پیش‌بینی بازگشت ۱۰ هزار واحد دیگر به چرخه تولید

سیدامیرحسین مدنی نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی در اظهارنظری با تأکید براین‌که یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم در حوزه رونق و رشد تولید، رسیدگی به واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بوده گفت: در ابتدای فعالیت دولت بیش از ۶۰ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور شناسایی شد و بر اساس تصمیم دولت، نهضت احیای واحدهای تولیدی شکل گرفت. مدنی افزود: در طول ۲ سال گذشته با احیای بیش از ۸ هزارواحد تعطیل و نیمه تعطیل در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدنی، ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد و ۲۴۰ همت از سرمایه‌های مردم احیا شد. نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی تصریح کرد: براساس آماری که در سامانه ستاد احیای نهضت واحدهای اقتصادی وجود دارد بیش از ۵۰ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در حال رسیدگی هستند؛ برخی از این واحدها به دلایل مختلف واقعاً قابلیت بازگشت به چرخه تولید را ندارند، اما پیش‌بینی این است بتوانیم در سال‌جاری ۲۰ درصد از ۵۰ هزار واحد تولیدی احیا نشده، معادل۱۰ هزار واحد را به چرخه تولید بازگردانیم.  وی با بیان این‌که بیش از واحدهای اقتصادی در سراسر کشور وجود دارند که مجهز به دانش تولید، حوزه‌های فنی و حقوقی هستند، بیان داشت: این احیاگران در واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل حضور پیدا می‌کنند و نهضت احیای واحدهای اقتصادی و مجموعه دولت نیز احیاگران واحدهای اقتصادی را به رسمیت می‌شناسند و برای این‌که یک واحد اقتصادی را به چرخه تولید بازگردانند بر مبنای نظریه احیاگران عمل می‌کنند.
 تأمین مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی
نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: اتفاق بسیار خوبی که در دولت سیزدهم افتاده موضوع خط اعتباری از طریق صنایع مادر برای صنایع پایین دستی است؛ در حال حاضر به قله ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه تأمین مالی رسیده‌ایم که توسط صنایع پتروشیمی برای صنایع پایین دستی انجام شد.
 ۱۵۰ همت اوراق گام برای رونق تولید
مدنی اظهار داشت: بر اساس اقدام بسیار خوبی که دولت آن را برای سال ۱۴۰۳ مصوب کرده ۱۵۰ همت اوراق گام توزیع خواهد شد که به رونق تولید بسیار کمک می‌کند و قرار شد در حقوق گمرکی و معادن و همچنین در موضوع خوراک و سوخت صنایع، مالیات و بیمه تأمین اجتماعی به رسمیت شناخته شوند. این امر به رونق تولید بسیار کمک می‌کند و سال‌جاری شاهد رشد و رونق تولید خواهیم بود.
 
جستجو
آرشیو تاریخی