صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

تأمین مالی نوین در صنایع کوچک و متوسط

مکانیزم تأمین مالی را در زنجیره‌های صنایع کوچک و متوسط مورد تمرکز قرار داده‌ایم و به دنبال روش‌های نوین تأمین مالی درون زنجیره هستیم. فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر روش‌های نوین تأمین مالی با استفاده از اوراق گام در زنجیره فولاد تأکید کرد و گفت: طبیعتاً هر چقدر زنجیره بزرگ‌تر باشد منافع بیشتری از طریق تأمین مالی زنجیره‌ای دریافت خواهد کرد و پشتیبانی‌های لازم نیز از طریق ما انجام خواهد شد. رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در وهله اول برای عرضه بخشی از محصولات از طریق اوراق گام پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و سهم این اوراق در تأمین مالی زنجیره، گام به گام ارتقا خواهد یافت. مقیمی، با بیان اینکه امکان استفاده از اوراق گام برای رفع تعهدات در بورس کالا به شرط اعلام در اطلاعیه پذیرش شرکت‌ها نیز فراهم شده است، تصریح کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، ضمانت لازم را به شرکت‌های کوچک و متوسط برای دریافت اوراق گام خواهد داد، شرکت‌ها این اوراق را در طول زنجیره به فولادی‌ها می‌دهند، از سوی دیگر خود شرکت‌های فولادی نیز می‌توانند اقدام به دریافت اوراق گام به صورت جداگانه برای خود کنند.

ضرورت نوسازی دستگاه‌های حفاری معدن

نبود دستگاه‌های حفاری مناسب و به‌روز، بزرگ‌ترین چالشی است که روند فعالیت در این حوزه را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد. در این سال‌ها اهمیت دستگاه‌های حفاری اکتشافی به‌درستی شناخته شده اما ورود این تجهیزات به کشور ممنوع شده و فعالان بخش معدن ملزم شده‌اند این تجهیزات را از داخل خریداری کنند. سید سهراب حسینی دبیر کمیته ماشین‌آلات و تجهیزات انجمن مس ایران گفت: بسیاری از این دستگاه‌ها نیازمند تعمیرات یا اورهال هستند و از عمر بسیاری از این ماشین‌آلات نیز زمان طولانی باقی نمانده و از راندمان بسیاری از این تجهیزات کاسته شده، بنابراین نوسازی این تجهیزات بسیار ضروری است.
وی افزود: دستگاه‌های حفاری یا معدنی ساخت داخل باید موردحمایت قرار گیرند اما از تولیدکنندگان داخلی نیز انتظار می‌رود همزمان روی کیفیت و تیراژ محصولات خود، بیشتر کار کنند.

توقیف یک برند نوشیدنی غیراستاندارد
بازرسان استاندارد در جریان بازرسی از واحدهای تولید استان، سه هزار بطری نوشیدنی فاقد نشان استاندارد یک واحد تولیدی در محدوده صفادشت را شناسایی و توقیف کردند. محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران با تأکید بر اجباری بودن استاندارد انواع نوشیدنی و آبمیوه از شناسایی یک برند نوشیدنی غیراستاندارد و توقیف آن خبر داد و گفت:
شهروندان می‌توانند هنگام خرید نوشیدنی‌ها، شماره ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از صحت و اعتبار نشان استاندارد آن اطمینان حاصل کنند. طاهری با بیان اینکه ۱۸ واحد تولیدی برای فرآورده‌های آبمیوه و انواع نوشیدنی در استان تهران، پروانه کاربرد علامت استاندارد از این اداره‌کل دریافت کرده‌اند، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹۷۵۱ مورد بازرسی از واحدهای تولید استان توسط بازرسان انجام شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی