اخبار

خرمای ماه رمضان
با قیمت مناسب
توزیع می‌شود
رئیس انجمن خرما گفت: با توجه به حجم تولید و ذخایر سردخانه، خرما با قیمت مناسب به میزان کافی تأمین می‌شود.
محسن رشیدفرخی، رئیس انجمن خرما در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هنوز بخشنامه لغو عوارض صادرات خرما به گمرکات اعلام نشده است.
به گفته او، بنابر توافق وزارت جهاد کشاورزی پس از صدور دستور لغو فیزیکی بخشنامه عـــــوارض صـــــادراتی خرمــــا، همکاری‌های لازم در این بخش صورت می‌گیرد.
رشیدفرخی ادامه داد: برای تنظیم بازار خرمای ماه رمضان آمادگی‌های لازم برای همکاری با بخش‌های مختلف داریم به طوریکه خرما با قیمت مناسب به میزان کافی تأمین کنیم.
رئیس انجمن خرما با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید می‌شود، افزود: بنابر آمار ۷۰ درصد خرمای تولیدی در داخل و ۳۰ درصد صادر می‌شود که از این میزان خرمای مصرفی، ۴۰ تا ۵۰ درصد در ماه رمضان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رشیدفرخی گفت: با توجه به حجم ذخایر محصول در سردخانه‌ها، نه تنها کمبودی در عرضه خرما نداریم، بلکه مقادیری مازاد داریم.
 
کمبودی در عرضه
قزل آلا شب عید نداریم
مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: با توجه به میزان تولید و تقاضا، کمبودی در عرضه قزل آلا شب عید در بازار نداریم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جـــــــــوان، آرش نبــــــی‌زاده، مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت:‌ قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سرمزرعه ۱۶۰ تا ۱۶۵ هزار تومان و در عمده فروشی تهران ۱۷۵ تا ۱۸۰ هزار تومان است.
به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که به‌دلیل مساعد بودن شرایط تولید، قیمت ماهی در بازار نوسانی نداشته باشد.
نبی‌زاده ادامه داد: گرچه تقاضای مصرف ماهی در سال‌های اخیر ناشی از افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ تا حدودی افزایش یافته، اما همچنان مصرف پایین است.
مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی با بیان اینکه بازار ماهی در روزهای پایانی سال رونق می‌گیرد، افزود: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید ماهی در روزهای پایانی سال پیش‌بینی می‌شود که بازار با نوسان جزئی روبه‌رو شود.
جستجو
آرشیو تاریخی