صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و یک - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و یک - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در جشنواره امتنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

روابط‌عمومی‌ها باید اصل را بر پاسخگویی به شبهات بگذارند

جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی(جشنواره ملی امتداد) صبح دیروز در مجموعه ورزشی تلاش با حضور سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و... برگزار شد.
در این گردهمایی، مهدی رضوی‌کیا، رئیس مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید برای ارتقای حوزه روابط‌عمومی‌ها اهداف مشترکی را دنبال کنیم.
وی افزود: برگزاری جشنواره امتداد، قبلاً برگزار نشده و این جشنواره برای نخستین‌باری است که برگزار می‌شود و می‌تواند منجربه ارتقای وضعیت کنونی شود.
رئیس مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: جایگاه روابط‌عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی صد‌درصد مطلوب نیست و جایگاهی که دغدغه‌های مقام معظم رهبری را برطرف کند نیست ولی باید با کمک مدیران، ایده‌ها و‌ نوآوری‌های کارشناسان این جایگاه ارتقا یابد.
وی یکی از وظایف روابط‌عمومی‌ها را ارتباط دوسویه با مردم دانست.
رضوی‌کیا افزود: امکانات کم و وجود توقعات فراوان در حوزه روابط‌عمومی کار ما را دشوار می‌کند‌.
رضوی‌کیا ادامه داد: ما دبیرخانه دائمی جشنواره روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در سازمان ایجاد کنیم. وی با انتقاد از اینکه روابط‌عمومی‌ها بودجه مشخصی ندارند گفت: باید سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های مختلف و درمجموع کل دولت بودجه روابط‌عمومی‌ها را تعیین کنند؛ نمی‌شود پشت در اتاق مدیران پشتیبانی برای دریافت بودجه جنگید‌.
وی درباره توجه دولت سابق به بخش روابط‌عمومی اظهار کرد: در دولت سابق می‌گفتند اگر ما ۱۰درصد کار کردیم ۹۰ درصد هم برای آن کار، بودجه رسانه‌ای ‌گرفتیم.
* د‌ولت بزرگترین تولیدکننده خبر است
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در این همایش گفت: د‌ولت بزرگترین تولید‌کننده خبر است به این معنا که اگر ما در ارتباط با مسائل کشاورزی صحبت می‌کنیم مرتبط با جهاد کشاورزی است و هر حوزه‌ای مرتبط با سازمان‌های مختلف است. اگر یک روز فرض بگیریم که حوزه دولت را از خبر جدا کنیم بسیاری از رسانه‌ها مطلبی برای انتشار ندارند. پس اهمیت کار ما اینجا مشخص می‌شود.
وی افزود: باید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنیم و آنچه وظیفه ماست را به‌درستی انجام دهیم. خلجی گفت: روابط‌عمومی یک شغل نیست بلکه یک شوق است و اگر به عنوان شغل نگاه کنید موفق نخواهید بود و نباید به‌عنوان شغل به آن نگریست.
وی ادامه داد: در تولید خبر تلاش می‌کنید که به جایگاه خود اعتبار دهید. حوزه خبر را با نگاه تخصصی ببینید اگر اینگونه نباشد آنجا ممکن است که هر خبر پیش‌پا افتاده‌ای را منتشر کنید؛ از این‌رو اعتبار خودتان را با اخبار کم‌اهمیت تنزل ندهید.
وی یادآور شد:  در اخبار به‌دنبال تصویر‌سازی هستید تلاش کنید این تصاویر از دستگاه‌های خود را مخدوش نکنید.
خلجی عنوان کرد: شأن و جایگاه روابط عمومی‌ها طراحی عملیات‌ رسانه‌ای در آن دستگاه است و بکوشید شأن خود را در کارهای اداری تقلیل ندهید. برخی از مدیران می‌خواهند روابط‌عمومی‌ها پایه میکروفن‌ها را تنظیم ‌کنند اما وظیفه روابط عمومی‌ها والاتر از این حرف‌هاست.
وی ادامه داد: موضوع کالابرگ که وزارت کار انجام داده است و یک پیوست رسانه‌ای  طراحی شد، به این معناست که وظیفه هر کدام از رسانه‌ها مشخص شده و حتی تبلیغات محیطی هم در این کمپین ۳۶۰ درجه‌ای دیده شده است و اگر نتوانیم، پیوست رسانه‌ای رویدادهای مهم را طراحی کنیم نقاط ضعف داریم.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: تعیین شبکه‌ای از همفکران و‌ همراهان هر رویدادی برای روابط‌عمومی‌ها باعث کاهش بار از روی دوش آنها می‌شود.
وی یادآور شد: روابط‌عمومی‌ها باید اصل را بر پاسخ‌گویی به شبهات بگذارند و نباید شبهه‌ای بدون پاسخ باشد، اگر هم ایرادی وارد است باید اصلاح شود‌.‌ خلجی عنوان کرد: روایت صحیح از خدمات و دستاوردهای سازمان باید بیان شود و اگر این کار انجام نشود دیگران برای شما روایت می‌کنند‌.
خلجی ابزار کرد: ذهن مردم و‌ مخاطبان را نباید با اخبار منفی، ناامیدکننده و اختلافات سازمانی درگیر کنیم متأسفانه برخی سازمان‌ها در انتشار اخبار ناامید‌کننده و  انتشاراختلاف سازمانی از هم سبقت می‌گیرند‌.
وی ادامه داد: حوزه روابط‌عمومی باید دور از اختلاف باشد تا اختلال ایجاد‌شده در افکارعمومی را بتواند سامان دهد، باید اخبار امیدوارکننده را از اخبار یأس‌آور تمیز دهیم و از اخبار امیدوارکننده صیانت کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی