پرشدگی سدها به ۶۷درصد رسید

هم‌اکنون مخازن سدهای دز در خوزستان، ارس در آذربایجان شرقی، جگین در هرمزگان، سد ایلام در استان ایلام، خیرآباد و پیشین در سیستان‌وبلوچستان، آزاد و قشلاق در کردستان و رودبار در لرستان به‌طور کامل و صددرصدی پُر هستند.
در ۲۳۲ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا بیست‌ودوم اردیبهشت ۱۴۰۳) در مجموع ۳۰ میلیارد و ۳۴۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۳۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی ۳درصدی داشته است.
 همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۱۸ میلیارد و ۹۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی ۵درصدی را نشان می‌دهد.
 در زمان حاضر با وجود ۳۳ میلیارد و ۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۶۷ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۳ درصد این ظرفیت خالی است.
میزان ذخایر آبی سدها در روز بیست‌ودوم اردیبهشت ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۳درصدی ذخایر سدها در مقایسه با روز مشابه سال قبل است.
جستجو
آرشیو تاریخی