صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره دویست و بیست و یک - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و بیست و یک - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

ایران ارزان‌ترین برق صنعتی را دارد

محمد عنایتی‌نجف‌‌آبادی، خبرنگار حوزه نیرو با انتشار نمودار قیمت برق صنعتی در میان 10 کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان در صفحه خود نوشت: ارزان‌ترین برق صنعتی در میان 10 کشور تولیدکننده برتر فولاد جهان متعلق به ایران است و منابع انرژی متعلق به نسل آینده را در قالب عوارض واردات به جیب کشورهای همسایه می‌ریزد.

 

تهدیدهایی که به فرصت‌تبدیل شدند

حمید خراسانی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: تبدیل کردن تهدیدها به فرصت‌ یعنی وقتی توتال فرانسه از اجرای طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی پا پس می‌کشه این نخبه‌های داخل کشور هستند که با تکیه بر توان داخل، مهم‌ترین و راهبردی‌ترین طرح وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران را اجرایی می‌کنند. جالبه بدونید با 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این طرح 900 میلیارد دلار درآمدزایی ایجاد می‌شود.

 

طرح ملی فشارافزایی پارس جنوبی
از مأموریت‌های مهم‌ وزارت نفت است

محمد بهبهانی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: طرح ملی فشارافزایی پارس جنوبی راهکار خوبی برای جبران ناترازی‌های حوزه گاز کشور است. این طرح که یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های وزارت نفت در طی سال‌های آینده خواهد بود، باید خیلی زودتر از اینها اجرایی می‌شد که با انفعال زنگنه و یاران در دولت قبل به تأخیر افتاد.

 

واگذاری شفاف
پتروشیمی شازند

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در توئیتی در صفحه خود نوشت: واگذاری شفاف پتروشیمی شازند به ارزش نقد ۲۴ همت از سوی زیرمجموعه بانک ملی به خریدار صاحب اهلیت، نتیجه مصوبه تحولی بهمن‌ماه هیأت وزیران و گام مهمی بود در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب و مطالبه مردم مبنی بر خروج از بنگاهداری بانک‌ها.

 

 ۲۵ درصد از کل تولید انرژی کشور می‌سوزد

سیداحسان حسینی، پژوهشگر حوزه انرژی با انتشار نمودار هدررفت انرژی در بخش‌های مختلف در توئیتی نوشت: در زنجیره تولید، انتقال و توزیع انرژی در ایران روزانه ۲ میلیون بشکه معادل نفت خام هدر می‌رود، معادل نفتی که در غیرتحریم صادر می‌کنیم. در واقع ۲۵ درصد از کل تولید انرژی کشور می‌سوزد ولی به‌ دلیل قیمت ناچیز و روابط مالی تهاتری انگیزه‌ای برای بهینه‌سازی مصرف در دستگاه‌ها وجود ندارد.

 

بزرگ‌ترین خروج نقدی از بنگاهداری توسط بانک ملی رقم خورد

یکی از فعالان فضای مجازی در توئیتی در صفحه خود نوشت: واگذاری کامل پتروشیمی شازند توسط بانک ملی به سهامداران سهام عدالت در پالایش نفت تهران انجام شد.
امیدواریم الگو بشه و همه بانک‌ها از بنگاهداری خارج شن و سرمایه‌ها هدایت بشه به سمت تولید و مردم سود ببرن.

 

جریمه برای متخلفان ارز مسافرتی

احمد قصری فعال رسانه‌ای با انتشار خبری با تیتر «متخلفان ارز مسافرتی نقره داغ می شوند»، در توئیتی نوشت: یه سلامی هم بکنیم به اونایی که برای گرفتن ارز مسافرتی رفتن بلیت پرواز گرفتن و کنسل کردن!

 

قابل‌ توجه دلال‌های ارز مسافرتی

محمدعلی سمیعی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: قابل‌ توجه دلال‌هایی که ارز مسافرتی گرفتن و بلیت پروازشونو کنسل کردن و تو بازار آزاد فروختن؛ بانک مرکزی به‌منظور پیشگیری از سوءاستفاده لیست این افراد رو از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور درخواست کرده تا در صورت عدم عودت ارز، چوپوق‌شون رو چاق کنه.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی