صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و نوزده - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و نوزده - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

از سوی فرمانده کل قوا انجام شد

اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه

فرمانده کل قوا طی مراسمی، نشان فتح را به فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطا کردند.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا طی مراسمی نشان فتح را به سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطا کردند.
اعطای این نشان به فرماندهان کل ارتش و سپاه به دلیل عملکرد آنان در ارتقای توان دفاعی و رزمی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح، انجام شد. نشان فتح، به‌عنوان نماد عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام و فاتحان این عملیات‌ها انتخاب شده است. این نشان، از سه برگ درخت نخل و گنبد مسجد جامع خرمشهر و نیز پرچم جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.
رهبر انقلاب پس از اعطای نشان درجه یک فتح به فرماندهان ارتش و سپاه برای آنها دعا کرد که «ان‌شاءالله که خداوند، شیرینی فتح را در همه میدان‌ها به شما، به همه دوستان و به جمهوری اسلامی بچشاند.»

 

با موافقت نمایندگان

ساعت کار معلمان مدارس غیرانتفاعی ۳۰ ساعت در هفته شد

ساعات فعالیت تمام وقت معلمان و کارکنان آموزشی مدارس و مراکز غیردولتی شامل برنامه درسی ملی و فوق برنامه درسی مصوب شورای‌عالی آموزش و پرورش و آمادگی برای حضور در کلاس درس بر اساس مصوبه امروز - ۲۱ اسفند - مجلس شورای اسلامی ۳۰ ساعت در هفته شد. در نشست علنی دوشنبه ۲۱ اسفندماه مجلس شورای اسلامی طرح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و نمایندگان با رفع ایرادات این طرح موافقت کردند.
به منظور رفع ایراد شماره ۵ شورای نگهبان و ایرادات هیأت عالی نظارت مجمع در ماده ۱۴ مصوبه موضوع اصلاح ماده ۲۵ قانون، اصلاح زیر انجام می‌شود:
الف: در ماده (۲۵)، قانون قبل از کلمه «کارکنان» عبارت معلمان و در تمامی موارد اضافه می‌شود و تبصره‌های (۲) آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:
تبصره ۲- مؤسسان (کارفرمایان مهدهای کودک پیش‌دبستانی‌ها مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مکلفند با رعایت ضوابط قانون تأمین اجتماعی فهرست اسامی و حق بیمه ماهیانه، مربیان کارکنان و معلمان خود را مبتنی بر اشتغال تمام‌وقت و پاره‌وقت مندرج در این ماده به سازمان تأمین اجتماعی ارسال و پرداخت کنند. سازمان تأمین اجتماعی مکلف است ظرف ۶ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون ترتیبی اتخاذ کند تا سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بتوانند دسترسی برخط به سامانه مربوط به سوابق فهرست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان مذکور را داشته باشد. ب: یک تبصره به ماده ۲۶ به شرح اصلاح می‌شود: ساعات فعالیت تمام وقت معلمان و کارکنان آموزشی مدارس و مراکز غیردولتی شامل برنامه درسی ملی و فوق برنامه درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و آمادگی برای حضور در کلاس درس (۳۰) ساعت در هفته و ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی مدارس مراکز (٣۶) ساعت در هفته با احتساب حضور در جلسات و شوراهای آموزشی پرورشی و اداری مدرسه تعیین می‌شود.

 

پرداخت‌های واحدهای صنفی  
در سامانه اتاق اصناف

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمامی اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور مکلف شدند، صورت‌های مالی حسابرسی شده خود را در وبگاه اتاق اصناف ایران بارگذاری کنند.
در نشست علنی دوشنبه مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و نمایندگان با ماده ۲ و ۳ این طرح موافقت کردند.
در ماده ۲ این طرح آمده است: یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (۲۰ مکرر) به قانون الحاق می‌شود:
ماده ۲۰ مکرر: تمامی اتحادیه‌ها حداکثر تا انتهای تیرماه و اتاق‌های اصناف سراسر کشور تا انتهای مردادماه هر سال مکلفند صورت‌های مالی حسابرسی‌شده خود را مطابق با استانداردهای حسابرسی و در قالب نرم‌افزار مالی متحدالشکل که مؤلفه‌های آن توسط هیأت عالی نظارت تعیین می‌شود، تهیه کرده و ترازنامه سالیانه خود را پس از تأیید کمیسیون نظارت در وبگاه اتاق اصناف ایران و دبیرخانه هیأت عالی نظارت به تفکیک اتحادیه و اتاق بارگذاری کند.
تبصره یک: اتحادیه‌ها و اتاق‌هایی که مجموع درآمد ناخالص سالانه آنها کمتر از ۳۰ میلیارد ریال است از این حکم مستثنی بوده و مکلفند مطابق بند (ز) ماده ۳۰ و بند (ص) ماده ۳۷ قانون نظام صنفی صورت‌های مالی را در وبگاه اتاق اصناف ایران به تفکیک اتحادیه و اتاق اصناف بارگذاری کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی