صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و شش - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و شش - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

۲ میلیون و ۲۲۴ هزار واحد
نهضت ملی مسکن
وارد مراحل مختلف ساخت شد

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در توئیتی در صفحه خود نوشته است: قانون جهش تولید مسکن برای تسهیل‌گری ساخت یک میلیون واحد در سال تصویب شد و شرکت‌های دولتی ملزم به واگذاری رایگان و تحویل اراضی شدن و همت دولت رئیسی تا الان باعث شده ۲ میلیون و ۲۲۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور وارد مراحل مختلف ساخت بشن. نتیجه رأی و انتخاب ما این شکلیه.

 

نتانیاهو به پایان سلام کن

اعظم‌سادات سیدمؤمنی در توئیتی نوشته است: گروه هکری کارما؛ شرکت tahal که مجری پروژه‌های توسعه زیرساخت در اسرائیل هست رو هک کرده که این شرکت کلی رزومه داره؛ این اتفاق در ادامه همون شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی هست
نتانیاهو به پایان سلام کن.

 

ذوق کودکان غزه برای رفع گرسنگی

نورا براتی از فعالان فضای مجازی با انتشار عکسی در توئیتی نوشته است: شکر خدا کردن رو کودکان گرسنه غزه درک می‌کنن که وقتی دوتا مرغ بهشون می‌رسه به پهنای صورت می‌خندن؛ نه ماها که اسراف و دور ریز سفره‌هامون رو اگه جمع کنن کلی گرسنه سیر میشن!

 

رشد 5 درصدی اقتصاد در پاییز امسال

سید مصطفی موسوی‌نژاد از فعالان رسانه‌ای با انتشار نموداری در صفحه خود نوشت: رشد اقتصادی پاییز امسال اعلام شد: 5.1 درصد.
همان‌طور که درنمودار می‌بینید پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، رشد اقتصادی به‌صورت مستمر در محدوده 5% بوده است.
یکی از آفت‌های رشد اقتصادی، عدم استمرار، تلاطم زیاد و متوسط زیر یک درصد آن است که در دولت قبل رخ داد و اقتصاد کشور را زمین‌گیر کرد.

 

نرخ تورم ماهانه مواد غذایی هم پس از ۳۴ ماه منفی شد

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در توئیتی نوشته است: نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه ۲.۷درصد، ماهانه ۱.۲ درصد و سالانه ۱.۱درصد در بهمن‌ماه نسبت به دی‌ماه کاهش داشته است.
نرخ تورم ماهانه مواد غذایی هم پس از ۳۴ ماه برای اولین بار منفی شد و به ۰.۵-درصد رسید.
تورم نقطه به نقطه بهمن ماه نیز (نسبت به بهمن ۱۴۰۱) به ٣٥.٨درصد رسید.

 

مالیات دلاری برای مؤسساتی
که ارزبری می‌کنند

سیدسجاد پادام، پژوهشگر اقتصاد در توئیتی نوشته است: در آستانه عید نوروز این پیامک‌هایی است که امروز درباره تور خارجی روی گوشی بنده آمد. با وجود ظرفیت گردشگری بی‌نظیر داخل کشور، حال که این مؤسسات برای ارزبری از کشور این چنین تلاش می‌کنند، سازمان مالیاتی هم باید آنها را شناسایی و مالیات آنها را دلاری محاسبه و دریافت کند.

 

افزایش روند
دلارزدایی جهانی

یکی از کاربران شبکه اجتماعی X در صفحه خود نوشت: روند دلارزدایی جهانی افزایش یافته و روند دلارزدایی جهانی همچنان ادامه داره، چون کشورهای بیشتری با دور زدن دلار، توافقنامه‌های تجاری دوجانبه امضا میکنن. بزرگ‌ترین خطر برای دلار روسیه یا چین یا حتی بریکس نیست، بزرگ‌ترین تهدید خود امریکاست و این وخامت شدید به لطف بدهی عظیم دولت است.

 

رشد اقتصادی و تولید و صادرات نفت در دولت سیزدهم

سید احسان حسینی فعال رسانه‌ای در توئیت نوشت: طبق نمودار «رشد اقتصادی» در دولت سیزدهم، تولید و صادرات نفت اوج گرفته و ناترازی انرژی تعمیق شده. جالب اینکه رقبای سیاسی به نقطه قوت دولت یعنی فروش نفت حمله می‌کنند درحالی که مشکل اصلی در بحران انرژی است؛ بحرانی که فعلاً ۲۰ میلیارد دلار خسارت دارد، بیش از سهم دولت از درآمدهای نفتی!

 

دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند اوراق گام را از تولیدکنندگان بپذیرند

سیداحسان خاندوزی در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: خبر خوب برای تولید: با پیشنهاد وزارت اقتصاد هیأت دولت، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد اوراق گام را از تولیدکنندگان بپذیرند بابت رفع بدهی: قبوض انرژی و آب، سوخت و خوراک صنایع، مالیات، حقوق معادن، حقوق گمرکی و معوقات تأمین اجتماعی.

 

تداوم اجرای سیاست تثبیت اقتصادی در سال ۱۴۰۳

ایبِنا رسانه بانک مرکزی به نقل از شیریجیان، معاون اقتصادی بانک مرکزی در توئیتی در صفحه خود نوشت: هدف سیاست تثبیت ایجاد ثبات در متغیرهای کلان اقتصادی و بهبود آن‌هاست و با توجه به اینکه اثرات مثبت آن را در سال‌ جاری دیدیم، اجرای آن در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

 

 تمدید بخشودگی جرایم مالیاتی تا پایان اسفند ماه

سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون وزیر و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در توئیتی در صفحه خود نوشت: در امتداد رویکرد تعاملی و سازنده سازمان امور مالیاتی با شرکای راهبردی خود (فعالان اقتصادی)، بخشودگی تا صد درصدی جرایم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی