اخبار

بازار سرمایه مسیر صحیح هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سرمایه‌گذاران بسیاری خواهان سرمایه‌گذاری در بخش تولید و ایجاد اشتغال هستند اما ضرورت تضمین امنیت خاطر سرمایه‌گذاران باید سرلوحه کارها و برنامه‌های دولت و مجلس قرار گیرد تا سرمایه‌گذاران بتوانند سود و آینده مطمئنی را برای ثبات اقتصادی پیش‌رو داشته باشند.
جواد حسینی‌کیا، در رابطه با اقدامات مهم دولت و مجلس در راستای اعتمادسازی فضای بازار سرمایه به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: به طور مسلم نقدینگی‌های سرگردان کشور باید به سمت تولید و رونق آن هدایت شود که به طور قطع بازار سرمایه مسیر درستی برای هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید خواهد بود.
وی افزود: درحال حاضر حدود ۶ تا ۷ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است و هنوز آن‌طور که باید نتوانسته‌ایم اعتمادسازی لازم برای جذب نقدینگی‌ها به سمت تولید و ایجاد اشتغال را انجام دهیم تا به سمت بنگاه‌داری و دلالی سرازیر نشوند.
حسینی‌کیا عنوان کرد: به منظور اعتمادسازی لازم برای هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه نیازمند تضمین امنیت‌ خاطر برای سرمایه‌گذاران هستیم.
وی ادامه داد: گام سوم برای هر کاری اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به مردم است تا به سمت بازارهای دلالی نروند چرا که بازارهای دلالی به نفع کشور و اقتصاد نیست و به ضرر مردم خواهد بود.

مردم، آگاهانه در بازار سرمایه حضور داشته باشند
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مهم‌ترین اتفاق برای تقویت بازار سرمایه این است که مردم با مشاوره‌های دقیق و کارشناسی، سازکار سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را بدانند و جهت‌دهی نقدینگی به سمت بازار سرمایه و تولید را با اصلاح قوانین در مجلس همچون تصویب طرح عایدی بر سوداگری رقم بزنند.
احمد راستینه، در رابطه با اقدامات دولت و مجلس به منظور اعتمادسازی بازار سرمایه به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: یکی از موضوعات مهم بازار سرمایه شفاف‌سازی نظام سرمایه‌گذاری در کشور است.
وی افزود: مادامی که مداخلات نظام سرمایه‌گذاری کشور شفاف نباشد و ضوابط لازم برای سرمایه‌گذاری به صورت متفاوت تغییر می‌کند، بازار سرمایه هم از تعدد قوانین دچار ضرر و زیان بسیار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی