صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و سه - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و سه - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

فرصتی برای انتخاب اصلح

کاربری با نام فاطمه بانو گلی در توئیتی نوشت: رهبر انقلاب: مردم در انتخابات به دنبال انتخاب اصلح باشند.

 

 آزادی بیان را یاد بگیرید

حمید خراسانی از کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی در صفحه‌اش نوشت: وسط مصاحبه زنده با نماینده پیشین پارلمان انگلیس به مجری دستور دادن چون گروه‌های مقاومت فلسطین را تروریست نمی‌داند مصاحبه را قطع کن! اونم اجرا کرد، به همین سادگی.

 

گروه هفت از ایران خواست
به حمایت نظامی از روسیه
پایان دهد

خانم فردوس از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: اینکه وسط نسل کشی غزه و وضعیت وحشتناک رفح، کشورای بزرگ اروپایی دور هم جمع میشن و ایران رو محکوم میکنن، برای بار هزارم ثابت میکنه ما دقیقاً وسط جنگلی زندگی می‌کنیم که هیچ زبون گفتمانی جز قدرت ِ موشک ضامن بقا و امنیت ما نیست!

 

مردم امریکا به پا خیزید

یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: ترامپ گفته هر بمبی که روی مردم یمن میفته، یک میلیون دلار برای امریکا هزینه داره. به پا خیزید ای مردم امریکا ؛ اجازه ندید بودجه‌ مملکتتون خرج مزدورهای ارتش بشه برای دفاع از اسرائیل.

 

آغاز عرضه سکه در مرکز مبادله از ۱۳ اسفندماه

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در توئیتی به نقل از مدیریت ارتباطات مرکز مبادله در صفحه خود نوشت: به دنبال برگزاری هشت جلسه موفق حراج حضوری شمش طلا در مدت یک ماه گذشته که منتهی به فروش ۴۳۱ کیلوگرم شمش طلا شد، مرکز مبادله ایران در تاریخ ۱۳ اسفند ماه عرضه گسترده سکه را آغاز خواهد کرد.

 

تحلیل تخیلی نکنیم

سید مصطفی موسوی‌نژاد از فعالان رسانه در توئیتی نوشت: میزگردی داشتم با دکتر پازوکی و ایشان گفتند علت عقب‌ماندگی ایران این است که مانند الگوهای توسعه دنیا، سیاست خارجه را در خدمت اقتصاد قرار نمی‌دهد! در تصویر می‌بینید چه بلایی بر سر اقتصاد و صنعت آلمان آمده، آن هم بواسطه ایستادگی بر آرمان‌هایش مقابل روسیه! تحلیل تخیلی نکنیم.

 

رأی درست نتیجه درست دارد

علی فرحزادی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: رشد نقدینگی و استقراض از بانک مرکزی در دوره روحانی آنقدر بالا رفت که ارزش پول ملی سقوط کرد چرا؟ چون دولت قبل به جای کار و تلاش منتظر وعده‌های پوچ برجام شد اما حالا با تدبیر درست رشد نقدینگی از 42.8 درصد به 26درصد در سال جاری رسیده و این نتیجه رأی دادن درست من و شماست.

 

اقدامات بانک‌مرکزی جلوی تورم‌های خارج از کنترل را گرفت

سینا احدیان فعال رسانه در توئیتی به نقل از تیموررحمانی؛ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران  در صفحه خود نوشت: رشد نقدینگی از ارقام بالای ۳۰ درصد از ابتدای امسال تاکنون به ۲۵درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه نیز ابتدای سال ۵۵.۵درصد بود که به ۳۸.۵درصد رسیده است. بنابراین اقدامات بانک‌مرکزی جلوی تورم‌های خارج از کنترل را گرفته است.

 

مالیات ۵۰ درصد
زیاد نمی‌شود

مهدی پناهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در توئیتی نوشت: فروشنده مبل در یافت‌آباد تهران، دلیل گرانفروشی‌اش را افزایش ۵۰ درصدی مالیات در سال آینده عنوان می‌کرد اما واقعیت این هست که مالیات ۵۰ درصد زیاد نمی‌شود بلکه درآمدهای مالیاتی افزایش پیدا می‌کند که ناشی از بستن راه فرار مالیاتی است وگرنه برای مردم عادی معافیت‌های مالیاتی هم وجود دارد.

 

هر سال معادل
«یک ماه درآمد نفتی»
به ارزبری بنزین اضافه می‌شود

سید احسان حسینی، پژوهشگر حوزه انرژی در توئیتی نوشت: واردات بنزین در ۱۴۰۳ روزانه به بیش از ۲۰ میلیون لیتر میرسه، معادل ۶ میلیارد دلار ارزبری. از ۱۴۰۲ به بعد، هر سال معادل «یک ماه درآمد نفتی» به ارزبری بنزین اضافه میشه. یعنی حدوداً تا ۱۴۱۳ هرچه نفت می‌فروشیم باید صرف واردات بنزین کنیم درحالی‌که آن زمان اصلاً نفتی برای صادرات نداریم!

 

مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای پیام‌رسان‌های فیلتر شده

اعظم سادات سیدمؤمنی از کاربران شبکه اجتماعی x  در صفحه خود نوشت: اگه مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی اجرا بشه، چند وقت دیگه فیلترشکن‌ها رو باید دیلیت کنیم چون با حفظ امنیت کاربر، میشه از پیام‌رسان‌های فیلتر شده استفاده کرد. در نوع خودش قابل تقدیره.

 

سایه خشکسالی روی 28 استان کشور

محمد عنایتی نجف‌ آبادی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: با وجود اینکه بهمن از منظر بارندگی ماه خوبی بود اما توان جبران کمبود بارش 4 ماه قبل را نداشت و متأسفانه سایه خشکسالی روی 28 استان کشور سنگینی می‌کند. استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان در چهارمین خشکسالی پیاپی ایران شرایط سختی را سپری می‌کنند...

 

سیستان سیراب می‌شود؟

خط انرژی در توئیتی در صفحه خود نوشت: تا قبل از عید فاز اول ساخت یکی از بزرگترین آب شیرین‌کن های دنیا برای تأمین آب شرب استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی