یافته.  درواقع روند صعودی صادرات از سال پایانی دولت ترامپ شروع شده نه از دولت بایدن.

 

زنان روستایی بیمه می‌شوند

سمانه فریدونی از کاربران فضای مجازی نوشته است: هرجایی بری بگی زنان روستایی دارن بیمه میشن، همه خیال می‌کنن این خبر برای سوئیسه! ولی این خبر برای ایران خودمونه دوستان.

 

تا پایان امسال جهش نرخ ارز نخواهیم داشت

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در توئیتی به نقل از محمدصادق علیپور، اقتصاددان نوشته است: مشاهدات نشان می‌دهد که تثبیت نرخ ارز موفق بوده و پیش‌بینی این است که تا انتهای سال نیز جهش نرخ ارز نخواهیم داشت.

 

بازنگری در سیاست‌های صادراتی

فرهاد چاره دان از کاربران شبکه اجتماعی x در  صفحه خود نوشت: تاجران ایرانی فعال در بازار خارجی سال‌ها متمرکز در زنجیره تأمین بودند؛ درحالی‌که باید متمرکز در زنجیره ارزش ( بازار، مشتری، برند) باشند. سیاست‌های صادراتی باید از "زنجیره ارزش" به سمت "زنجیرهٔ تأمین" تنظیم‌گری شود که آمار صادراتی ثابت نشود.

جستجو
آرشیو تاریخی