رشد ۷درصدی ورودی آب به سدها

میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا پنجم خردادماه با رشد هفت درصدی نسبت به سال گذشته همراه شد. حدود هشت ماه از سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا آخر شهریور ۱۴۰۳) می‌گذرد. بررسی وضعیت آب ورودی به سدها در این مدت (تا بازه زمانی پنجم خردادماه) نشان از رشد ورودی آب دارد.
این امر بیانگر آن است که وضعیت سدها در آستانه گرم‌تر شدن دمای هوا و نیاز بیشتر به آب نسبتاً مطلوب است.
بر اساس آمار جدید شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان ورودی آب به سدها در این مدت به ۳۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است. در سال گذشته آبی و تا پنجم خرداد (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) ۳۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدها شده بود که نشان از رشد هفت درصدی ورودی امسال دارد.
بر این‌ اساس، حجم آب موجود در سدهای مهم و بزرگ کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم خردادماه با رشد هفت درصدی همراه شده است. حجم آب موجود در سدها در مدت مذکور ۳۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب شده است. این میزان در سال آبی گذشته ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب بوده که نشان‌دهنده رشد هفت درصدی حجم آب سدها در سال‌جاری است. همزمان با افزایش دمای هوا، در برخی نقاط کشور میزان خروجی آب از سدها ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد یافته است. میزان خروجی آب از سدها از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم خرداد ماه ۲۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب شده است.
این میزان در سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب بوده که رشد ۱۳ درصدی خروجی‌های امسال را نشان می‌دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی