صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و دو - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و دو - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

دولت کار و فعالیت
فعال در مسیر رفع مشکلات جوانان

کاربری با نام محمدی در توئیتی نوشته است: خبر ساخت ۵۴ هزار واحد مسکونی برای نخبگان و کارکنان دانشگاه و ۶ هزار خوابگاه متأهلی برای دانشجویان از اون دسته خبرهای امیدوارکننده‌ای بود که نشون میده دولت همین قدر دغدغه‌مند و فعال در مسیر رفع مشکلات جوانان در حرکته.

 

آغاز عملیات اجرایی
مسکن دانشگاهیان

علی نادری، مدیر عامل ایرنا در توئیتی در صفحه خود نوشت: زمین‌های بزرگ و بلااستفاده‌ای را که در اختیار دانشگاه‌ها بوده  همه دیده‌ایم. قرار است در همین زمین‌ها، ۶۰ هزار مسکن برای اعضای هیأت علمی‌ احداث شود. یک طرح خوب و ابتکاری که هم قیمت زمین را از قیمت مسکن حذف کرده و هم تأمین مالی مابقی پروژه را از مسیرمولدسازی این املاک محقق کرده است.

 

خبر امیدبخش؛ ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی برای دانشگاهیان

مصطفی رضایی در توئیتی نوشت: خبر بسیار مهم و امیدبخش برای جامعه دانشگاهی؛ شنبه در حضور رئیس‌جمهور عملیات اجرایی ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی برای دانشگاهیان آغاز شد؛ اتفاقی که در هیچ یک از دولت‌های گذشته سابقه نداشته است.

 

مقایسه رشد نرخ دلار آزاد
در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در صفحه خود نوشته است: نرخ دلار از ابتدای سال فقط ۸.۳درصد رشد کرد اما در مدت مشابه سال قبل رشد ۶۱.۷درصد رو تجربه کرد. در ۱۰ماهه ابتدای سال ۵۹ میلیارد دلار برای واردات تأمین شد که ۶۰درصد بیش از متوسط چهارسال گذشته و ۱۰درصد بیشتر از دوره مشابه سال قبل بود.

 

کاهش و ثبات قیمت دلار
تا پایان سال ادامه دارد

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در توئیتی به نقل از حامد امینی مصلح آبادی، عضو اتاق بازرگانی ایران نوشت: با اتفاقات منطقه دلار افزایش یافت اما بعد از چند روز توسط بانک‌مرکزی کنترل شد.
کاهش و ثبات قیمت دلار تا پایان سال ادامه دارد و اگر در ماه‌های آینده تنش خاصی در منطقه رخ ندهد، آرامش بازار را می‌توان برای ماه‌های ابتدایی سال آینده نیز متصور بود./ایسنا

 

بررسی منصفانه
عملکرد مجلس

سید مصطفی موسوی‌نژاد فعال رسانه‌ای در توئیتی در صفحه خود نوشته است: بررسی منصفانه مجلس:
نقاط قوت:قانون جهش مسکن-قانون جوانی جمعیت-قانون هسته‌ای-تسهیل مجوزهای کسب و کار-مالیات برعایدی سرمایه
نقاط ضعف:استیضاح فاطمی‌امین-دریافت فیدلیتی توسط برخی نمایندگان-عملکرد نامطلوب در بودجه امسال. درمجموع مجلس خوبی بود. جا دارد با نمایندگانی انقلابی‌تر تقویت شود.

 

افزایش پیک مصرف لحظه‌ای برق

خط انرژی در توئیتی در صفحه خود نوشت: پیک مصرف لحظه‌ای برق در ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ با ۶ درصد رشد به میزان ۴۰۰۶ مگاوات افزایش یافت. فاصله ۲۵ الی ۳۰ هزار مگاواتی در تقاضای مصرف لحظه‌ای برق در پیک تابستانه و زمستانه به خوبی نشان‌دهنده سهم وسایل سرمایشی و اهمیت تمرکز به آنها برای بهینه‌سازی است.

 

انتخاب صحیح مردم،کشور را از ورشکستگی نجات داد

یکی از کاربران فضای مجازی در توئیتی نوشته است: بهترین مثالی که از اهمیت انتخابات میتونم بگم سال۱۴۰۰ رئیسی وقتی انتخاب شد که از ۱۲ میلیارد دلار استقراض برای کالای اساسی هیچی نمونده بود و ۵۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی و کسری بودجه بالا و مهم‌تر از همه روزی ۷۰۰ کشته کرونا داشتیم و این انتخاب صحیح مردم، کشور رو از ورشکستگی نجات داد!

 

برای ازدواج آسان بگیرید
نه بهانه!

توئیتر انقلابی با انتشار عکسی در توئیتی نوشت: پسری که بگیر باشه وسط جنگ و زیر بمبارون دشمن هم میاد می‌گیرتت! الان شرایطم فراهم نیست و بزار کار و پول و خونه ماشین و... فراهم بشه فقط بهونه‌ است!

 

اولین ضدبالستیک ایران رونمایی شد

علیزاده از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشته است: سامانه پدافندی آرمان، اولین ضدبالستیک ایران هست که ازش رونمایی شد. این سامانه توسط کشورهایی مثل امریکا، روسیه و چین ساخته شده و خیلی گرون فروخته می‌شه. اما حالا ما خودمون با تولید این سامانه، هم از لحاظ اقتصادی صرفه‌جویی کردیم، هم از خدمات بعدیش خیالمون راحت هست. می‌تونیم، پس می‌سازیم.

 

به خاطر منفعت خود
هر تبلیغی رو نپذیرید!

محمد شیرازی از کاربران فضای مجازی در واکنش به علنی شدن کلاهبرداری کوروش کمپانی در صفحه خود نوشته است: آقای قوه قضائیه؛ یکمرتبه هم که شده یقه این سلبریتی‌های دوزاری رو بگیرید تا بخاطر پول، اینجوری با روح و روان مردم بازی نکنن و بفهمن هر تبلیغی رو نباید انجام بدن.

 

بیش از پیش باید متحد باشیم

یکی از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار عکسی از یک نقشه در صفحه خود نوشت: اگه دلیل اهمیت شرکت تو «انتخابات» رو نمی‌دونید خوبه یه نگاه به نقشه جهان بندازید و یه نگاهم به تاریخ این چند سده. ما تو اوج تقابل با برندگان استعمار قبلیم و نزدیک «قله»، ما احتیاج داریم بیشتر از پیش متحد و یکپارچه باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی