خبر

تمامی مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به سمنان اجرایی شد
در جلسه بررسی و جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان سمنان از تحقق ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به این استان خبر داده شد.  به گزارش ایرنا، جلسه بررسی و جمع‌بندی موضوعات و طرح‌های دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان سمنان به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و طرح‌های دور دوم سفر به این استان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.
 در این جلسه که معاون اجرایی رئیس‌‌جمهور، استاندار سمنان، وزرای جهاد کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، مسئولان دستگاه‌های دولتی و برخی از مقامات ارشد استانی حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های پیشنهادی و اولویت‌دار استان سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین در این جلسه اعلام شد، بیش از ۸۰ درصد تسهیلات اختصاص یافته و ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به این استان اجرایی و عملیاتی شده است.
طرح‌های حوزه کشاورزی و دامداری، لایروبی و مرمت قنوات، احداث کانال‌های آبیاری، عملیات بیابان‌زدایی، اجرا و بازنگری طرح‌های هادی روستایی، ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، تکمیل و ساخت پارک‌های علم و فناوری، تکمیل و ساخت محیط‌های رفاهی و ورزشی در دانشگاه‌ها، تکمیل و تجهیز دانشکده‌ها، تکمیل و تجهیز پایگاه‌های اورژانس، توسعه و تجهیز بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، اجرای طرح‌های گروه‌های جهادی و مردمی بخشی از مصوبات این جلسه در راستای توسعه و عمران استان سمنان بود.

قانون افزایش سن بازنشستگی از سال ۱۴۰۵ عملیاتی می‌شود
  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد زمان اجرای قانون افزایش سن بازنشستگی گفت: این قانون در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ اجرایی نمی‌شود بلکه در سال ۱۴۰۵ عملیاتی خواهد شد.
 به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه - ۲۵ بهمن ماه - در حاشیه نشست هیأت دولت در مورد افزایش سن بازنشستگی گفت: این طرح مشمول کسانی می‌شوند که ۲۸ سال سابقه خدمت دارند و افرادی که ۲۹ و ۳۰ سال سابقه خدمت دارند مشمول این طرح نمی‌شوند.  وی ادامه داد: قانون افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ اجرایی نمی‌شود، بلکه در سال ۱۴۰۵ عملیاتی خواهد شد.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد وضعیت اشتغال در کشور نیز اظهار داشت: ملاک عمل در مورد حوزه اشتغال مراجع رسمی هستند.
 مرتضوی یادآور شد: بحث اشتغال در کشور به چند روش از جمله سامانه رصد، میزان بیمه‌های اجباری و اختیاری که از سوی کارفرمایان و خویش‌فرمایان انجام می‌شود و آمار مراکز رسمی مرکز آمار ایران، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی