کاهش 10 درصدی سهم سی‌ان‌جی از سبد سوخت در دولت قبل

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور اعلام کرد که در قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت حمل و نقل سوخت تکالیفی به دولت محول شده تابتواند مدیریت بهینه مصرف سوخت را داشته باشد.
سید کاظم عزیزی افزود: یکی از تکالیف محول شده این بود که دولت بتواند تنوع‌سازی را در حوزه سبد سوخت مصرفی حمل و نقل کشور رقم بزند و در نهایت این اتفاق رقم خورد .
به گزارش چابک آنلاین، وی تأکید کرد که با اضافه شدن سی‌ان‌جی به سبد سوخت کشور و طبق تکالیفی که دولت داشت ۲۵ درصد از سوخت مصرفی بخش حمل و نقل سبک کشور باید به سی‌ان‌اجی اختصاص پیدا می کرد و سوخت کشور در حوزه حمل و نقل سبک کشور از ۷۵ درصد بنزین و ۲۵ درصد سی‌ان‌جی تشکیل می‌شد و ادامه داد که در سال‌های اخیر این ترکیب ۷۵ درصد بنزین ۲۵ درصد سی‌ان‌جی متأسفانه به نفع بنزین تغییر پیدا کرده و سهم بنزین ۸۵ درصد و سهم سی‌ان‌جی ۱۵ درصد شده که این یعنی اینکه در دولت قبل نسبت به کاهش سهم بنزین در سبد سوخت بخش حمل و نقل کشور ناموفق  بوده‌اند.
علاوه بر اینکه باید حوزه سی‌ان‌جی را در سبد سوخت حفظ می‌کردیم و باید خودروهای برقی و هیبریدی را هم بتدریج وارد چرخه حمل و نقل کشور می‌کردیم که این اتفاق  هم در سال‌های قبل رخ نداد.
جستجو
آرشیو تاریخی