طعم و قیمت مناسب مرغ ایرانی مزیتی برای صادرکنندگان است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اعلام کرد که با اقدامات تأمین نهاده و سیاست‌های حمایتی دولت، صنعت مرغ به مرحله صادرات رسیده و ظرفیت صادرات یک میلیون تن مرغ وجود دارد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی بیان کرد: در حالی که سال گذشته کشور مجبور به واردات مرغ بود امسال با رفع مشکلات تولید جوجه یک روزه و نیاز نهاده مرغداران، تولید افزایش یافت و امسال به مرحله صادرات مرغ رسیدیم و اکنون ظرفیت تولید ۳,۵ میلیون تن مرغ در کشور ایجاد شده است.
به گفته ابراهیمی واگذاری امور به تشکل‌ها و تسهیل واردات نهاده و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی برای رفع موانع تولید در افزایش تولید مرغ بسیار مؤثر بود.
وی افزود که از ابتدای سال ۱۴۰۳ میانگین ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود که مفهوم آن مازاد تولید است این در حالی است که جوجه‌ریزی فروردین سال گذشته حدود ۱۰۵ میلیون قطعه بود در عین حال قیمت مرغ زنده نسبت به سال گذشته حتی روند کاهشی داشته است.
ابراهیمی تأکید کرد: که در ۸ ماه گذشته بازار مرغ روند با ثباتی داشته است و میانگین مرغ زنده ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان است اما تلاش خواهیم کرد که از ضرر و زیان مرغداران جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت صادراتی کالاهای اساسی قدرت چانه زنی ایران را در ارتباطات بین‌المللی تحکیم می‌بخشد، تصریح کرد: باید سیاست‌ها در جهت حمایت از تداوم صادرات باشد که طعم و قیمت مناسب مرغ ایرانی یک مزیت برای صادرکنندگان محسوب می‌شود و ظرفیت صادرات سالانه یک میلیون تن در کشور وجود دارد.
به گفته این مسئول برای تنوع بخشی به بازار صادراتی با شرکت‌های چینی هم مذاکره شده و با کردستان عراق هم وارد مذاکره می‌شویم.
وی این را هم گفت که بنا نداریم قیمت مرغ را افزایش دهیم اما مراقبت می‌کنیم که با ابزار صادرات مانع از کاهش بیشتر قیمت شویم‌ تا تولید کنندگان ضرر نکنند.
در ادامه این نشست محمد حسین زمانی عضو هیأت مدیره مرغداران گوشتی کشور پایین بودن قیمت مرغ برای تولید کننده را مشکل اصلی عنوان کرد و گفت تا قیمت‌ها باید طوری باشد که مرغداران برای ادامه تولید ترغیب شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی