صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و هفت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و هفت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

۳ دهک اول بیمه رایگان
دریافت می‌کنند

دانیال معمار از کاربران شبکه اجتماعی X در صفحه خود نوشت: یه زمانی بود که بعضی‌ها حتی پول بیمه درمان رو نداشتند. حالا نه تنها همه بیمه شدند، بلکه با تصویب مجلس، ۳ دهک اول مردم، بیمه رایگان دریافت می‌کنند. تازه درمان بیماری‌های صعب‌العلاج هم رایگان شد و ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری هم توسط دولت پرداخت می‌شود. نتیجه رأی دادن درست همین است.

 

پذیرش اوراق گام تولیدکنندگان
و فعالان اقتصادی به جای مالیات

سید محمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در سی و سومین اقدام سازمان امور مالیاتی در جهت تسهیل امور مؤدیان و بهبود محیط کسب و کار،  امکان پذیرش اوراق گام نزد تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به جای پرداخت مالیات توسط ایشان فراهم شد.

 

هرچه بکارید برداشت می‌کنید!

فاطمه بانو گلی از کاربران فضای مجازی با انتشار تصویری در صفحه خود نوشت: انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد اما اثر آن در چند سال باقی می‌ماند.

 

معجزه حضور

کاربری با نام ابوالفضل در صفحه خود نوشت: با حضور در ۱۱ اسفند هجمه‌های دشمن را تبدیل به فرصت عالی می‌کنیم.

 

 آغاز عرضه ارز به متقاضیان مسافرت‌های هوایی

مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی در صفحه خود نوشت: بانک مرکزی: از دیروز۷ اسفندماه و در راستای مدیریت بازار ارز و پوشش نیاز ارزی متقاضیان در پایان سال، سرانه فروش ارز برای مسافرت‌های هوایی به متقاضیان از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو به قیمت مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزایش یافت و عملیات عرضه نیز در شعب منتخب بانک‌های عامل ملی، ملت و سامان آغاز شد. مدارک مورد نیاز برای خرید ارز متقاضیان شامل ارائه گذرنامه معتبر، بلیت مسافرت هوایی و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور است. تحویل ارز در درگاه خروجی فرودگاه‌ها به مسافران صورت می‌پذیرد.

 

دلیل اصلی تورم افزایش نقدینگی است

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در توئیتی به نقل از تیمور رحمانی، اقتصاددان نوشت: برخی ادعا می‌کنند که دلیل اصلی افزایش تورم افزایش نرخ ارز است اما این ادعا رد می‌شود.
در دهه ۵۰ و ۸۰ افزایشی در نرخ ارز نداشتیم اما تورم بالای ۲۰ بود. دلیل اصلی تورم افزایش نقدینگی است، افزایش نرخ ارز تنها تورم را از متوسط آن بالاتر می‌برد.

 

همکاری دولت و مجلس
چه گره‌هایی را باز کرده است؟

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای با انتشار بخشی از برنامه «به اضافه یک» که از شبکه سه سیما پخش شده در توئیتی نوشت: همکاری دولت و مجلس چه گره‌هایی را باز کرده است؟ اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، افزایش حقوق بازنشستگان و سربازان.

 

کار تیمی سازمان اورژانس کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران

کاربری با نام ذوالقرنین در توئیتی نوشته است: اینو رئیس اورژانس نیویورک یا دوبی نگفته، اینو رئیس اورژانس همدان گفته، یک نوزاد ۲ ماهه که نیاز به خدمات فوق‌تخصصی داشته با همکاری ارتش در کمتر از ۳۰ دقیقه‌ از همدان به تهران منتقل شده، هزینه این اعزام حدود ۱۸۰ میلیون تومان بوده که برای خانواده نوزاد هیچ هزینه‌ای نداشت.

 

افزایش صادرات نفت بدون توافق
با امریکا

علی فرحزادی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: اداره اطلاعات انرژی امریکا گزارش داده تولید نفت ایران در ژانویه سال قبل روزانه ۲.۵۵ میلیون بشکه بوده اما امسال با افزایش۶۸۰ هزار بشکه‌ای به۳.۲۳میلیون بشکه در روز رسیده.
زنگنه وزیر روحانی گفته بود بدون توافق با امریکا افزایش صادرات نفت شدنی نیست، بله همه چیز به انتخاب ما برمیگرده!

 

افول اقتصاد در آلمان و ژاپن

حسن حسن‌خانی فعال فضای مجازی با انتشار نموداری در صفحه خود نوشت: آلمان و ژاپن (اقتصادهای سوم و چهارم جهان) در سال 2030 حدود 30 درصد جمعیتشون بالای 65سال خواهد بود.
افول اقتصادی این دو کشور قطعی است.

 

دریچه سد بوکان، مهاباد و ساروق به سمت دریاچه ارومیه باز شد

محمد عنایتی نجف‌‌آبادی خبرنگار حوزه نیرو در توئیتی نوشته است: دریچه سد بوکان، مهاباد و ساروق به سمت دریاچه ارومیه باز شد تا حقابه در قالب برنامه پویای منابع آب پرداخت شود.
از طرفی هماهنگی لازم برای بستن سردهنه‌ها به‌عمل آمده و آب بدون برداشت غیرمجاز به دریاچه می‌رسد.
با تداوم بارندگی، فازهای بعدی رهاسازی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی