صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و هشت - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و هشت - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

اتفاقات غزه برای وجدان‌های بیدار غیرقابل تحمل شده است

کاربری با نام الف_ میرزایی با انتشار عکسی در صفحه خود نوشت: ایشون افسر نیروی هوایی امریکاست؛ درحالی که شعار می‌داد «فلسطین آزاد باید گردد»، جلوی سفارت اسرائیل خودسوزی کرد. اتفاقات غزه برای وجدان‌های بیدار در دنیا غیرقابل تحمل شده است.

 

بازگشت ۱۰۰۰۰ نفر از فارغ التحصیلان مقطع ارشد و دکتری به ایران

قائم مقام بنیاد ملی‌نخبگان گفت: از سال ٩٧ حدود ۱۰۰۰۰ نفر از فارغ التحصیلان مقطع ارشد و دکتری که به خارج از ایران رفته‌اند، به کشور بازگشتند. این آمار را براساس ترجمه مدارک که به زبان فارسی انجام شده اعلام می‌کنم و کاملاً مستند است.
سیدافقهی ضمن بیان این مطلب که آمارهایی که در بحث مهاجرت وجود دارد، خلاف فضایی است که در حال حاضر در کشور ایجاد شده است، گفت: به تازگی ٢ نفر از وزرای دولت قبل جوسازی بدی در حوزه مهاجرت انجام دادند و یکی از آنها عنوان کرده بود که از هر ۵ دانشجو که با وی در ارتباط است، ٢ نفر قصد مهاجرت دارد این در حالی است که فضای واقعی این نیست و جهت‌دهی رسانه‌ای در این باره آب ریختن به آسیاب دشمن است. این حق را برای خودمان قائل هستیم که واقعیت را درباره مهاجرت به گوش مردم برسانیم.

 

جلوگیری از افت فشار گاز
در شمال کشور با کمی صرفه‌جویی

بانوکاشانی از فعالان فضای مجازی درصفحه خود نوشته است: به‌خاطر دو انفجاری که اسرائیل در خطوط لوله گاز انجام داد، گازرسانی ممکنه دچار مشکل بشه، می‌دونم هوا سرده ولی درجه شوفاژ یا بخاری‌تون رو یه درجه هم شده کم کنید تا مثل پارسال دچار افت فشار گاز در شمال کشور نشیم.

 

دولت رئیسی اقتصاد ایران
را با رشد مثبت آشتی داد

احمد قصری، فعال رسانه‌ای با انتشار نمودار روزنامه ایران اقتصادی در توئیتی نوشت: پس از چند سال رشد منفی اقتصاد در ادوار گذشته، دولت رئیسی اقتصاد ایران را با رشد مثبت آشتی داد.
مرکز آمار در پاییز امسال رشد اقتصادی بخش نفت ۲۱.۸، خدمات ۴.۶، صنعت ۱.۳ و ساختمان را ۰.۴ درصد اعلام کرد.

 

توسعه برنامه هسته‌ای ایران نقشی
در توسعه نظام تحریمی امریکا نداشت

مسعود براتی، کارشناس تحریم‌شناسی و سیاست خارجی با اشاره به توئیت یکی از کاربران در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: این نگاه به تحولات تحریم اشتباه است. توسعه برنامه هسته‌ای ایران نقشی در توسعه نظام تحریمی امریکا نداشت.

 

احکام رتبه‌بندی ۲۰۰۰ معلم جامانده اسفند صادر می‌شود

معاون وزارت آموزش و پرورش گفته است:
تعداد معلمانی که احکام رتبه‌بندی آنها صادر نشده بسیار اندک و حدود دو هزار نفر است، احکام رتبه جدید این افراد با حقوق اسفند ماه صادر می‌شود.
مشکل رتبه بندی نومعلمان حل شد و هم اکنون سامانه رتبه بندی برای بارگذاری مدارک آنها فعال است.

 

شهرستانی‌ها مشارکت بالایی در انتخابات خواهند داشت

یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار صفحه یک روزنامه «وطن امروز» با تیتر گرم شدن انتخابات از شهرستان ها در صفحه خود نوشت: این توئیت بمونه به یادگار به عنوان یه شهرستانی.
به ضرس قاطع می‌گم مشارکت انتخابات امسال در کشور بالای ۵۰ درصد خواهد بود!

 

دولت باید پروژه «فشارافزایی» پارس‌جنوبی را جدی بگیرد

سید احسان حسینی، پژوهشگر حوزه انرژی در توئیتی نوشت: هر چند با وجود سهم دوبرابری قطر از میدان پارس‌جنوبی تولید گاز ایران ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون مترمکعب بیشتره، اما اگر دولت پروژه «فشارافزایی» پارس‌جنوبی را جدی نگیرد، ورق برمی‌گردد و تا ۲۰۳۰ قطر با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد دلاری تولید گازش را به دو برابر ایران می‌رساند، همانند گذشته!

 

سفر بدون تشریفات رئیس‌جمهور به بیرجند

سید مصطفی موسوی‌نژاد، فعال رسانه‌ای با انتشار عکسی از رئیس‌جمهور در فرودگاه بیرجند در توئیتی نوشته است: سفر پر‌فراز‌و‌نشیب به بیرجند که با استقبال خوب مردم خونگرم استان مواجه شده بود، به پایان رسید. همان‌طور که در مسیر رفت، رئیس‌جمهور مردمی با پرواز عادی و بدون تشریفات رفته بود، در بازگشت نیز این‌گونه بدون تشریفات و در کنار سایر مردم به فرودگاه بیرجند رفت. همین‌قدر ساده و بدون تکلف.

 

حذف گره کور مجوزهای صنعتی در جلسه هیأت مقررات‌زدایی تصویب شد

امیر سیاح،رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار در توئیتی در صفحه خود نوشت: جلسه هیأت مقررات‌زدایی روز دوشنبه با چند دستور مهم برگزار شد:
۱.تصویب فرایند مجوزهای زمین و حذف گره کور مجوزهای صنعتی
۲. اصلاح ضوابط حریم‌های بهداشتی که قفل زمین‌های فریز شده در حریم دامداری‌ها را باز می‌کند
۳. ابطال دستورالعمل نشانه‌گذاری استاندارد برای صنایع‌غذایی کشور
برای پیروزی کارآفرینان دعا کنید.

 

ایران صادرکننده تجهیزات نظامی

میرزا حسین از کاربران فضای مجازی با انتشار عکسی در توئیتی نوشت: دو قایق موشکی کلاس ذوالفقار ساخت ایران در خدمت ارتش ونزوئلا! بله همون ایرانی که چندین سال پیش حتی نمی‌ذاشتن سیم خاردار هم وارد کنه، الان صادرکننده تجهیزات نظامی شده...

 

وعده‌هایی که برای زلنسکی
نقد نمی‌شود!

خط انرژی در توئیتی در صفحه خود نوشت: رهبران غربی در دومین سالگرد جنگ اوکراین با سفر به این کشور به ‌منظور رفع نگرانی کی‌یف وعده کمک مالی ۲.۲۵ میلیارد دلاری به زلنسکی دادند. این در حالی است که وعده کمک ۶۱ میلیارد دلاری رئیس‌جمهور امریکا در کنگره‌ مسدود شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی