اخبار

اعزام نخستین محموله ترانزیتی کود اوره از ایستگاه راه‌آهن رشت به ترکیه
مدیرکل راه‌آهن شمال٢ از بارگیری و اعزام نخستین محموله ترانزیتی کود اوره از ایستگاه راه‌آهن رشت به مقصد ترکیه خبر داد. غلامحسین ولدی، با بیان اینکه محموله ترانزیتی کود اوره از مبدأ تاجیکستان و به صورت حمل ترکیبی وارد کشور شده است، اظهار کرد: فرآیند بارگیری و اعزام این محموله از عصر روز پنجشنبه ۱۷ خردادماه در واگن‌های لبه‌بلند در ایستگاه راه‌آهن رشت آغاز شده و طی روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت. وی افزود: قرار است محموله کود اوره از طریق راه‌آهن به مقصد وان ترکیه اعزام شود.
 
ساخت راه‌آهن
رشت - آستارا
وزیر حمل‌و‌نقل روسیه با تأکید بر اهمیت ساخت راه‌آهن رشت – آستارا به‌عنوان حلقه مفقوده ریلی بخش غربی کریدور شمال – جنوب گفت: کار با ایران در مورد اجرای توافق مسکو – تهران در این زمینه ادامه دارد و بر این باور هستیم که اجرای این طرح باعث افزایش ترافیک حمل‌ونقل ریلی می‌شود. رامان ولادیمیروویچ استاروویت در میزگردی با عنوان توسعه کریدور حمل‌و‌نقل بین‌المللی شمال – جنوب در بیست‌وهفتمین مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ افزود: روسیه پیش از این تفاهمنامه‌هایی در زمینه حمل‌و‌نقل و ترانزیت در چهارچوب این کریدور در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ با ایران، ترکمنستان و بحرین امضا کرده و به دنبال دستیابی به توافق با دیگر کشورها است.
 
پروانه احداث ۱۱ شهرک مسکونی دولتی صادر شد
ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بیش از ۶۰ شهرک مسکونی در کارگروه زیربنایی استان تصویب شده است و سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان متولی ایجاد شهرک‌های مسکونی دولتی و دبیر کمیته، مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی شهرک‌های مسکونی دولتی را آغاز کرده است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه سیر مراحل تصویب این شهرک‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان و شورای عالی شهرسازی و معماری در دستور کار است، افزود: تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تأسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: این شهرک‌ها در استان مازندران در نزدیکی شهرهای ساری، بابلسر و گلوگاه، در استان یزد در نزدیکی شهر یزد، در استان فارس در نزدیکی شهرهای شیراز و جهرم و در استان قم در محدوده موسوم به پرنیان قرار دارند.
جستجو
آرشیو تاریخی