وزیر کشور: برگزاری الکترونیکی انتخابات دستاورد ارزشمندی است

وزیر کشور با تأکید بر اینکه برگزاری الکترونیکی انتخابات دستاورد ارزشمندی است، گفت: مشارکت در این مرحله در مقایسه با مرحله دوم سال‌های قبل ۶ تا ۷ درصد بیشتر بود.
احمد وحیدی وزیر کشور، ظهر شنبه در نشست خبری اعلام پایان انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برگزاری انتخابات برای انتخاب نمایندگان ملت کار بسیار ارزشمند در تاریخ روشن انقلاب اسلامی بود که اتفاق افتاد و با عنایت الهی، انتخاباتی با حماسه‌آفرینی مردم برگزار شد.
وی اضافه کرد: با وجود خواست دشمنان ما و کسانی که نمی‌خواستند این برگ زرین انقلاب اسلامی آن طور که هست رقم بخورد، رقابت کاملاً جدی در میدان اتفاق افتاد و با دقت و کاری که انجام شد تمام نقشه‌ها در حوزه امنیت و سلامت نقش برآب شد و امانتداری خوبی نسبت به آرای مردم صورت گرفت. وزیر کشور با اشاره به اینکه حضور ارزشمند مردم پای صندوق‌های رأی با وجود تلاش‌ها و دروغگویی‌های دشمنان ملت مشاهده شد، خاطرنشان کرد: از مردم بزرگوارمان تشکر می‌کنم که با حضور خودشان برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند. وحیدی گفت: این دوره از انتخابات دستاورد‌های ارزشمندی داشت که یکی از آنها الکترونیکی کردن انتخابات بود. آرا با سرعت، دقت و فوریت محاسبه شد و به استحضار ملت رسید. با همت ستاد انتخابات به‌خصوص بخش فناوری این کار انجام شد. وی تأکید کرد: تمهیدات زیادی برای مسائل امنیتی هم در حوزه فیزیک و هم در حوزه سایبری دیده شده بود.
وحیدی همچنین ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب در معرفی ۴ مؤلفه در راهبری انتخابات گفت: ایشان با معرفی ۴ مؤلفه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، راه را برای ما روشن کردند.
وی با اشاره به میزان مشارکت یادآور شد: به طور طبیعی مشارکت در این دوره حدود ۶ تا ۷ درصد بیشتر از مرحله دوم انتخابات در دوره‌های گذشته بوده است؛ البته میزان مشارکت دور دوم انتخابات به طور معمول از دوره‌ اول کمتر است که موضوعی طبیعی تلقی می‌شود.
 
جستجو
آرشیو تاریخی