صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بورس
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و بیست - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و بیست - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

بی‌اثر شدن تحریم‌ها با تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان

یکی از کاربران شبکه اجتماعی  x  با انتشار عکسی در صفحه خود نوشت: بچه‌ها این غولی که می‌بینید رآکتور‌ فوق سنگین تولید متانول به نام R3001  هست.
 -این غول برای اولین بار توی ایران و به‌ دست مهندسای ایرانی و با فناوری کاملاً ایرانی ساخته شده.
 - فناوری ساخت این دستگاه رو فقط ۴ کشور دیگه بجز ایران دارند
 -تولیدش به دست خودمون باعث بی‌اثر شدن تحریم شده.
 - میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی خروج ارز داشته.
-  انحصار تولیدش رو از کشورهای غربی گرفته.
 -  و صنعت کشور رو ارتقا داده و اشتغالزایی داشته
به افتخار شرکت‌های دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران که ما رو از جایی که آفتابه هم نمی‌تونستیم بسازیم به اینجا رسوندن.

 

رمضان متفاوت مردم غزه

محمدی از کاربران شبکه اجتماعی x  با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان در صفحه خود نوشت: ماه رمضان امسال مانند سال‌های گذشته نیست، می‌آید تا به تو بگوید برادر وخواهرانی داری که ۵ ماه قبل روزه گرفته و هنوز افطار نکرده‌اند.

 

یه کیف پر پول هم وسوسه برانگیز نیست وقتی با شرف باشی

نورا براتی از کاربران فعال شبکه اجتماعی x  در صفحه خود نوشت: فقط تأثیر لقمه حلاله که تو این شرایط بد اقتصادی یه کیف پر پول هم وسوسه‌ات نمی‌کنه! نگهبان مترویی که از ۱۰۰میلیون تومن پول می‌گذره خیلی با شرفه.

 

فروش بیش از
50 هزار قطعه
سکه طلا در مرکز مبادله

کانال ایبِنا، رسانه بانک مرکزی در مطلبی نوشت: طی پنج جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران، جمعاً ۴۹ هزار و ۸۹۹ قطعه ربع سکه و ۴۵۸۳ قطعه نیم‌ سکه به متقاضیان تخصیص داده شده است.

 

رشد اقتصادی ۹ ماهه در سه سال اخیر

سید مصطفی موسوی‌نژاد از فعالان رسانه‌ای با انتشار نمودار رشد اقتصادی 9 ماهه در سال‌های اخیر در توئیتی نوشت: رشد اقتصادی ۹ ماهه ابتدایی در سه سال اخیر که دولت سیزدهم بر سر کار آمده به ترتیب ۵,۸درصد، ۴,۸درصد و ۶,۷درصد بوده و این در حالی است که رشد اقتصادی ۹ ماهه در سال ۱۳۹۹ منفی یک درصد بوده و تغییر مسیر کاملاً مشخص است.

 

رشد ۲ برابری متوسط توسعه آزادراه‌ ها

مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌و‌شهرسازی در توئیتی در صفحه خود نوشت: آزادراه منجیل-رودبار که روز دوشنبه افتتاح شد، کاهش‌دهنده معطلی مردم در ایام ترافیک از ۱۰ ساعت به چندین دقیقه با ارزش روز ۵ همت و بخشی از ۲۴۲ کیلومتر شبکه آزادراهی بهره‌برداری شده در سال ۱۴۰۲ است. به لطف خدا و تلاش همکارانم امسال متوسط توسعه آزادراه‌های کشور رشد ۲ برابری داشته است.

 

استقبال کسبه برای گرفتن شناسه یکتا

امیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار در توئیتی نوشت: استقبال فوق‌العاده کسبه شریف صنف پوشاک تهران برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا. با تشکر از همت اتاق‌های اصناف، یادآوری می‌کنم تبدیل پروانه کسب کاغذی به شناسه یکتا، غیرحضوری به راحتی قابل انجام است.

 

ایران با تکیه بر توان داخلی
هر روز قوی‌تر می‌شود

سیدعلی موسوی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: خبر خوب: قرارداد یک طرح ملی با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امضا شده که مربوط به میدان مشترک پارس جنوبیه، نکته جالبش اینه که قرار بوده شرکت توتال فرانسه این طرح رو اجرا بکنه ولی به‌خاطر تحریم‌ها همه خارجی‌ها رفتن و حالا قراره با تکیه بر توان داخلی این طرح اجرا بشه!

 

قرارداد اجرایی طرح فشارافزایی تضمین امنیت آینده انرژی ایران

اعظم سادات سیدمؤمنی از کاربران فعال فضای مجازی در صفحه خود نوشته است: می‌دونستید امضای قرارداد اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی امنیت آینده انرژی در ایران رو تضمین می‌کنه؟! حتی آینده تولید بنزین هم به این قرارداد ربط داره، خلاصه که این قرارداد خیلی مهمه.

 

افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی
در سال آینده

کانال خبرگزاری تسنیم در مطلبی نوشت: در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران افزایش قیمت ۴۵ درصدی تاکسی، ۳۰ درصدی مترو، ۲۱ درصدی خطوط بی‌آر تی، ۳۰ درصدی خطوط عادی در سال ۱۴۰۳ تصویب شد.

جستجو
آرشیو تاریخی