اخبار

اعلام زمان برگزاری
مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استان گیلان
جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری استان گیلان، پنجشنبه ۱۶ فروردین‌ماه‌ سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در راستای اجرای مصوبه شورای‌عالی بورس در خصوص برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، شرکت سرمایه‌گذاری گیلان با انتشار آگهی دعوت به مجمع این شرکت اعلام کرد: از تمام سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری استان گیلان (سهامی‌ عام) دعوت می‌شود بر اساس ترتیبات تعیین شده در مقررات، برای حضور در جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده این شرکت رأس ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به محل شرکت سرمایه‌گذاری استان گیلان به آدرس: رشت، بلوار شهید رجایی، بلوار شمسی‌پور، ساختمان شرکت سرمایه‌گذاری طبقه ۵ مراجعه یا همزمان که به صورت الکترونیکی از طریق تارنمای https://dima.csdiran.ir برگزار می‌شود، شرکت کنند.
 
مشارکت ۲۴۵ هزار سهامدار در پذیره‌نویسی الکترونیکی حق‌‌تقدم‌ها
مدیریت سامانه‌های خدمات ارزش افزوده شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خبر از مشارکت ۲۴۵ هزار سهامدار در پذیره‌نویسی حق ‌تقدم برخط برای ۵۲ نماد داد.
نیما قجری، مدیریت سامانه‌های خدمات ارزش افزوده شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای شروع پذیره‌نویسی حق ‌تقدم به صورت برخط، سهامداران ۵۲ نماد پذیره‌نویسی حق ‌تقدم خود را به صورت آنلاین انجام داده‌اند. این مقام مسئول گفت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ همزمان با بهره‌برداری پذیره‌نویسی حق‌ تقدم به صورت برخط که امکان واریز مبالغ حق تقدم و ارائه گواهی پذیره‌نویسی به صورت برخط را فراهم کرده است، تا به امروز ۲۴۵ هزار سهامدار از طریق درگاه ذینفعان بازار سرمایه به صورت برخط و الکترونیک در این فرایند مشارکت داشته‌اند. وی افزود: سهامداران این ۵۲ شرکت در مجموع تقریباً ۱۵ هزار و پانصد میلیارد ریال نقدینگی را به بازار سرمایه تزریق کرده‌اند. از این مبلغ ۱۱ هزار میلیارد ریال از طریق مطالبات و ۴ هزار و پانصد میلیارد ریال به صورت نقدی جذب بازار سرمایه شده است.
قجری بیان کرد: در این بین سهامداران شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگلح) با ۳۵ هزار سهامدار مشارکت‌کننده، شرکت پخش البرز (پخشح) با ۲۵ هزار سهامدار مشارکت‌کننده و شرکت معدنی‌ و صنعتی‌ چادرملو (کچاد) با ۲۲ هزار سهامدار مشارکت‌کننده بیشترین مشارکت از نظر تعداد سهامداران را داشته‌اند. همچنین سهامداران شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با مجموع مشارکت تقریبی ۵ هزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی، شرکت پخش البرز با ۲ هزار میلیارد ریال و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۱.۳ هزار میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم جدول مشارکت‌کنندگان برخط پذیره‌نویسی حق تقدم ایستاده‌اند. وی گفت: با توجه به امکان واریز مبالغ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای تمام سهامداران حقیقی و حقوقی در راستای مشارکت در فرایند پذیره‌نویسی برخط و سهولت استفاده از این امکان، پیش‌بینی می‌شود نرخ مشارکت و همچنین تعداد مشارکت‌کنندگان از طریق زیرساخت‌های پذیره‌نویسی حق تقدم به صورت آنلاین رشد مناسبی داشته باشد.
قجری افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود با اضافه شدن امکان واریز مبالغ از طریق واریز شناسه‌دار به صورت آفلاین، سبدگردان‌ها و انواع دیگری از سهامداران بازار سرمایه، تعداد مشارکت‌کنندگان و مبالغ واریزی برخط آنلاین رشد چشمگیری داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی