اخبار

امکان تولید سالانه یک‌هزار اتوبوس برقی
ظرفیت و توان تولید سالانه یک‌هزار دستگاه اتوبوس برقی در کشور ایجاد شده، اما تولید آن نیازمند سفارش‌گذاری توسط شرکت‌های حمل‌ونقل است.
احمد آقایی، سرپرست معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت گفت: برخی شرکت‌های داخلی از توانمندی تولید اتوبوس‌ برقی به صورت مونتاژی برخوردارند. آقایی افزود: در ابتدای مسیر تولید خودروی برقی، باید باتری این خودروها از طریق واردات تأمین شود تا به مرور شرکت‌های دانش‌بنیان درباره تولید باتری خودروهای برقی ورود کنند؛ البته در حال حاضر یکی، دو شرکت داخلی به موضوع تولید ورود کرده‌ و روی سل و پکینگ باتری‌ خودروهای برقی کار کرده‌اند تا با افزایش سطح بتوانیم گلوگاه تولید این خودروها را نیز برطرف کنیم. 

صرفه‌جویی ۲.۵ میلیارد دلاری صنایع معدنی
مجموع صرفه‌جویی ارزی حاصل از سیاست‌های بومی‌سازی در بخش معدن و صنایع معدنی طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۵۶۲ میلیون دلار رسید.
محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: ۸۳۸ میلیون دلار از رقم فوق، در سال ۱۴۰۲ توسط واحدهای زیرمجموعه و تابعه این سازمان به ثبت رسیده است.
معاون وزیر صمت افزود: بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل و همچنین استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی به عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردها و سیاست‌های وزارت صمت و ایمیدرو است.
موثقی‌نیا بیان داشت: ایمیدرو سالانه اقدام به هدفگذاری کمی برای صرفه‌جویی ارزی از طریق بومی‌سازی در بخش تجهیزات، ماشین‌آلات، قطعات یدکی، مواد اولیه و همچنین طرح‌های توسعه کرده و برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی توسط شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه را رصد و پایش می‌کند.


شرایط جدید سهمیه واردات تلفن همراه
واردکنندگان تلفن همراه باید سامانه خدمات پس از فروش و همچنین سامانه شفاف فروش داشته باشند که در این صورت سهمیه واردات آنها افزایش می‌یابد.
علیرضا شاه‌میرزایی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال تمام واردکنندگان تلفن همراه تعهد دادند نسبت به ارائه خدمات پس از فروش و شفافیت فروش اقدام کنند. در حال حاضر ۳ شرکت اصلی در حوزه واردات تلفن همراه سامانه‌های خود را شفاف کردند.
معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: هفته گذشته رتبه‌بندی واردکنندگان را تغییر دادیم که در همین راستا مقرر شد میزان ثبت سفارش بر اساس اقدام‌های شرکت در حوزه خدمات پس از فروش باشد. هم اکنون نیز در حال رتبه‌بندی شرکت‌ها بر همین مبنا هستیم. درصورتی‌ که شرکت‌ها شفاف باشند سقفشان در ثبت سفارش افزایش می‌یابد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی