صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و ده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و ده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

 رونمایی از سامانه
«مدیریت ریسک فساد»

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشته است: با رونمایی از سامانه «مدیریت ریسک فساد» و با مشارکت نخبگان و اندیشکده‌ها برای پیشگیری از موقعیت‌های فسادزا در گمرک، مالیات و سایر دستگاه‌های تابعه، اقدام کردیم تا به دور از کارهای نمایشی یا سیاه‌نمایی، در نهایت به مرحله صدور گواهینامه «سلامت در هر فرایند» برسیم.

 

هیرمند خروشان شد

محمد عنایتی نجف‌‌آبادی، خبرنگار حوزه نیرو در صفحه خود نوشته است: سیلاب و بارش فراتر از نرمال افغانستان، هیرمند را خروشان کرده و نوید دوره ترسالی در منطقه را به همراه داشته .
مردم ایران در سیستان‌وبلوچستان در روزهای آینده منتظر عمل به عهد هیأت حاکمه و رسیدن حقابه از افغانستان هستند.

 

آیفون 14 و 15 رجیستری نمی‌شود

فرهاد چاره‌دان، کارشناس تجارت بین‌الملل در توئیتی نوشت: مراقب اخبار کذب دلالان بازار برای فروش گوشی‌های آیفون 14 و 15 باشید .بانک مرکزی فعلاً تصمیمی برای تأمین ارز این دو مدل گوشی نگرفته است.

 

کاهش تورم بخش تولید
نویدبخش کاهش تورم بخش مصرف

سینا احدیان فعال رسانه‌ای با انتشار نمودارهایی از تحولات ماهانه شاخص بهای تولیدکننده زیرگروه‌های اصلی کالا و خدمات در توئیتی نوشت: تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده از ۴۲.۴ درصد در اسفندماه۱۴۰۱ به ۲۸.۰ درصد در بهمن‌ماه سال‌جاری رسید.
 در گروه اختصاصی کالا نیز تورم نقطه به نقطه از ۴۱.۰ درصد در فروردین‌ماه سال‌جاری به ۲۴.۵ درصد در بهمن‌ماه رسیده است.

 

مراقب کلاهبرداری‌های آخر سال باشید

علی فرحزادی فعال فضای مجازی در توئیتی نوشت: مراقب باشید این روزای آخر سالی یه عده دلال‌ و نوسان‌بگیر خرج عیش‌‌ونوش و تعطیلات لاکچری‌شونو از جیبتون برندارن! پارسال می‌گفتن اونور سال تورم و بحران در راهه دلار بخرید.

 

چه کسی از واردات گندم سود می‌برد؟

علی خضریان، فعال سیاسی و رسانه‌ای در واکنش به توئیت سعید حجاریان در صفحه خود نوشت: جناب سعید حجاریان از تئوری‌پردازان و حامیان اصلی روی کارآمدن دولت روحانی و به بیان دیگر عامل عقب ماندگی کشور در دهه ۹۰، خواسته تا به به بنده رأی ندهید. البته کینه حجاریان تنها سیاسی نیست، بلکه پیگیری قطع واردات گندم توسط وی و فرزندش محسن در مجلس یازدهم نیز بی‌تأثیر نبوده است. جناب حجاریان هنوز پاسخ نداده چگونه و با کدام سابقه تجاری در ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۲ و تنها چند ماه پس از پیروزی جناب حسن روحانی و استقرار دولت یازدهم، با شراکت فرزندش محسن، اقدام به ثبت شرکتی به نام راشا تندیس پارسیان در حوزه واردات کالاهای اساسی نموده است؟!
جناب حجاریان در حالی پز نگرانی اعتبار اصولگرایان را گرفته که تحت لوای شرکت خانوادگی، چندین محموله محصولات زراعی اعم از گندم را به کشور وارد کرده و با حذف بودجه خودکفایی گندم توسط دولت و ادامه روند واردات گندم، ضربه محکمی به تولید این کالای استراتژیک زده بود که الحمدلله اصلاح شد.

 

در انتخابات 2024 ثبت‌نام کنید تا بدهی‌تان بخشیده و هزینه تحصیل‌تان پرداخت ‌شود

کاربری با نام محمدی در توئیتی نوشــــــته اســــــت: کامـــالا هریس، معاون رئیس‌جمهور امریکا میگه: دانشــــجویانی که بـــــرای رأی دادن در انتخابات 2024 ثبت‌نام کنن، دولت فدرال قصد داره بدهی‌هاشون رو ببخشه بقیه هزینه تحصیلشون رو هم پرداخت کنه.
بعد اینا میان انتخابات ما ساندیس خورهای انقلاب را تحریم می‌کنند.

 

صحبت‌های سیف را
به فال نیک می‌گیریم

ساناز نوری از فعالان فضای مجازی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توئیتی نوشت: در کشور ما معمولاً خیلی کم پیش میاد از این صحنه‌‎ها که مسئولین قبلی از اوضاع فعلی تعریف کنند هرچی هست به فال نیک می‌گیریم.

 

رکوردشکنی مسافرت ایرانیان
به ترکیه

مهدی پناهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا با انتشار نموداری از مسافرت ایرنی‌ها به ترکیه در توئیتی در صفحه خود نوشت: وقتی خبر رکوردشکنی مسافرت ایرانیان به ترکیه را می‌خونم که دو برابر سال قبل به این کشور سفر کردند، از خودم می‌پرسم، مگر شرایط اقتصادی بد نیست؟ پس چجوری بیش از ۲۱۱ هزار نفر از ایران به ترکیه سفر کردند؟ این آمار حکایت از شکاف طبقاتی‌ست یا جوگیری که پول نیست ولی سفر هست؟

 

خبر خوب وسط شور و شوق انتخابات

مصطفی رضایی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: خبر خوب وسط شور و شوق انتخابات اینکه نرخ تورم تولیدکننده که بهار ۱۴۰۰ از مرز ۱۰۰ درصد هم عبور کرده بود، پایان بهمن امسال برای نخستین بار پس از ۴۴ ماه به کانال ۲۰ درصد برگشته و به ۲۸ درصد رسیده.

جستجو
آرشیو تاریخی