صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و دو - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و دو - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

متوسط حقوق۵۲ میلیون تومانی کارکنان ایران‌خودرو
شرکت ایران‌خودرو که مدعی است به علت قیمت‌گذاری دستوری ۱۰۴ هزار و ۴۳ میلیارد تومان زیان انباشته دارد، به طور متوسط به کارکنانش ۵۲ میلیون تومان حقوق می‌دهد.
به گزارش ایرنا، اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ایران‌خودرو به تازگی منتشر شد که در آن مجموع حقوق و دستمزد شرکت ایران‌خودرو در ۹ ماه امسال ۱۰ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان ثبت شده است.
با توجه به تعداد کارکنان این شرکت (۲۳ هزار و ۲۷۶ نفر) به طور متوسط میانگین حقوق پرداختی به کارکنان ایران‌خودرو در سال‌جاری هر ماه حدود ۵۱ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان بوده است.
البته این رقم متوسط پرداختی به کارکنان است و قطعاً حقوق مدیران این شرکت بسیار بیشتر از این رقم است و حقوق کارگران هم بسیار پایین‌تر از ۵۰ میلیون تومان است. در مجموع مشخص است که ایران خودرو هزینه پرداخت حقوق بسیار بالایی دارد که برای شرکتی که مدعی است زیانده است، عجیب می‌نماید.
این شرکت در حالی این حقوق‌ها را به کارکنان پرداخت می‌کند که دارای زیان انباشته بالایی است. در پایان سال گذشته زیان انباشته این شرکت رقمی حدود ۷۴ هزار میلیارد تومان بود که امسال به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که نشانگر افزایش حدود ۴۱ درصدی است.

بازگشت ۲۰۵ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در استان تهران
قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: امسال ۲۰۵ واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک و نواحی صنعتی استان تهران به چرخه تولید بازگشتند.
علی خداپناه لو، قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی، دستگاهی خدماتگیر و خدمات رسان است و در سال‌های گذشته شرکت‌های برق منطقه‌ای، آب منطقه‌ای، مخابرات و محیط زیست همکاری‌های بسیار خوبی را با این مجموعه داشته اند؛ رسالت ما از ابتدا تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها بود و در حال حاضر شاهد بهره‌برداری از 18 شهرک و نواحی صنعتی متشکل از 6 هزار واحد در استان تهران هستیم و با بیش از 10 هزار واحد صنعتی قرارداد منعقد شده است.
خداپناه لو ادامه داد: یکی از مأموریت‌های اصلی شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیای واحد‌های صنعتی است؛ واحد‌هایی که مشکل مالی و تسهیلات بانکی داشتند یا بین شرکا اختلاف به‌وجود آمده بود یا با چالش بکارگیری دانش فنی در تولید مواجه بودند و از طرفی بازار کار خود را از دست داده بودند با برگزاری دوره‌های آموزشی و با همکاری دستگاه‌های مربوطه، تلاش کردیم چالش‌های آنها را مرتفع کنیم.
قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: امسال 205 واحد صنعتی راکد که در سال‌های گذشته فعالیت خود را از دست داده بودند، به چرخه تولید بازگرداندیم.
وی افزود: یکی از راه‌های حمایت از صنایع کوچک و متوسط، احداث واحد‌های کارگاهی است که در اکثر شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال شکل‌گیری است؛ یکی از مزیت‌های احداث واحد‌های کارگاهی، صرفه‌جویی در زمان و سرمایه‌گذاری برای ساخت و ساز و بهره‌برداری از واحد تولیدی با ارائه شرایط اقساطی است.
قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از جایگاه ویژه‌ای در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برخوردار هستند به طوری که زمین با شرایط خاصی به آنها واگذار می‌شود و شرایط پرداخت نقد و اقساط آنها با واحد‌های تولیدی دیگر متفاوت است.

جستجو
آرشیو تاریخی