سیگنال کاهش قیمت نفت از امریکا رسید

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تأثیر نشانه‌های تقاضای ضعیف برای سوخت و دورنمای بالا ماندن نرخ‌های بهره امریکا برای مدت طولانی‌تر، به روند کاهشی خود ادامه داد.
بهای معاملات نفت برنت با ۲۵ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست‌تگزاس اینترمدیت امریکا با ۱۹ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۷۸ دلار و ۷ سنت در هر بشکه رسید.
تینا تِنگ، تحلیلگر مستقل بازار نفت در اوکلند امریکا گفت: بازارهای نفت، تأثیر درگیری در خاورمیانه را نادیده گرفته و توجه خود را به دورنمای اقتصاد جهانی، معطوف کرده‌اند. شاخص قیمت تولیدکننده چین در آوریل، رشد منفی پیدا کرد که نشان می‌دهد تقاضای تجاری در این کشور، راکد مانده است و داده‌های مذکور به آمار اقتصادی اخیر امریکا اضافه می‌شود که کندی رشد را نشان می‌دهد.
نفت برنت و شاخص نفت امریکا روز جمعه که مقامات فدرال رزرو بحث کردند که آیا نرخ‌های بهره امریکا به حد کافی بالا است تا تورم را به سقف ۲ درصد برگرداند، حدود یک دلار ریزش کردند.
تحلیلگران انتظار دارند بانک مرکزی امریکا برای مدت طولانی‌تری، نرخ بهره را در سطح فعلی حفظ کند که این امر، از قیمت دلار پشتیبانی خواهد کرد. دلار قوی‌تر، نفت را که با این ارز قیمت‌گذاری می‌شود، برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.
تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: قیمت نفت در بحبوحه سیگنال‌هایی از تقاضای ضعیف، کاهش یافته است. ذخایر بنزین و سوخت‌های تقطیری امریکا در هفته گذشته، در آستانه آغاز فصل رانندگی تابستانی در این کشور، افزایش یافت.
پالایشگاه‌ها در سراسر جهان با افت شدید سود خود برای دیزل مواجه هستند، زیرا پالایشگاه‌های جدید، عرضه را افزایش داده‌اند و هوای ملایم در نیمکره شمالی و کندی فعالیت اقتصادی، از تقاضا برای سوخت کاسته است. با این حال، بازار با این انتظار که اوپک و متحدانش ممکن است محدودیت عرضه نفت خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ ادامه دهند، حمایت شده است.
پالایشگاه‌ها در سراسر جهان با افت شدید سود خود برای دیزل مواجه هستند، زیرا پالایشگاه‌های جدید، عرضه را افزایش داده‌اند
جستجو
آرشیو تاریخی