صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و سیزده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و سیزده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

استفاده از ظرفیت‌های
فراموش شده

اعظم‌السادات سید مؤمنی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: سفر رئیس‌جمهور به الجزایر یک سفر تاریخیه؛ سفری که بعد از ۱۶ سال انجام می‌شه. الجزایر یک کشور دارای منابع گازه و منافع مشترک زیادی با ایران داره و می‌تونه از این به بعد بیشتر هم داشته باشه؛ فرصت‌شناسی آقای رئیسی و استفاده از ظرفیت‌های فراموش شده بی‌نظیره!

 

مقایسه میزان مشارکت
در ۱۲ دوره انتخابات مجلس!

محمد‌علی سمیعی از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار نموداری از میزان مشارکت در 12 دوره انتخابات مجلس در صفحه خود نوشت: با وجود جنگ رسانه‌ای و تحریم انتخابات از سوی معاندین، انتخابات نه تنها نسبت به دوره قبل کمتر نبوده بلکه بیشتر هم بوده است.

 

ایران حامی ملت‌های مظلوم

نورا براتی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: مردم دنیا جمهوری اسلامی رو طرف حق و بزرگ‌ترین‌ حامی مظلومین جهان می‌دونن؛ وقتی که پیرمرد الجزایری، خودشو به رئیسی می‌رسونه و میگه؛ دیدار با کشوری قدرتمند که همیشه از اسلام دفاع کرده، افتخار ماست.

 

در ۱۱ حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران صورت گرفت

فروش 1057 کیلوگرم شمش طلا

کانال ایبِنا رسانه بانک مرکزی در مطلبی نوشته است: در ۱۱ حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در کمتر از ۴۰ روز، بیش‌از یک تن شمش طلای یک کیلوگرمی استاندارد با عیار ۹۹۵ براساس مکانیسم عرضه و تقاضا معامله شد. در این معاملات عرضه‌کننده، صادرکنندگان کشور و تقاضاکننده، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و فعالان رسمی این حوزه هستند.

 

افزایش حجم تجارت ایران و روسیه
در دولت سیزدهم

سید احسان حسینی، پژوهشگر حوزه انرژی در توئیتی نوشته است: تجارت ایران و روسیه در دولت سیزدهم از ۱.۲ به ۵.۳ میلیارد دلار در ۱۴۰۲ افزایش یافته است. صادرات ایران ۳.۲ و تراز تجاری مثبت یک میلیارد دلار است. سرمایه‌گذاری روس‌ها در ۸ میدان نفتی منجر به افزایش ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران شد. البته هنوز فاصله زیادی تا ۴۰ میلیارد دلار تجارت هست.

 

تعبیرتان درباره تخلیه ذخایر طلای کشور درست نیست

مهدی پناهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در واکنش به توئیت سید یاسر جبرائیلی در صفحه شخصی خود نوشت: در فروش ربع سکه در حراج روز یکشنبه و عرضه سکه‌های بدون تاریخ (در آینده) در مرکز مبادله ارز و طلا گویا از ذخایر بانک مرکزی استفاده نمی‌شود و تعبیر تخلیه ذخایر طلای کشور درست نیست. بسیاری از صادرکنندگان برای رفع تعهدات ارزی خود، طلا وارد می‌کنند که قبلاً در مرکز مبادله عرضه شده بود.

 

عرضه سکه در مرکز مبادله بی ربط به ذخایر ارزی کشور

یکی از فعالان رسانه‌ای در جواب توئیت جبرائیلی نوشت: ذخایر ارزی کشور بیش‌از گذشته تقویت شده و مدیریت بازار غیررسمی با روش‌هایی غیراز ارزپاشی انجام می‌شود. عرضه سکه و شمش در مرکز مبادله هم از محل واردات بی‌سابقه طلا به کشور توسط صادرکنندگان است که برای رفع تعهد ارزی صورت می‌گیرد و ربطی به ذخایر ارزی کشور ندارد.

 

نجات لیر ترکیه
نیازمند نسخه «تثبیت» است

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در صفحه خود به نقل از صبری تکیر، وزیر اسبق اقتصاد ترکیه نوشت: با وجود تحریم‌ها، ترکیه و ایران باید راه‌هایی برای تجارت با ارز‌های ملی وانجام مبادلات پایاپای ایجاد کنند.باید اعتبار ترجیحی برای تولید و صادرات اعمال و ابزار‌های مالی تثبیت‌کننده به طور مؤثر استفاده شود.

 

روزهای در صف ماندن گذشت

احمد قصری فعال رسانه‌ای در توئیتی در صفحه خود نوشت: چه روزایی که تو صف کوپن قند، شکر، برنج یا روغن عمرمون تلف شد. الان به راحتی و سهولت میشه از این تخفیف ۲۲۰ هزار تومنی برای هر نفر توسط کارت سرپرست خانواده استفاده کرد، این به غیر از یارانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومانیه! گذشت اون روزایی که عزت ایرانی با صف مرغ لگدمال می‌شد.

 

رکورد تولید واگن باری نو
شکسته شد

کانال پایگاه اطلاع رسانی دولت در مطلبی نوشته است: وزارت راه و شهرسازی اعلام‌کرد: رکورد تولید واگن باری نو در هر دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و با رشد بسیار قابل توجه شکسته شد، به‌طوری که تولید واگن باری نو در سال گذشته رشد ۴۸ درصدی داشت.

 

عیار طالبان در عمل به
معاهدات بین‌المللی آشکار می‌شود

محمد عنایتی نجف‌‌آبادی خبرنگار انرژی در توئیتی نوشت: معاون وزارت خارجه طالبان که همچنان در فضا سیر می‌کند، گفته آب به اندازه رهاسازی حقابه ایران نیست. غافل از اینکه ماهواره‌ها خبر آوردند، آب در بستر هیرمند با عرض 120 متر به 108 کیلومتری کمال‌خان رسیده و در یکی دو روز آینده عیار طالبان در عمل به معاهدات بین‌المللی آشکار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی