بهادری‌جهرمی: عمق دشمنی غرب را در مذاکرات حس کردیم

سخنگوی دولت درباره تجربه حل مشکلات اقتصادی با اعتماد به غرب گفت: وقتی می‌گوییم با ما دشمنی دارند باید این دشمنی را حس کنیم و این نتیجه مذاکره بود.  علی بهادری‌جهرمی روز جمعه در نشست سراسری مدرسان معارف اسلامی دانشگاه‌ها در مجتمع آدینه، بهبود وضعیت معیشت را خواسته مردم دانست و با اشاره به تلاش‌های دولت مردمی در این زمینه، به منشأ تورم و مشکلات معیشتی در کشور پرداخت و گفت: با اینکه سال‌هاست تورم بالا را تجربه می‌کنیم و در عرصه بین‌المللی هم وضعیت خوبی نداشتیم، غرب با اعمال تحریم‌های سخت سعی کرد برای نظام اسلامی ایجاد مانع کند تا مردم را به ستوه آورد.سخنگوی دولت افزود: غرب می‌خواست بعد از تحریم اقتصادی به تحریم سیاسی روی بیاورد تا در این مسیر ایران را منزوی کند.
 
دشمن در پروژه انزوای سیاسی و اقتصادی ایران شکست خورد
بهادری‌جهرمی تصریح کرد: دشمن در پروژه انزوای سیاسی و اقتصادی علیه ملت ایران شکست خورد و دولت سیزدهم توانست اعتماد مردم را جلب کند.
سخنگوی دولت اضافه کرد: در دفاع مقدس با تکیه و اتکا به قدرت مردم توانستیم موفق عمل کنیم و بخش زیادی از رشد کشور در حوزه‌های مختلف هم مرهون بهره‌گیری از تجارب این دوران است. بهادری‌جهرمی افزود: دولت گذشته مدعی بود کلید حل مشکلات مذاکره است اما باید از تجربه هشت سال دفاع مقدس درس بگیریم و انتظارات از مذاکرات را در این دوران تحلیل و ارزیابی کنیم.
 
سانتریفیوژ در دولت قبل نچرخید و چرخ آن از روی مردم رد شد
سخنگوی دولت یادآور شد: ما ۸ سال مذاکره را تجربه کردیم و با سران قدرت‌های غربی به گفت‌وگو نشستیم. سانتریفیوژ نچرخید و چرخ آن از روی مردم رد شد و نرخ رشد اقتصادی ۴ دهم درصد و تقریباً صفر شد.
 
عمق دشمنی غرب را در مذاکرات حس کردیم
بهادری‌جهرمی اضافه کرد: تجربه حل مشکلات اقتصادی با تکیه بر اعتماد و مذاکره با غرب این‌گونه بود. وقتی می‌گوییم با ما دشمنی دارند باید این دشمنی را لمس کنیم و این نتیجه مذاکره بود.
سخنگوی دولت افزود: دولت سیزدهم این مسیر را برگرداند و نه تنها در حوزه اقتصاد بلکه در حوزه سیاست خارجی هم به گونه دیگری عمل کرد. میانگین رشد اقتصادی صفر در دولت قبل در دو سال گذشته به ۴.۵ درصد رسیده و به گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی ما در فصل بهار و تابستان ۱۴۰۲ بالای ۷ درصد و به گزارش بانک مرکزی حدود ۶ درصد بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی