صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بورس
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و هجده - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و هجده - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

رونمایی از نخستین راکتور فوق‌سنگین بومی تولید متانول

کاربری با نام رویان در توئیتی در صفحه خود نوشت: نخستین راکتور فوق‌سنگین بومی تولید متانول در ماشین‌سازی اراک رونمایی شد.
این محصول بومی‌سازی شده شامل راکتورهای اصلی تولید متانول با نام R3001 است و در فازاول قرارداد ساخت تعداد 6 دستگاه از این راکتورهای تبدیل گاز سنتز به متانول برای طرح‌های سیراف و دنا امضا شده است.

 

نکاتی درباره تورم بهمن ماه

سید مصطفی موسوی‌نژاد از فعالان رسانه‌ای در توئیتی در صفحه خود نوشت: تورم بهمن ماه نکات فراوانی داشت:
-ثبت پایین‌ترین تورم ماهانه طی ۲ سال گذشته با نرخ ۱,۴درصد
-کاهش ۲,۷ درصدی تورم نقطه به نقطه نسبت به ماه گذشته و کاهش ۲۰ درصدی نسبت به ابتدای سال
-منفی شدن نرخ تورم مواد غذایی پس از ۳۴ ماه

 

قدرشناسی مردم

مصطفی رضایی از فعالان مجازی در صفحه شخصی خود نوشته است: مردم می‌بینند و قدردان هستند؛ خروجی سفر هشتم #دولت_مردمی به خوزستان: افتتاح و بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر؛ طرح غدیر برای آبرسانی به ۲۶ شهر و هزار روستا؛ کارخانه فولاد زمزم۳؛ تصفیه‌خانه شهرهای شوشتر، اندیمشک مسجدسلیمان و دارخوین؛ و ...

 

«فلسطین کولا» جایگزین نوشابه‌های تحریمی حامی اسرائیل شد

هادی کهن‌دل از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: برای حمایت از مردم غزه در سوئد، «فلسطین کولا» جایگزین نوشابه‌های تحریمی حامی اسرائیل شد... ای کاش یه کارخانه‌دار ایرانی هم این کار را انجام بدهد.

 

امضای قرارداد فشارافزایی پارس‌جنوبی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلار

یکی از فعالان  حوزه اقتصاد در توئیتی نوشت: یکی از بزرگترین قراردادهای تاریخ جمهوری اسلامی ایران امضا شد. قراداد فشارافزایی پارس‌جنوبی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلار دیروز با چهار شرکت توانمند ایرانی امضا شد. این طرح ۹۰ تریلیون فوت مکعب گاز و ۲ میلیارد بشکه میعانات گازی به تولید اضافه می‌کند که ارزش آن ۹۰۰ میلیارد دلار است.

 

عرضه نیم‌سکه در پنجمین حراج
مرکز مبادله ایران

کانال ایبِنا رسانه بانک مرکزی در مطلبی نوشته است: در  پنجمین جلسه حراج سکه طلا امروز (دوشنبه ۲۱اسفند) همزمان نیم‌سکه و ربع‌سکه عرضه می‌شود. حداکثر حجم خرید برای هرمتقاضی مجموعاً ۵ قطعه سکه است؛ به نحوی که می‌توان ۵قطعه ربع‌سکه یا ۵قطعه نیم‌سکه و یا ترکیبی از هر دو را خرید.

 

تثبیت به معنی سرکوب قیمت‌ها نیست

سینا احدیان، فعال رسانه‌ای به نقل از معاون اقتصادی بانک مرکزی در صفحه خود نوشت: تثبیت اقتصادی به دنبال سرکوب قیمت‌ها و متغیر‌ها نیست بلکه به معنی کنترل و تنظیم‌گری آنهاست. گواهی سپرده خاص، بردار‌های نرخ سود را تغییری نداده و برای تأمین مالی طرح‌های خاص استفاده شده است.

 

ناترازی گاز را می‌شود با بهینه‌سازی
در زنجیره تولید تا توزیع برطرف کرد

سید احسان حسینی، پژوهشگر حوزه انرژی در توئیتی نوشت: هدررفت گاز تا قبل از مصرف‌کننده نهایی (مردم) روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعبه.
یعنی دولت می‌تواند ناترازی گاز را با بهینه‌سازی در زنجیره تولید تا توزیع برطرف کند، بدون تنش قیمتی با مردم! البته سکته بهینه‌سازی در این بخش، به ارزان بودن انرژی و روابط مالی تهاتری برمی‌گردد.

 

 تولید موتورهای کم‌مصرف خودرو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

محمدعلی سمیعی از کاربران شبکه اجتماعی x در توئیت نوشته است: از خبرهای خوب در مورد خودرو که امیدواریم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تغییرات اساسی تو حوزه خودرو داشته باشیم امضای توافقنامه همکاری معاونت علمی با یک شرکت خودروسازی برای تولید موتورهای کم مصرف است.

 

مجرم محکوم و مجازات شد

مهدی پناهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در توئیتی نوشت: یکی از راهکارها برای جلوگیری از فساد، بازدارندگی برخوردهاست؛ مدیر مالی راه‌آهن در دولت گذشته به جرم دریافت رشوه دستگیر، محکوم و مجازات شد و افراد حقیقی و حقوقی رشوه‌دهنده نیز در حوزه راه‌آهن ممنوع‌المعامله شدند.

 

کاشت نهال به‌جای زمین‌خواری

کاربری با نام نرگس قاسمی‌فر با انتشار عکسی از نهال‌های آماده کاشت در صفحه خود نوشت: به جای زمین‌خواری و ویلای غیرمجاز که حالا تخریب شدن! ۱۸۵۰ نهال کاشته شده! این قشنگیارم ببینیم.

 

ورود ۸۰ هزار گردشگر سلامت
به مشهد

احمد قصری فعال رسانه‌ای با اشاره به خبر شکسته شدن رکورد گردشگری سلامت در مشهد در توئیتی نوشت: فقط امسال نزدیک به ۸۰ هزار گردشگر خارجی برای درمان بیماری خودشون وارد یک شهر اونم مشهدالرضا شدن و از این امکانات استفاده کردن ولی هنوز یه سریا هستن که مرغ همسایه براشون غازه.

جستجو
آرشیو تاریخی