صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و ده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و ده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

مردم پای صندوق‌های رأی چه گفتند؟

همزمان با آغاز رأی‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مردم در ساعات آغازین پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، اما آنها پای این صندوق چه گفتند؟
به گزارش ایرنا، با به صدا در آمدن زنگ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کشور، خبرنگاران شعب اخذ رأی در سراسر ایران شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودند. این در حالی است که پیش از آغاز رأی‌گیری یعنی قبل از ساعت ۸ صبح تعدادی از مردم پشت درهای برخی شعب حضور یافتند تا بتوانند آرای خود را به صندوق بیندازند و در این سو، خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی با حضور در در شعب اخذ رأی این رویداد ملی را مخابره کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح جمعه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در نخستین دقایق آغاز رأی‌گیری به مردم توصیه کردند که در اولین ساعات ممکن رأی بدهید، ملت عزیزمان بدانند چشم بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی، امروز چشم‌شان به ایران است، چشم‌شان به شماست. می‌خواهند ببینند که شما چه می‌کنید در این انتخابات و نتیجه انتخابات شما چه می‌شود. ایشان همچنین خطاب به مُرَدَدِین شرکت در انتخابات تصریح کردند که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست! با این بیانات رسا و شیوای رهبر معظم انقلاب شاهد حضور مردم در ساعات اولیه رأی‌گیری در شعبات اخذ رأی بودیم اما ببینیم و بشنویم و بخوانیم که مردم در پای صندوق رأی در حسینیه ارشاد چه گفتند؟ یکی از این بانوان حاضر در حسینیه ارشاد که منتظر بازکردن در این حسینیه بود، به خبرنگار مستقر در ایرنا گفت: هدفم از این حضور در لحظات آغازین رأی‌گیری، مشارکت در سرنوشت کشور و ادا کردن دینَم به این آب و خاک است و این انتخابات به طور قطع برای من و کشورم سرنوشت‌ساز خواهد بود.
این بانوی جوان از مردم خواست تا با حضور پای صندوق‌های رأی به مشارکت عمومی کمک کنند و رأی‌گیری خود را به لحظات پایانی روز نسپارند.
 
درخت ۴۵ ساله انقلاب را با رأی خود آبیاری می‌کنیم
مردی که عمری موی خود را زیر سایه انقلاب سپید کرده بود با چفیه طرح عربی قرمز رنگ به سبک فلسطینی، گفت: امروز آمدیم ثابت کنیم که درخت ۴۵ ساله انقلاب را با رأی خودمان آبیاری می‌کنیم و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و اسرائیل کودک‌کش بزنیم تا اثبات شود که اینها همه دروغ می‌گویند.
وی خطاب به ملت ایران گفت: پای صندوق رأی بیایید تا دشمنان، شکست خورده و در حسرت بمانند. یهودیان بدانند که اسلام زنده است.

برای ایجاد «تحول» رأی می‌دهیم
جوانی که سنش به سن انقلاب اسلامی نزدیک است، پای صندوق رأی در حسینیه ارشاد گفت: حضور ما در انتخابات بر اساس عقل و تدبیر است تا با انتخاب گزینه اصلح مشکلات مردم گره‌گشایی شوند، به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر جوانان پای کار بیایند تغییر و تحول رقم خواهد خورد. ما به‌دنبال یک تحول هستیم.
 
رأی من در مشارکت بانوان اثرگذار است
یک مادر انقلابی که در صف رأی‌دهندگان حسینیه ارشاد بود، مهم‌ترین هدفش را در این روز بزرگ مشارکت بانوان در سرنوشت کشور دانست و گفت: رأی می‌دهیم و امیدواریم این رأی نزد خداوند مقبول واقع شود.
 
رأی من در نظام تصمیم‌گذاری کشورم مؤثر است
در میان جمعیت رأی‌دهندگان شاهد حضور یک جوان با ظاهری متفاوت بودیم. در پاسخ به این سؤال که هدفش از حضور در انتخابات چیست، اینگونه پاسخ داد که به طور قطع این رأی در نظام تصمیم‌گذاری کشور تأثیر‌گذار خواهد بود. طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله جمعه برگزار شد. براساس قانون، متولدان ۱۱ اسفند ماه ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۱۴۰۲ بودند. همچنین ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ آن زن است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی