در خصوص عملکرد اقتصادی دولت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی چه نظری دارید و برای تداوم رشد پایدار اقتصادی باید چه موضوعاتی محور و اولویت کاری قرار گیرد؟


اقتصاد ایران سال‌هاست در مسیر ناهموار و سنگلاخ قرار دارد. این موضوع را می‌توان در آمارهای رسمی که درباره وضعیت سرمایه‌گذاری جدید، نرخ استهلاک سرمایه، انباشت ثروت، رشد تولید ناخالص داخلی، شدت مصرف انرژی و... منتشر می‌شود  به‌ وضوح مشاهده کرد. دولت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی همواره طی بیش از هزار روز خدمت به ‌دنبال اداره و اصلاح نابسامانی‌های اقتصادی طی دهه 90 بود و به گواه آمار مراکز رسمی داخلی و بین‌المللی، توانست دستاورد‌های قابل تأملی را در توسعه پایدار اقتصادی ایران اسلامی از خود به یادگار بگذارد. همچنین زمانی که خادم جمهور شهید رئیسی هدایت دولت را بر عهده داشتند، مکرراً بر اهمیت همراهی و پشتیبانی دولت از بخش خصوصی تأکید می‌ورزیدند. ایشان حقیقتاً به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رونق تولید، کلید اصلی رشد اقتصادی کشور است ایمان راسخ داشتند. بر این اساس تداوم این روند با افزایش مشارکت بخش خصوصی برای دولت آینده هم پیشنهاد می‌شود.
باید در نظر داشت برنامه‌هایی که در سطح کلان برای توسعه پایدار اقتصادی مدنظر قرار گرفته، توسط کارشناسان و نخبگان تدوین شده است و نباید نظر خاص اشخاص باشد. ما به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی انتظار داریم از نظر و دیدگاه کارشناسی و تجربه بخش خصوصی در مسائل اقتصادی و حتی اجتماعی و بین‌المللی استفاده شود. در قانون هم فضای مشورت با قوا برای بخش خصوصی محفوظ است و از آنجا ‌که اغلب این سیاست‌ها مستقیماً منافع و منابع بخش خصوصی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و مجری اغلب آنها نیز فعالان بخش خصوصی هستند، اخذ دیدگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی اهمیت بسزایی دارد. بدیهی است اعتقاد دولت به بخش خصوصی به‌ عنوان پیشران اقتصاد کشور هم‌افزایی را به ‌دنبال خواهد داشت.
 

جستجو
آرشیو تاریخی