اخبار

اجرای ۱۱۰۰ پروژه اصلاح و رفع نقاط پرحادثه
رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در سال‌جاری حدود ۱۱۰۰ پروژه اجرایی با ماهیت اصلاح و رفع نقاط پرحادثه و پرتصادف، در سطح شبکه راه‌های کشور در دست اجراست و از این تعداد، حدود ۴۶۳ پروژه مربوط به باقیمانده نقاط پرتصادف مصوب (باقیمانده ۸۸۷ نقطه) و مابقی آنها شامل پروژه‌های شناسایی شده در نقاط و مقاطع پرحادثه است که در بازدیدها و بازرسی‌های انجام شده از شبکه راه‌ها شناسایی شده و با پیشرفت فیزیکی متفاوت در سطح راه‌های کشور در حال اجراست. وی اظهار کرد: در صورت تکمیل کلیه این پروژه‌ها تا پایان سال‌جاری، افزایش عملکرد بیش از ۵۰ درصدی نسبت به عملکرد سال گذشته حاصل می‌شود.
 
اتمام ساخت ۲۵۰ هزار واحد مسکن روستایی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۵۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد ۲۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده است‌. غلامرضا صالحی با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری انجام شده در ١٣٩۵ حدود ۵.۵ میلیون واحد مسکن روستایی وجود دارد، گفت: بنیاد مسکن از ابتدای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکنون ٣ میلیون واحد را مقاوم کرده است. وی ادامه داد: همچنین در بخش نهضت ملی مسکن در سه سال گذشته ساخت ٨١٧ هزار واحد شروع شد که امروز پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن در روستاها بالای ۶٠ درصد و در مناطق شهری حدود ٣٠ درصد است و مهم‌ترین عامل پایین بودن پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن تحت تعهد بنیاد مسکن در مناطق شهری پایین بودن آورده اولیه مردمی است.
 
ساخت و بهره‌برداری از ۱۸۸ فروند شناور و تجهیزات دریایی
مدیرکل تأمین مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ۱۸۸ فروند شناور و تجهیزات دریایی به بهره‌برداری رسیده است.
احمد جعفری‌آرانی با بیان اینکه طبق سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور مقام معظم‌رهبری دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به بحث حمل‌و‌نقل دریایی داشته است، گفت: در بخش سرمایه‌گذاری و تأمین تجهیزات استراتژیک زیرساخت‌ها قدم‌های مهمی در بنادر کشور برداشته شده است.
 
ثبت ۴۷۲ هزار و ۵۷۰ قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
مهدی ساسانی مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۴۷۲ هزار و ۵۷۰ قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت شده است.
مدیر سامانه خودنویس با یادآوری اینکه سامانه خودنویس از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده است، افزود: این سامانه در خرداد سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به مرور انواع معاملات اجاره روی آن بارگذاری شد. به گفته ساسانی، ۲۱ بهمن سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف شد و هم‌اکنون مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی