صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و پنج - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و پنج - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

بهبود وضعیت اقتصادی با گسترش روابط اقتصادی با دیگر کشورها

محمدعلی سمیعی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: به توافق رسیدن امیرعبداللهیان با رئیس جمهور سریلانکا برای گسترش همکاری‌ها تو حوزه اقتصاد، تجارت، کشاورزی، علم و فناوری، خدمات فنی و مهندسی و...
با توافق های گسترده اقتصادی با کشورها میشه اقتصاد رو بهبود داد و
ارزآوری هم داشت !

 

 امریکا دوباره قطعنامه پیشنهادی آتش‌بس در غزه را وتو کرد

حسام‌الدین برومند، سردبیر روزنامه ایران در توئیتی نوشت: امریکا برای سومین بار قطعنامه پیشنهادی آتش‌بس در غزه را وتو کرد تا معلوم شود دعوای بایدن و نتانیاهو در روزهای اخیر جنگ زرگری بوده است. رهبر انقلاب همان روزهای اول جنگ فرمودند که امریکا مسئول جنایت‌ها و شریک جرم قطعی اسرائیل است.

 

درماندگی هفت کشور

خط انرژی در توئیتی نوشته است: وزرای خارجه گروه هفت در نشست مونیخ، خواستار قطع همکاری و حمایت نظامی ایران از روسیه دومین ارتش قدرتمند جهان شدند. با وجود کمک ۱۷۰ میلیون دلاری غرب به اوکراین و انبوهی از سیستم‌های پدافندی مستقر در اوکراین، اما همچنان پهپادهای ایرانی غرب را به چالش کشیده.

 

 پایان هژمونی غرب در دریا

حامد صراف‌پور از کاربران شبکه اجتماعی  x با انتشار فیلمی در توضیح آن در توئیتی نوشت: غرق شدن یک ناو انگلیسی به ‌دست رزمنـــــدگان یمـــــن، پایان هژمونی غرب در دریا را به نمایش گذاشت. روزگاری با همین ناوها، جهان را تحت سلطه و استعمار داشتند. از ایران و هند، تا آفریقا و غرب آسیا.

 

رشد ۲۸درصدی پرداخت وام ازدواج

ایبِنا رسانه بانک مرکزی، در توئیتی در صفحه خود نوشته است: از ابتدای سال تا ۳۰ بهمن، ۷۳۲ هزار فقره وام ازدواج به مبلغ ۱۴۹.۶ همت توسط شبکه بانکی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است. همچنین ۶۸۳ هزار فقره وام فرزند به مبلغ ۴۲.۴ همت به مشمولان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد داشته است.

 

دلواپسان همیشه در میدان

احمد قصری فعال رسانه‌ای در توئیتی نوشته است: همینایی که طی ۸ سال مدیریتشان حتی یک عدد اتوبوس وارد ناوگان نکردند، حالا میگن واردات اتوبوس از چین جیب چه کسی را پر می‌کند، دائماً حرف از واردات خودرو و اتوبوس می‌زنند و به نظرشان تولید داخل بی‌کیفیت است! حالا دلواپس تولید داخل شده‌اند!

 

ناوگان اتوبوسرانی نونوار می‌شود

سید مصطفی موسوی‌نژاد فعال رسانه‌ای در توئیتی نوشته است: این روزها با فرسودگی قابل توجه ناوگان اتوبوسرانی بخصوص در شهرهای بزرگ مواجه هستیم. یکی از مهم‌ترین علل آن، عدم خریداری اتوبوس با مشارکت دولت در دوره روحانی بود، به گونه‌ای که آمار آن دوره تقریباً صفر است. امید است دولت جدید این کم کاری را نیز کم‌کم جبران نماید.

 

تأثیر مثبت واریز بدهی بابک زنجانی به خزانه بانک مرکزی
در مدیریت بازار ارز

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در توئیتی به نقل از قاسم رضائیان رئیس اتاق بازرگانی گیلان نوشته است: واریز ۲میلیارد دلار بدهی بابک زنجانی به خزانه بانک مرکزی تأثیر مثبتی بر توان مدیریتی این بانک در بازار ارز خواهد داشت. گواه این موضوع کاهش قیمت دلاردرساعات اولیه انتشار این خبر بود، واریز این مبلغ به خزانه می‌تواند باعث آرامش بازارشود./تسنیم

 

بعضی‌ها نگران اعدام نشدن
بابک زنجانی شدند

علی فرحزادی از فعالان فضای مجازی در واکنش به خبری که VOA با تیتر احتمال عفو مفسد اقتصادی محکوم به اعدام نوشت: صدای امریکا فقط مخالف اعدام قاتلا و تروریستا و جاسوس‌ها تو ایرانه چون اینا باید زنده بمونن و به کارای بدشون ادامه بدن! یه وقتایی که مثلاً چند میلیارد دلار پول اختلاس شده بخواد برگرده و به درد مردم ایران بخوره این پدرسوخته نگران اعدام نشدن بابک زنجانی میشه.

 

پایان پرونده جنجالی

خانم فردوس از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: تو اخبار امروز درمورد بابک زنجانی دو مورد برام جالب بود؛ یکی اقتدار و جدیت ریاست قوه که اولتیماتوم دادند اگر تا زمان مقرر، زنجانی اموالش رو معرفی نکنه حکمش اجرا میشه و دوم اینکه یکی ازعلل طولانی شدن پرونده، کارشکنی‌های وزارت نفت قبلی وعدم همکاریش با قوه بوده که دراین دولت رفع شده.

 

بانک مرکزی مرزبان ریال است

نودِ اقتصادی در توئیتی به نقل از محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه خود نوشته است: ما در بانک مرکزی مرزبان ریالیم، کاری به دلار نداریم. کسی اجازه ندارد در مبادلاتش از پولی به غیر از ریال استفاده کند، قوه‌قضائیه به این موضوع ورود کند.

 

حضور در انتخابات به نفع
چه کسی است؟

کاربری با نام میرزایی با انتشار تصویری در صفحه خود نوشت: وقتی اونایی که خواهان تحریم ملت ایران و طرفدار حمله نظامی امریکا به ایران هستن دارن میگن رأی نده، خودت بفهم رأی دادن به نفعمونه یا رأی ندادن.

 

پیش‌بینی‌پذیرکردن اقتصاد یادگاری این دولت خواهد بود

سید امیر سیاح از فعالان فضای مجازی در توئیتی نوشته است: داریم عادت ناهنجار صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه را در دولت کنار می‌گذاریم تا سرمایه‌گذار ایرانی احساس امنیت‌کند. از ایجاد نگرانی اخیر برای صادرکنندگان خرما هم عذرخواهی می‌کنیم، مشکل حل شد.
پیش‌بینی‌پذیرکردن اقتصاد، حکم قانون و سیاست قطعی دولت است و یادگاری این دولت خواهدبود.

 

سد گاران سرریز شد

محمد عنایتی نجف‌‌آبادی از کاربران شبکه اجتماعی x  در صفحه خود نوشت: سد گاران واقع در کردستان عزیز سرریز کرد. کردستان امسال رشد 5 درصدی بارندگی نسبت به بلند مدت را تجربه می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی