صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و چهل و دو - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و چهل و دو - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

کارکنان شبکه بانکی از انجام فعالیت‌های  انتخاباتی خودداری کنند
رئیس‌کل بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای تأکید کرد: کارکنان بانک مرکزی و شبکه بانکی باید از انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی اکیداً خودداری کرده و از جایگاه اداری و امکانات بیت‌المال در اختیار خود در این زمینه استفاده نکنند.
به گزارش بانک مرکزی، محمدرضا فرزین در ابلاغیه‌ای به تمام کارکنان بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور ضمن تأکید بر کمک به برگزاری باشکوه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد: همکاران محترم بانک مرکزی و شبکه بانکی باید از انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی اکیداً خودداری کرده و از جایگاه اداری و امکانات بیت‌المال در اختیار خود در این زمینه استفاده نکنند.
متن ابلاغیه رئیس‌کل بانک مرکزی به شرح ذیل است: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور مغتنم و مردمی، شهید آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و شهدای گران‌قدر خدمت، اکنون که به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مقدمات برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در حال اجراست، کارکنان خدوم و وفادار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شبکه بانکی نیز با لبیک به ندای ولی امر خود و دوشادوش ملت شریف ایران، در جهت افزایش مشارکت در این انتخابات، حضوری پرشور خواهند داشت. از همین رو، مقتضی است همکاران محترم بانک مرکزی و شبکه بانکی از انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی در ساعات اداری اکیداً خودداری کرده و از جایگاه اداری و امکانات بیت‌المال در اختیار خود در این زمینه هیچ استفاده‌ای نداشته باشند.
به علاوه استفاده ستادهای انتخاباتی نامزدهای محترم نیز از امکانات بانک مرکزی و شبکه بانکی مجاز نیست. در صورت بروز هرگونه تخلف، وفق مقررات مربوطه با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. یادآور می‌شود، تنویر افکار عمومی در راستای اطلاع‌رسانی خدمات نظام بانکی به اقتصاد کشور در دولت سیزدهم، در صورت لزوم توسط مسئولین ذی‌صلاح صورت خواهد پذیرفت.

 بازار سهام رشد کرد
بازار سهام متأثر از اخباری که روز یکشنبه در خصوص اصلاحیه نرخ خوراک پالایشی‌ها توسط رئیس سازمان بورس عنوان شد، رشدی ۱۶ هزار واحدی را تجربه کرد.
در سومین روز کاری هفته اگرچه محدودیت دامنه نوسان‌ها در بازار سهام ادامه داشت، اما بر خلاف روز یکشنبه، در اکثر سهام، بازار با توجه به اصلاحیه‌ نرخ خوراک پالایشی‌ها وضعیت بهتری را تجربه کرد. بنابراین در پایان معاملات دیروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۱۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۲۶۰۰ واحدی به ارتفاع ۶۷۵ هزار واحد رسید.
 گفتنی است، سه نماد «فولاد»، «فملی» و «وتجارت» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «وتجارت»، «فملی» و «فاذر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «شفام»، «کرومیت» و «زماهان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز گذشته بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی