برداشت گندم در کشور ادامه دارد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم از مزارع گفت: تا کنون ۱۲۰ تن گندم از گندمزارهای استان تهران برداشت شده است.
محمودرضا آجودانی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز برداشت گندم از امروز بیان کرد: مراکز خرید آماده دریافت گندم تولیدی گندمکاران هستند و برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه فصل برداشت و خرید گندم و دانه‌های روغنی استان تهران از اوایل خرداد ماه آغاز شده و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد، افزود: این عملیات با استفاده از چندین دستگاه کمباین از شهرستان‌های جنوب شرق استان از امروز آغاز شده و همچنان در حال انجام است.
آجودانی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۱ مرکز اعم از مراکز خرید دولتی، سیلوی تهران و سیلوهای شهرستان‌های مجاور آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ‌گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.
وی سطح کشت گندم استان تهران را بیش از ۴۷ هزار تن اعلام کرد و افزود: بیشترین سطح گندم استان تهران مربوط به شهرستان‌های ری و ورامین است.
آجودانی تأکید کرد: با توجه به شرایط جوی مطلوب، بارش مناسب، رعایت مسائل ترویجی، مبارزه بموقع با علف‌های هرز و سن غلات پیش‌بینی می‌شود میزان عملکرد برداشت گندم در سطح امسال افزایش قابل قبولی داشته باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی