صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • راه و شهرسازی
  • انرژی
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و چهارده - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و چهارده - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

نمایش دستاوردهای نظامی ایران در نمایشگاه دوحه قطر

یکی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: دستاوردهای نظامی ایران در نمایشگاه توانمندی‌های دفاع دریایی (Dimex) دوحه به نمایش گذاشته شد. به کوری چشم دشمن ایران روزبه‌روز قوی‌تر و توانمندتر میشه.

 

این روزهای غزه شبیه افسانه‌هاست

خانم فردوس از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x با انتشار چند عکس در صفحه خود نوشت: چقدر این فرهنگ عرب‌ها که ماه رمضان واقعاً براشون ماه سرور و شادی هست رو دوست دارم. اهالی غزه حتی تو این شرایط جنگی و زندگی در اردوگاه و چادر، به استقبال ماه رمضان رفتن و چادراشون رو آذین بستن... مقاومت این مردم و قصه این روزای غزه شبیه افسانه‌هاست...

 

گزینه‌های روی میز تمام شده!

یکی از کاربران فضای مجازی در توئیتی نوشت: رسوایی که بایدن رو دست امریکایی‌ها گذاشت قراره با سیاه‌بازی رسانه‌ای و قهرمان‌سازی از ترامپ ترمیم بشه مخاطب اصلی این شعبده‌بازی ایران هست که ابهت توخالی کدخدا رو برملا کرد، اهرم اصلی هم بزرگنمایی تحریم‌هاست! یادمون نره گزینه‌های روی میز ترامپ هرچی بود رو شد چیز جدیدی وجود نداره.

 

تلاش دلالان ارزی برای خالی کردن جیب مردم

مهدی پناهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در توئیتی در صفحه خود نوشته است: بازار ارز فردوسی در هرج و مرج است؛ برخی دلال‌ها می‌گویند که اگر قصد فروش داری، الان زمان مناسبی است و قیمت دلار به بالاترین حد این طرف سال رسیده و در روزهای آینده پایین خواهد آمد؛ دیگری می‌گوید که امروز و فردا فرقی نمی‌کند و این ارز روندی صعودی به خود گرفته!

 

نگاه یک کارشناس درباره بازار ارز

کانال ایبِنا رسانه بانک مرکزی در مطلبی به نقل از سجاد برخورداری، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نوشته است: یکی از ایرادات اصلی این است که بانک مرکزی از نحوه عملکرد بسیاری از جریانات ارزی اطلاع کافی ندارد و از این‌رو باید اطلاعات و دسترسی‌های بانک مرکزی افزایش یابد.

 

موافقت هیأت‌مدیره بریکس با پیشنهاد فرزین

علی فرحزادی از فعالان فضای مجازی در صفحه خود نوشت: چند وقت پیش بود خودتحقیرا به فرزین حمله کردن بابت این پیشنهاد که در بریکس نظام پیام‌رسان بانکی داشته باشیم و برای خودمان FATF تأسیس کنیم، حالا خبر رسیده که هیأت مدیره بریکس با همون پیشنهاد موافقت کرده و اصرار داره هر چه زودتر عملی هم بشه! قدرت ایران هر روز بیشتر از دیروز.

 

تورم مواد غذایی ۳ دهک پایین
به کمترین مقدار ۵۲ ماه اخیر رسید

سید مصطفی موسوی‌نژاد از فعالان رسانه‌ای در توئیتی نوشت: طبق اعلام مرکز آمار، تورم مواد غذایی ۳ دهک پایین به کمترین مقدار ۵۲ ماه اخیر رسید. تورم ماهانه مواد غذایی برای دهک اول (کم‌درآمدترین اقشار جامعه) منفی ۱.۷ درصد، دهک دوم منفی ۱.۱ درصد و دهک سوم منفی ۰.۹ درصد بوده.
تداوم این روند باعث کاهش قابل توجه تورم خواهد شد.

 

کاشت نهال توسط رهبر انقلاب در روز درختکاری

یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار عکس‌هایی از  کاشت نهال توسط رهبر انقلاب در روز درختکاری در توئیتی نوشت: کاشت نهال زیتون، ابراز سلام به ملت مقاوم فلسطین بود. اما توجه کنید رهبر انقلاب حتی روز درختکاری با کاشت دو نهال سرولاوسون و اَنجیلی که تولید داخلی هست حمایت از تولید ایرانی و اهمیت این مسأله رو نمادین تأکید کردند.

 

ایران همیشه استوار می‌ماند

محمد عنایتی نجف‌‌آبادی خبرنگار حوزه انرژی با انتشار عکسی که همیاری مردم با نیروهای عملیاتی برق برای وصل برق روستای گرین دوک شهرستان نیک‌شهر پس از سیلاب بلوچستان را نشان می‌دهد، در صفحه خود نوشت: این تصویر نماد ایران است، زخم برمی‌دارد، می‌شکند اما با راهبری متخصصان و همراهی مردم از سخت‌ترین مسیرها عبور کرده، برای سرپا شدن تلاش می‌کند و در نهایت استوار خواهد ایستاد.

 

گذر از یک هفته خیلی سرد
بدون قطعی گاز

نورا براتی از کاربران فعال شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: بد نیست یادمون بمونه ما مشهدیا وهم‌استانی‌هامون یه هفته خیلی سرد رو سپری کردیم بدون قطعی گاز، آخه از قدیم گفتن؛ شکر نعمت، نعمتت افزون کند.

 

بازگشت۶۵۰ نخبه علمی ایرانی
به وطن

محمدعلی سمیعی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: از خبرهای خوب بازگشت ۶۵۰ نخبه علمی به کشوره. مدیرکل شورای عالی امور ایرنیان خارج از کشور گفت: ۶۵۰ نخبه علمی کشور امسال از برخی کشورهای اروپایی به ایران برگشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی