اخبار

یک سوم قبض‌های برق مشمول پاداش صرفه‌جویی شد
مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر با اشاره به اینکه سال گذشته از هر سه قبض، یک قبض مشمول پاداش صرفه‌جویی شد، گفت: امسال «پویش با انرژی» با مجموعه‌ای از جوایز نفیس به طرح پاداش صرفه‌جویی اضافه شده است.
عبدالامیر یاقوتی، با اشاره به افزایش دما و متعاقب آن افزایش مصرف برق در کشور گفت: امروز مصرف برق کشور به حدود 70 هزار مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ٨ درصدی را نشان می‌دهد که تأمین این میزان تقاضا به صورت پایدار مستلزم همراهی و همکاری همه مشترکین بویژه مشترکان خانگی است. وی با یادآوری اینکه تا این لحظه همه مشترکین در تمامی برنامه‌های تدوین شده همکاری خوبی با صنعت برق داشته‌اند، تأکید کرد: با توجه به اینکه بیشترین مصرف مربوط به بخش خانگی است، از این رو انتظار همکاری بیشتری از جانب مشترکان این بخش می‌رود که البته این همکاری همچون سال گذشته بدون پاداش نخواهد بود و طرح‌های متنوعی از جمله «پویش با انرژی» با هزاران جایزه ارزشمند از جمله خودرو به منظور تشویق مشترکان به مدیریت مصرف بهینه برق، به طرح پاداش صرفه‌جویی سال گذشته افزوده شده است.
یاقوتی با بیان اینکه سال گذشته تقریباً از هر سه قبض، یک قبض پاداش گرفت و قبض یک دوازدهم مشترکین نیز رایگان شد، اظهار امیدواری کرد امسال نیز با همکاری خوب مردم بتوانیم برق همه مشترکان را بدون هیچ مشکلی به صورت پایدار تأمین کنیم.


ناترازی گاز مهار شد
مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور گفت: درمجموع ۱۰۰۰ روز فعالیت دولت سیزدهم، ۸۱۵ میلیارد مترمکعب گاز به مشترکان رسید که نسبت به‌ دوره مشابه دولت گذشته، ۴درصد افزایش یافته، درحالی‌که عدد ناترازی هم افزایش نیافته است.
سعید عقلی با بیان اینکه واحد دیسپچینگ یا راهبری شبکه گاز، مجموعه‌ای است که باید زنجیره بزرگی از فرایند- از بیرون‌آوردن گاز از منابع گازی، پالایش و فرآورش، انتقال، توزیع و مصرف - را مدیریت کند، اظهار داشت: همه این اقدام‌ها به‌منظور تأمین گاز طبیعی برای مصرف‌کنندگان به‌صورت دائم و متناسب با نوع مصرف انجام می‌شود و درعین‌حال باید شبکه را در حالت پایدار نگه داشت و گاز را بدون قطعی در هیچ نقطه‌ای از کشور، تحویل مبادی مصرف و مشترکان داد.
 وی افزود: وظیفه اصلی راهبری این شبکه، تدابیری است که برای بخش‌های زنجیره شامل بخش چاه‌ها و سکوهای گازی، انتقال به پالایشگاه، فرآورش گاز، انتقال و تحویل به شبکه انتقال گاز و توزیع برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود.
 مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور گفت: اکنون ما از محل سکوهای گازی این کار را انجام می‌دهیم؛ یعنی هماهنگی با مدیریت نظارت بر شرکت ملی نفت و گاز هم با مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران است و باید هماهنگی لازم را داشته باشیم که اتفاقی نیفتد؛ زیرا آنها هم به‌نوعی بر شبکه تأثیرگذارند. در بسیاری موارد، مرکز دیسپچینگ اجازه خروج از تولید را به آنها می‌دهد، این مسئولیت چند سال است به این مرکز واگذار شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی