صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • اقتصادی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و نه - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و نه - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

پایین آمدن ارزش لیر ترکیه
در مقابل طلا

حسن حسن‌خانی فعال حوزه اقتصادی در توئیتی نوشت: در 6 ماهه اخیر لیر ترکیه 25 درصد ارزشش را در مقابل طلا از دست داده است.

 

پیش‌بینی هوای سرد
طی دو هفته آتی

مهدی پناهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در توئیتی نوشت: بارش‌های فراتر از نرمال در برخی مناطق کشور و تجربه هوای سرد طی دو هفته آتی پیش‌بینی می‌شود.
خاموش کردن بخاری اضافی، کاهش یک یا دو درجه‌ای دمای سیستم گرمایش مرکزی، استفاده از لباس گرم در محیط کار و منازل و نصب پرده‌های ضخیم و جلوگیری از تلفات گرمایی حداقل کارهای قابل انجام است.

 

مجوز پرواز مستقیم بین ایران
و بلاروس صادر شد

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سفیر بلاروس در ایران، اعلام کرد: تمام مجوز‌ها برای انجام پرواز مستقیم و دائم، از سازمان هواپیمایی بلاروس به ایران داده شده است. صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست با سفیر بلاروس در ایران با اشاره به حجم تجارت سالانه ۶۰ میلیون دلاری ایران و بلاروس، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های زیاد همکاری‌های اقتصادی و صنعتی دو کشور، این حجم از تجارت بسیار ناچیز است.

 

۱۳ اسفندماه صورت می گیرد

عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی درباره اعلام جزئیات عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران به ‌صورت حراج و نحوه خرید و دریافت آن نوشت: مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران ضمن تشریح جزئیات عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران به‌ صورت حراج گفت که عموم مردم می‌توانند از طریق سامانه مربوطه در حراج مذکور شرکت کنند و سکه‌های عرضه شده در حراج روز ۱۳ اسفندماه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ضرب سال ۱۳۸۶ است و زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی متعاقباً و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام می‌شود.
آگهی عرضه سکه‌های طلای مرکز مبادله دو روز قبل از عرضه در سایت این مرکز به نشانی http://ice.ir منتشر می‌شود.

 

ریزش حباب و قیمت سکه از هفته آینده

ایبنا، رسانه بانک مرکزی در توئیتی به نقل از محمد کشتی‌آرای، کارشناس ارشد بازار طلا در صفحه خود نوشت: افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند ۱۳ اسفندماه در حراج عمومی واگذاری سکه در مرکز مبادله شرکت و از این طریق سکه تمام (به تاریخ ضرب ۱۳۸۶) دریافت کنند. این اقدام بانک ‌مرکزی باعث ریزش حباب و قیمت سکه خواهد شد.

 

ارز مسافرتی به ۱۰۰۰ یورو افزایش یافت

سینا احدیان، فعال رسانه‌ای در توئیتی در صفحه خود نوشت: پایان هر سال تقاضا برای ارز مسافرتی افزایش پیدا می‌کنه به همین دلیل بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز و پاسخ به تقاضا، ارز مسافرتی رو به ۱۰۰۰ یورو افزایش داد. از طرفی هم اگر این اقدام انجام نمی‌شد عده‌ای با دادن سیگنال کمبود منابع ارزی التهاب را بیشتر و جوسازی می‌کردند!

 

ایران نیازمند افزایش بهره‌وری کشاورزی در مصرف آب

احمد قدسی، اقتصادپژوه در واکنش به توئیت یکی از خبرنگاران حوزه انرژی در صفحه خود نوشته است: اگر ایران فقط پنج نیاز مهم ملی برای سرمایه‌گذاری داشته باشد، به احتمال قوی یکی از آنها افزایش بهره‌وری کشاورزی در مصرف آب است.

 

 در انتخابات شرکت می‌کنم...

احمد قصری فعال رسانه‌ای در توئیتی با انتشار نمودار نظرسنجی درباره میزان تمایل به مشارکت در انتخابات مجلس  1402نوشته است: تا همین یک‌ماه پیش تروریسم رسانه‌ای کاری کرده بود که بحث سر رأی دادن یا رأی ندادن بود! اما امروز مردم هشیار شدن و بحث سر اینه که به کی رأی بدن! این یعنی مردم کشور خودشون رو دوست دارن! طبق نظرسنجی‌های جدید گزینه قطعاً در انتخابات شرکت می‌کنم افزایش پیدا کرده است.

 

شاخص‌های مهم برای بررسی عملکرد نمایندگان مجلس

کاربری با نام سعید با انتشار اینفویی در صفحه خود نوشته است: برای مجلسی شفاف و برای بررسی عملکرد نمایندگان مجلس، شاخص‌های مهمی از این قبیل باید واضح و شفاف شوند...

 

ایران را حفظ می‌کنیم

بانوکاشانی از کاربران فضای مجازی با انتشار تصویری در صفحه خود نوشت: به‌خاطر اینکه وطنم ایران اینجوری حفظ شده رأی می‌دهم.

جستجو
آرشیو تاریخی