صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و دو - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و دو - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

معاون پارلمانی رئیس جمهور:
اعضای دولت از هیچ لیست یا حزب انتخاباتی حمایت نمی‌کنند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی هیچ حزبی ندارد، گفت: رئیس جمهور به اعضای دولت تأکید کردند از هیج لیست فهرست یا حزبی در انتخابات پیش رو حمایت نکنند.به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی شنبه شب در حاشیه خانه گفت‌و‌گوی انتخابات در دانشگاه تهران افزود: یازدهم اسفند سال ۱۴۰۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم، بر این اساس افرادی که احساس مسئولیت می‌کنند باید بکوشند تا میزان مشارکت در این انتخابات افزایش یابد زیرا مشارکت تبعات داخلی، منطقه‌ای و جهانی دارد بنابراین افرادی که دل در گرو عظمت کشور دارند در جهت افزایش مشارکت حداکثری تلاش کنند.
وی گفت: با توجه به تأیید حدود ۱۵ هزار داوطلب در انتخابات پیش روی مجلس، رقابت را شاهد هستیم و این رقابت می‌تواند منجر به مشارکت بالا در انتخابات شود.
حسینی با بیان اینکه برخلاف دولت‌های گذشته آیت‌الله رئیسی هیچ حزبی ندارد، اظهار داشت: بر این اساس دولت در انتخابات هیچ دخالتی نخواهد کرد و حتی به اعضای دولت تأکید کردند از هیچ لیست یا حزب و فهرستی در انتخابات حمایت نکنند. وی با بیان اینکه ۳ و نیم میلیون رأی اولی در انتخابات پیش داریم، گفت: امیدواریم میزان مشارکت از انتخابات سال ۹۸ که حدود ۴۲ درصد و در انتخابات رئیس‌جمهور که ۴۹ درصد بود افزایش یابد زیرا سرمایه اجتماعی و میزان حقانیت نظام طی این مدت بیشتر شده است. معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: تلاش دولت از مدت‌ها قبل یعنی از آغاز حرکتش در سال ۱۴۰۰ این بوده که به مردم خدمت کند و کارهای زیرساختی و مبنایی را انجام دهد تا رضایت مردم را جلب کند و با توجه به کمبودهایی که در حوزه آب و برق و انرژی و حوزه‌های گوناگون بوده سعی کرده که آنها را با پروژه‌های متعدد رفع کند؛ حتی کارهای عمرانی که سال‌ها معطل مانده را به نتیجه برساند.
وی گفت: این کارها می‌تواند مایه امیدواری مردم باشد که مردم بدانند که مسئولان کشور در خدمت آنها هستند و تلاش می‌کنند که شرایط کشور بهتر شود و رونق اقتصادی پیدا کنیم و درآمد پایدار داشته باشیم. معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در دهه فجر هزاران طرح مورد بهره‌برداری رسید و به عنوان مثال در قم ۲۶۰ پروژه افتتاح شد و به بهربرداری رسید، بنابراین اینها همه کمک به مردم است. گرچه عده‌ای تلاش می‌کنند که مردم را ناامید کنند و اهمیت انتخابات را کاهش دهند. وی گفت: در دولت‌های گذشته این رویه را داشتند که حزب تشکیل دهند. در دوره سازندگی حزب کارگزاران را تشکیل دادند، در دوره اصلاحات مشارکت را داشتیم، آقای روحانی حزب اعتدال و توسعه را داشتند اما آقای رئیسی حزبی ندارد و تأکید کرده‌اند که اعضای دولت از فرد یا فهرستی حمایت نکنند و این را مبنا قرار داده‌اند.

وزیر ارتباطات:
ماهواره‌های ایرانی با ماهواره‌برهای ملی تا ۱۰ سال آینده در مدار ژئو مستقر می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از هدفگذاری پرتاب ماهواره‌های ملی با ماهواره‌برهای ایرانی و استقرار آنها در مدار ژئو تا ۱۰ سال آینده خبر داد.
عیسی زارع‌پور در گفت‌وگو با ایرنا به پروژه‌های بر زمین مانده فضایی در دولت‌های قبل اشاره کرد و اظهار داشت: برخی ماهواره‌ها که توسط کشورمان یا دیگر کشورها ساخته و برای پرتاب به سایر کشورها سپرده شده بود، دچار سرنوشت نامعلومی شدند. وی با تأکید بر اینکه سازمان فضایی این موضوعات را پیگیری کرده است، گفت: برای دولت سیزدهم مهم این است که امروز در حوزه فضایی روی پای خود ایستاده‌ایم؛ در طول ۲ سال گذشته ۱۱ پرتاب تحقیقاتی، مداری، زیرمداری و عملیاتی داشتیم و موفق شدیم ماهواره‌های خود را با موفقیت در مدار قرار دهیم. وی با بیان اینکه ما خود را در ابتدای راه می‌دانیم، اذعان داشت: توانایی قرار دادن ماهواره‌های سبک در مدار لئو را داریم و در تلاش هستیم که بزودی ماهواره‌های نیمه‌سنگین و سنگین را نیز در مدار لئو قرار دهیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: اکنون به ریل پرشتاب پیشرفت صنعت فضایی کشور برگشته‌ایم و این مسیر ادامه خواهد داشت. زارع‌پور با اشاره به سند چشم‌انداز ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، تأکید کرد: پرتاب ماهواره‌های ایرانی با ماهواره‌برهای ملی و قرارگیری آنها در لایه ژئو (۳۶ هزار کیلومتری سطح زمین) در افق ۱۴۰۷ پیش‌بینی شده است. با آغاز به کار دولت سیزدهم، جلسات شورای عالی فضایی پس از ۱۰ سال تعطیلی این شورا مجدداً به روال عادی برگزاری خود بازگشته و جلسات این شورا به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با حضور اعضای این شورا برگزار می‌شود که یکی از نخستین مصوبات این جلسات، تأکید بر ضرورت دستیابی جمهوری اسلامی ایران به مدار ۳۶ هزار کیلومتری یا همان مدار GEO است.

جستجو
آرشیو تاریخی