وزیر امور اقتصادی و دارایی :

امیرآباد، سومین بندر تأمین کالای اساسی کشور است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری افزایش سهم بنادر استان‌های شمالی در تأمین کالاهای اساسی گفت: بندر امیرآباد بهشهر سومین بارانداز تأمین کالای اساسی کشور است. سیداحسان خاندوزی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کرد، روز جمعه در جریان بازدید از کارخانه بهپاک بهشهر افزود: در طول ۲ سال گذشته و در راستای دیپلماسی اقتصادی دولت مردمی سیزدهم با کشورهای همسایه حاشیه دریای خزر، مجموع بنادر شمالی کشور سهم بالایی در تأمین کالای اساسی پیدا کردند.
وی اظهار کرد: واحد تولیدی بهپاک بهشهر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه صنعتی شرق مازندران، نیازمند حلقه‌های تکمیلی و ارزش افزوده بیشتری است. وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: شرکت تولیدی بهپاک بهشهر نشان داد که توان بالایی دارد و برای این‌که این ظرفیت فنی برای تمام‌ ماه‌های سال تأمین شود، نیازمند سرمایه در گردش است. خاندوزی گفت: مانعی در مقررات ابلاغی وجود داشت که با مکاتبه و کمک و مجوز بانک، کار تأمین اعتبار به عنوان سرمایه در گردش برای واحد تولیدی شرکت بهپاک بهشهر در حال انجام است.
 
توسعه زیرساخت‌های اقتصادی مازندران در اولویت است
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در مازندران در اولویت است و تلاش می‌شود برای تحقق این مهم از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد. سید احسان خاندوزی که رئیس‌جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در جریان بازدید از شرکت حلاوت تولید کننده صنایع غذایی و لبنیات در شهرستان نکا افزود: لازمه توسعه اقتصادی و افزایش تولید، تهیه و تدوین برنامه‌ای هدفمند است و در جهت تحقق این مهم مسئولان باید اهتمام بیشتری داشته باشند. وی با اشاره به تصویب مناطق آزاد در مازندران، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد مازندران باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، به دروازه تجارت و صادرات با هدف رشد اقتصادی و توسعه و آبادانی کشور تبدیل شود. وزیر اقتصاد صبح جمعه در قالب برنامه از پیش تعیین شده میهمان مردم شرق مازندران در شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه است.  خاندوزی در بدو ورود به نکا در مزارشهدای این شهر حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
استفاده از ظرفیت بنادر مازندران در توسعه اقتصاد دریامحور اولویت است
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه اقتصاد دریا محور، گفت: باید از ظرفیت بنادر مازندران به عنوان فرصت و ظرفیتی برای توسعه اقتصاد دریامحور در راستای تحقق فرامین رهبری به شکل مطلوب استفاده کرد.
سیداحسان خاندوزی روز جمعه در جریان بازدید از شرکت کشتی‌سازی صدرای بهشهر، افزود: احیای ظرفیت تولیدی ایران صدرا یکی از برنامه‌های مورد توجه و تأکید در صنایع دریایی کشور است. وی یادآورشد: فرآیند ساخت شناور در ایران صدرا به مدت ۱۰ سال متوقف بود که در دولت سیزدهم و با تمهیدات صورت گرفته پنج فروند شناور جدید با افزایش اشتغال برای ۵۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری مناسب در این شرکت در حال ساخت است.

جستجو
آرشیو تاریخی