صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و چهار - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و چهار - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

وقتی قوی و مستقل باشی...

محمدعلی سمیعی از کاربران فعال در فضای مجازی با انتشار دو عکس در صفحه خود نوشت: وقتی قوی و مستقل باشی کسی جرأت چپ نگاه کردن هم نداره. تصاویر:  ناوهای کلاس شهید سلیمانی نیروی دریایی سپاه و ناو حسن باقری و ناو شهید صیاد با رادار آرایه فازی چرخان تک وجهی.

 

خریدی برای دلگرمی

کاربری با نام اکرم سیدمؤمنی با انتشار عکسی در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشته است: گاهی وقت‌ها از دستفروش‌های کنار خیابون خرید کنید حتی اگه چیزی لازم ندارید، این روزها نون حلال درآوردن خیلی سخته.

 

موفقیت‌های ارتش یمن

یکی از کاربران شبکه اجتماعی  x  در صفحه خود نوشت: در ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای یمنی، کشتی انگلیسی Rubymar رو غرق کردند و پهپاد MQ 9 سی میلیون دلاری امریکایی رو ساقط کردند. دو کشتی امریکایی دیگه هم مورد اصابت موشک قرار گرفته. با وجود حملات ائتلاف، یکی از موفقیت‌آمیزترین بازه‌های زمانی برای ارتش یمن از ابتدای درگیری رقم خورده.

 

پیشنهاد ویژه بانک مرکزی
برای نظام مالی بریکس

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در توئیتی به نقل از محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه خود نوشت: ایران و کشورهای عضو بریکس باید به سمت پول مشترک بروند. چه اشکالی دارد که پیام‌رسانی شبیه سوئیفت برای خودمان در بریکس ایجاد شود یا «اف‌آی‌تی‌اف» خودمان را داشته باشیم.

 

تأثیر رسانه‌ها در ایجاد انتظارات تورمی و افزایش نرخ ارز

سینا احدیان فعال رسانه‌ای به نقل از پروفسور جفری کارلینر، مشاور اقتصادی رؤسای جمهور امریکا در توئیتی نوشت: بانک‌مرکزی ایران برای کاهش تورم افزایش نقدینگی را مهار کند.
رسانه‌ها در ایجاد انتظارات تورمی و افزایش نرخ ارز تأثیر دارند.
متقاعد کردن رسانه‌ها برای تغییر گزارش‌های خود در مورد وضعیت تورم و نرخ ارز، بر انتظارات تأثیر خواهد داشت.

 

تراز تجاری
مثبت شد

خط انرژی در توئیتی به نقل از محمد رضوانی‌فر، رئیس کل‌ گمرک جمهوری اسلامی ایران در صفحه خود نوشت:
در ۱۰ ماهه نخست امسال، صادرات غیرنفتی ۴۰.۵ میلیارد دلار و واردات ۵۴ میلیارد دلار است.
در نتیجه تراز غیرنفتی ۱۴ میلیارد دلار منفی بود.
اما امسال صادرات نفت و برق و خدمات مهندسی در تجارت لحاظ شد و تراز تجاری ۱۷ میلیارد دلار مثبت شده است.

 

رشد اقتصادی عربستان در سال ۲۰۲۳ منفی شد

ســــــــــید مصطـــــــــفی موســــوی‌نژاد فعـــــــال رســـــانه‌ای در توئیتــــی نوشــــــته اسـت: یــــک کشور بود به‌عنوان الگوی توسعه خاورمیانه ازش یاد می‌کردن...آهان، عربستان!اداره کل آمار عربستان اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۳ به‌دلیل تولید کمتر نفت منفی شده است. عربستان روزانه چیزی حدود ۱۲ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند! اقتصادی که کل رشد اقتصادی آن وابسته به نفت است.

 

شیرین‌ترین تجربه گفت‌و‌گو با جوانان

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران در توئیتی نوشت: در نمایشگاه رسانه‌‌های ایران توفیق داشتم در تریبون آزاد، در حد بضاعت و سقف زمان به ‌پرسش‌های مطرح شده پاسخ دهم. از دانش‌آموز و دانشجو تا وکیل و جوان جویای شغل؛ از اصفهان، مشهد، هرمزگان و نقاط مختلف ایران عزیز. بی‌اغراق شیرین‌ترین تجربه دوسال گذشته‌ام، همین گفت‌و‌گو با جوانان است.

 

انتقال دارایی‌های ارزی بابک زنجانی به کشور

هادی صادقی، معاون رئیس قوه قضائیه در توئیتی در صفحه خود نوشت: رئیس محترم قوه قضائیه اعلام کرد: اموال ملت ایران در پرونده بابک زنجانی به کشور بازگشت.
توضیح: با پیگیری دستگاه قضایی تمام اموالی که در پرونده بابک زنجانی به‌عنوان بدهی وی به ملت ایران شناخته شده (بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان) همراه خسارات آن به کشور بازگشت.

 

تسویه بدهی بابک زنجانی

سیداحسان حسینی، پژوهشگر حوزه انرژی در توئیتی نوشت: تسویه بدهی بابک زنجانی در یک دهه اخیر یک مانع جدی داشت که در دولت سیزدهم از میان برداشته شد. از دید ذینفعانِ کارشکن، بدهی او نباید تسویه می‌شد تا همچنان پتکی بر سر منتقدان خود باقی بماند. بازگشت اموال می‌توانست زودتر از اینها انجام شود اگر منافع ملی بازیچه بازی‌های سیاسی نمی‌شد.

 

سرمایه بیت‌المال برگشت

اعظم سادات سیدمؤمنی از کاربران شبکه جتماعی x در صفحه خود نوشت: اموال بابک زنجانی شناسایی شد و به تهران منتقل شد؛ چقدر نیاز داریم تو این روزها خبرهای خوب بشنویم و اینکه سرمایه بیت‌المال برگشته جای بسی خوشحالی داره.

 

رئیس‎جمهور برای آبادانی خوزستان کوتاه نمی‌آید

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در توئیتی نوشت: رئیس‎جمهور قراره برای هشتمین بار به خوزستان سفر کنه تا پیگیر حل مشکلات مردم باشه. رئیسی اردیبهشت ماه می‌گفت برای حل مشکلات خوزستان اگر لازم باشه ۷۰ بار به این استان سفر می‌کنم! انصافاً سال‌ها این مدل اراده در حل مشکلات مردم قفل بود.

 

با تحریم‌هایتان حالا شما ضرر کردید یا ما؟

کاربری با نام نیره نوری در توئیتی نوشت: می‌دونستید یکی از قابلیت‌های این شناور جدیدای سپاه، امکان پرتاب‌گر راکت فریبنده‌ است که موشکای دشمن رو منحرف کنه. این تازه یه قابلیتشه! حالا امریکا هِی تحریم کنه، با نبوغ و تلاش ایرانی جماعت می‌خواد چکار کنه.

 

نقشه‌هایی که نقش بر زمین شد

ساناز نوری از فعالان فضای مجازی در توئیتی نوشته است: پروژه انزوای ایران که اسرائیل اجرا کرده بود دود شد رفت هوا! مرکز آمار کمیسیون اروپا اعلام کرده تجارت اتحادیه اروپا با ایران در سال ۲۰۲۳، ۴/۷‌میلیارد یورو بوده.

جستجو
آرشیو تاریخی