صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و یک - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و یک - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

رونمایی از سامانه پدافند هوایی آرمان و آذرخش

سعید بامرام از کاربران شبکه اجتماعی x در توئیتی نوشته است: سامانه پدافند هوایی آرمان و آذرخش که دیروز رونمایی شد رو دیدید؟ این یک بخشی از قدرت دفاعی ما حساب میشه. در واقع بدون انتخابات و رأی مردم و قدرت ملی، دشمن از این چیزا شایدم نترسه.

 

سقوط دومین اقتصاد بزرگ دنیا

عبدالرحیم انصاری از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: اوضاع اصلاً وفق مراد غرب و متحدانش پیش نمی‌رود. ژاپن به‌عنوان متحد مهم امریکا در آسیا که در سال ۲۰۱۰ دومین اقتصاد بزرگ دنیا بوده، حالا به رده چهارم سقوط کرده است. اقتصاد در کشورهایی مثل آلمان و ژاپن یا با رکود مواجه شده‌اند و یا رشد منفی داشته و آب رفته‌اند. کشورهای صنعتی مصرف‌کننده که سال‌ها از منابع ارزان انرژی شرق سود هنگفت می‌برده‌اند، گویا این روزها حال خوشی ندارند!

 

امید به احیای دریاچه ارومیه

محمد عنایتی نجف‌ آبادی با انتشار عکسی در صفحه خود نوشت: دبی رودخانه سیمینه رود به‌عنوان یکی از چهار رود اصلی تغذیه کننده دریاچه ارومیه به 254 متر مکعب در هر ثانیه رسید...

 

درآمد سرانه حقیقی ایرانیان رکورد ۱۲ سال اخیر را زد

سید مصطفی موسوی‌نژاد فعال رسانه‌‌ای در توئیتی نوشته است: درآمد سرانه حقیقی ایرانیان به بالاترین مقدار ۱۲ سال اخیر رسید. این یعنی با وجود تحریم‌ها و تداوم شرایط FATF درآمد سرانه ایرانیان حتی از دوره برجام نیز عبور کرده است. همچنین با توجه به کاهش ضریب جینی، این افزایش درآمد صرف ثروتمند شدن ثروتمندان نشده است.

 

تمهیداتی برای کاهش مصرف انرژی

رشید قانعی مدیرعامل شرکت پترول در توئیتی در صفحه خود نوشته است: بیش از ۸۵٪ بار در ایران از طریق کامیون جابه‌جا می‌شود. مصرف سوخت هر کامیون فرسوده به ازای ۱۰۰ کیلومتر حداقل ۶۰ لیتر ولی مصرف سوخت کامیون‌های جدید حداکثر ۳۵ لیتر است. بازسازی ناوگان و اسقاط کامیون‌های فرسوده از سیستم حمل‌ونقل کشورمان باعث کاهش هنگفت مصرف انرژی می‌شود.

 

همه قاچاق سوخت دستی انجام نمی‌شود

نـــــود اقتصـــــادی در توئیتــــی بــه نقـــــــل از محـــمد جعفــــری، معاون ســـتاد مبارزه با قاچاق کالا در صفحه خود نوشت: همه قاچاق سوخت دستی انجام نمی‌شود؛ نیروگاه‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد سوخت‌شان را مصرف نمی‌کنند و آن را می‌فروشند.
میزان بازده نیروگاه‌ها باید به تفکیک مقایسه شود و آن را به اندازه بازده تحویل دهند.

 

ساخت خوابگاه متأهلی در دستور کار دولت

علی بهادری جهرمی در توئیتی نوشت: ساخت خوابگاه‌های متأهلی یکی از دغدغه‌های بجای دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف بود. این مطالبه در آخرین جلسه هیأت دولت نیز مجدداً پیگیری شد؛ گزارش پیگیری اجرای دستور رئیس‌جمهور در این خصوص خوشحال‌کننده بود، عملیات ساخت چندهزار خوابگاه متأهلی به‌زودی آغاز خواهد شد.

 

پروانه‌های کسب،‌ الکترونیکی می‌شود

سید امیر سیاح در توئیتی نوشته است: این روزها با کمک اتحادیه‌های صنفی در سراسر کشور درتلاشیم تا باقی مانده پروانه کسب‌های کاغذی را هم الکترونیکی QRcode کنیم و جواز صنفی کاغذی را به تاریخ بسپاریم. اصناف خالصانه پای کارند و هرروز چند اتحادیه فراخوان می‌دهند. از دیروز در بازار و ۲۰میدان اصلی تهران هم میزخدمت راه‌اندازی شد.

 

برنامه جامع نیاز به شجاعت دارد

مهدی پناهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در واکنش به توئیت سیداحسان حسینی خبرنگار حوزه نفت در  صفحه خود نوشت: بحران بنزین صرفاً با برنامه جامع حل نمی‌شود بلکه باید اقدام فوری کرد، البته وضعیت فعلی با افزایش تولید حل نمی‌شود؛ هرچه قدر تولید بشود مصرف می‌شود! تولید بنزین در ایران به اندازه کشوری است که چهار برابر ایران جمعیت دارد اما کفاف مصرف نمی‌دهد. برنامه جامع نیاز به شجاعت دارد...

 

پهپادهای ساخت ایران

علی فرحزادی از فعالان فضای مجازی با انتشار تصویری از خط مونتاژ پهپاد بال پرنده شاهد-191 در صفحه خود نوشت: خط تولید.

 

اتاق عمل کاملاً  ایرانی

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای با انتشار عکسی در صفحه خود نوشت: روی تمام برچسب‌های این اتاق عمل نوشته، با افتخار ساخت ایران.

 

انتخابات راه حل مشکلات

محمدعلی سمیعی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: با وجود همه مشکلات اقتصادی میایم تو صحنه رأی می‌دیم چون آینده کشورمون برامون مهمه؛ انتخابات راه حل مشکلات...

جستجو
آرشیو تاریخی