خروجی آب از سدهای کشور ۱۰ درصد افزایش یافت

هم‌زمان با شدت یافتن دمای هوا و نیاز بیشتر به آب، میزان خروجی آب از سدها از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۲ خردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر شد.
این روزها دمای هوا در کشور رشد چشمگیری پیدا کرده و شدت دما سبب افزایش تقاضای آب شده است.
گرچه وضعیت سدهای کشور مناسب است، اما طولانی‌ بودن روزهای گرم سال که هنوز شروع نشده از یک سو و کاهش میزان بارش‌ها در ایام تابستان، ضرورت توجه به مدیریت مصرف آب را جدی‌تر می‌کند. 
بر اساس تازه‌ترین آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۲ خردادماه ۲۲.۸۶ میلیارد متر مکعب آب از سدهای بزرگ و مهم کشور برای مصارف مختلف خارج شده است. 
این میزان در مقایسه با ۲۰.۸۳ میلیارد مترمکعب آب خروجی از سدها در سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۲) رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.
 درعین‌حال از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۲ خردادماه ۳۵.۶۸ میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای مهم و بزرگ کشور شده است. 
این در حالی است که سال آبی گذشته و در همین بازه زمانی ۳۳.۶۲ میلیارد مترمکعب آب وارد سدها شده بود که رشد ۶ درصدی ورودی‌های امسال را نشان می‌دهد. 
همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۲ خردادماه حجم آب موجود در سدهای کشور با رشد ۸ درصدی نسبت به سال گذشته همراه شده است.  حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۲ خردادماه ۳۵ میلیارد مترمکعب شده است. 
سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب موجود در سدهای کشور ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب بوده که رشد ۸ درصدی حجم موجود امسال را نشان می‌دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی